Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Harraste myyminen netissä ?

HannuTapio [07.10.2019 19:03:32]

#

Hei,

Minulla on tämä minun lautapelisivustoni netissä, minä olen aloittamassa ensi vuoden puolella harraste idealla kevyen peli myynnin.

Aion myydä OpenJDK lautapelejä 2.50€ - 10.00€ aina kappale, minulla on kelan tuloraja 733€ / kk.

Kuinka laskun tekeminen, mitä lakeja vaaditaan toteuttamaan, riittääkö jos teen vain emailin, käykö laskuna email joka vanhenee 2 viikon kuluessa, entä jos maksaa yli 2 viikon kuluttua ?

Kyseessä on eläkeläisen harraste myynti, tuloraja on 733€ kk, minä teen rajallisen määrän "asiakastunnuksia", joita myyn.

Kuinka toteuttaa, ilman korkeata virallisuutta ? kevyellä harrasteella.

:) :) :)

--

Jaska [07.10.2019 20:31:40]

#

Lakiasiossa kannattaa varmasti pyytää apua joltain juristilta tai oikeustradenomilta. Jos netistä haluaa luotettavaa tietoa, niin eräs oikeustradenomi suositteli sivua https://www.minilex.fi/ . Verottaja auttaa veroasioissa. https://www.vero.fi/tietoa-verohallinnosta/yhteystiedot-ja-asiointi/chattaile_verottajan_kanss/chat-palvelukuvaus/

Grez [07.10.2019 21:24:07]

#

Ei kai tuossa ole mitään ihmeellistä, pidät kirjaa tuloista ja menoista ja ilmoitat ne verottajalle niin asia on sillä pihvi.

Itse en lähtisi tekemään laskua ja kyttäilemään että maksetaanko ne vai ei, vaan antaisin vaan ohjeet miten maksetaan ja jos maksuja tulee niin lähettäisin koodin ja kuitin maksusta sitä mukaa kun maksuja tippuu tilille tai millä tyylillä sitten otatkin maksuja vastaan.

Siis tyyliin:
Maksa lautapelit tilille FI12 3456... ja laita viestiksi pelin nimi ja oma sähköpostiosoitteesi. Esim: XYZ kalle.maki@gmail.com
Saat maksun kirjauduttua 1 päivän kuluessa lisenssikoodin ja kuitin sähköpostiisi.


Tai jos olisin itse tekemässä ja uskoisin että ostajia tulisi merkittäviä määriä, niin ottaisin verkkomaksupainikkeet (niitä saa ilman kk-maksuakin vähän isommalla provisiolla) ja tekisin pienen verkkokaupan pelioikeuksien ostamiseen. Kauppa voisi mennä automaattisesti kiinni kun kuukauden raja tulee vastaan.

Tronic [08.10.2019 07:53:43]

#

Holvi.com tarjoaa verkkokaupan ja maksut valmiina palveluna, tosin provikka on korkea. Kuitenkin oikein hyvä (ilmainen) alusta sen kokeiluun haluaako kukaan ylipäätään ostaa tuotteitasi.

Grez [08.10.2019 08:50:17]

#

Holvi ei tosin avaa tilejä yksityishenkilöille. Taitaa myöskin useimmat suomalaiset maksupainikkeita tarjoavat vaatia sen Y-tunnuksen. (Jonka toki saa myös yksityinen elinkeinonharjoittaja, ei sitä varten tarvitse yritystä perustaa eikä se maksa mitään)

Holvi ei muutenkaan ole ilmainen alusta, jos verkkokaupan (verkkomaksut) haluaa, vaan silloin hinta on vähintään 5€/kk ja provisio maksuista 2,5%.

Esim. Bambora PayForm Express on 0€/kk ja provikat tapahtumista 0,35€ + 2,8%. Eli jos keskimääräinen kertamyynnin arvo on 10€, niin BPFE on Holvia edullisempi jos kuussa on keskimäärin max 13 kauppaa.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta