Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: VS Code helpompi projektien välillä navigointi

E1ss [27.11.2019 15:37:15]

#

Osaako joku sanoa että pystyykö VS Codessa jotenkin tallentamaan tietyt directoryt erilliselle listalle josta niihin pääsee helposti. Itse huomaan että usein joudun tekemään useaa projektia samaan aikaan ja se on aina hirveä työ ruveta etsimään sitä directoryä jota halusin työstää niin olisi paljon kätevämpää jos olisi joku shortcut lista josta voisin helposti valita haluamani directoryn napin painalluksella.

The Alchemist [27.11.2019 16:03:48]

#

Itse ainakin työstän eri projekteja eri ympäristöissä eli omissa ikkunoissaan. Minulla on ihan vain Linux-terminaalin historiassa "atom /home/mestari/Projects/eka" jne. ja nopeasti navigoin Zsh:n autocompletella haluamani projektin auki.

E1ss [27.11.2019 16:05:56]

#

Okei no se kuulostaa jossain määrin järkevältä. En siis itsekään vaihtele yhdessä ikkunassa edestakaisin mutta tuossakin joutuu sitten ne komennot sieltä historiasta etsimään.

The Alchemist [28.11.2019 03:44:21]

#

Zsh, ja nykyään kai Bashkin, osaa hakea historiasta autocompleten tapaan. Eli kun kirjoitan terminaaliin "atom" ja painan ylösnuolta, niin Zsh ehdottaa vain atom-komentoja eli eri sessioita.

E1ss [30.11.2019 14:26:15]

#

aaa... Ajattelinkin että eihän se nyt kovin nopea jos joutuu ravaamaan kaikki komennot läpi kunnes tulee siihen kohtaan jossa oli se haluttu.

Tronic [07.12.2019 15:34:03]

#

Bashin ja zsh:n sijaan voi myös päivittää shellinsä 1990-luvulle: https://fishshell.com/ -- olen tykännyt, ja saa sitten tosiaan fiksuja täydennyksiä ja tiedostoselaimia ihan nuolinäppäimillä käytettävinä.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta