Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Välkkyminen sivustoa ladatessa ?

HannuTapio [16.07.2019 20:38:10]

#

Hei,

Minulla on netti sivustoni latauksen yhteydessä ollut aina vuodesta 2009 lähtein ilkeä räps, tämä ei ole juurikaan minua haitanna, mutta, päätin kuitenkin yrittää poistaa tämän turhan räpsymisen.

Minä tein seuraavasti, mutta, en taas tiedä mitenkä oma ohjelmointi kikka tämä onkaan.

Laitoin css koodiin kaikki imaget ja divit, niin, opacity=0;

Ja sitten laitoin tämän seuraavan funktion javascriptiin, tapahtumaan yhden sekunnin kuluttua koko sivun latauksesta.

function allOpacity()
{
  var imgs = document.getElementsByTagName("img");
  for (var i=0, iLen=imgs.length; i<iLen; i++)
  {
    imgs[i].style.opacity=1;
  }
  var divs = document.getElementsByTagName("div");
  for (var i=0, iLen=divs.length; i<iLen; i++)
  {
    divs[i].style.opacity=1;
  }
}

Minulla on netti sivustollani nyt google ja opera ja edge selaimissa ->

1) zoom resoluution mukaan.
2) lisänä on näissä hirmu leveissä näytöissä, myös leveyden typistäminen keskelle ruutua.
3) ja nyt on sitten tämä että kaikki räpsyminen on poissa sivuston eri osia selatessa.


Tässä on tämä sivustoni - https://www.lautapelisivusto.com


Se on nyt helsingin hienoin lautapelejä sivu.

Pyydän mielipiteitä tähän JS funktioon ja siihen että kaikki div ja img tagit on opacity=0, niin, css koodissa.

Voiko tämän tehdä jotenkin sivistyneemmin, kun tahtoo että ei räpsyile, kun selaa sivun osia.

:) :) :)

Lisäys.
Minä hieman kehityin tässä taas, minä laitoin yhden maindiv tagin, joka on 100% leveä, ja sen sisälle laitoin sivun muut divit ja myös sivun kuvat.

Tämä seuraava koodi riittää nyt sitten ->

function onOpacity()
{
  document.getElementById("maindiv").style.opacity=1;
}
function offOpacity()
{
  document.getElementById("maindiv").style.opacity=0;
}

Mutta, en ole ihan varma toimiiko kaikissa selaimissa sitten näin ?

--

The Alchemist [17.07.2019 06:04:21]

#

Otat nuo vammaiset efektit kokonaan pois, niin sillähän ongelma korjaantuu. Tuon efektin tarkoitushan on vittuilla käyttäjälle ja antaa se vaikutus, että sivusto latautuu erittäin hitaasti ja on rikki, joten vittuako vingut, kun käyttäjä saa sen käsityksen, että sivusto on sekaisin ja huono? Olet saavuttanut tavoitteesi. Aivan käsittämätöntä idiotismia.

"Hei, rakensin tällaisen idioottimaisen efektin, joka on kuitenkin liian tyhmä jopa minun makuuni. Kuinka siitä saisi sellaisen, että se olisi vain riittävän tyhmä?"

Kai ymmärrät, ettei tuollaiseen kysymykseen voi vastata, kun kukaan täällä ei osaa kuvitella, missä menee sopivan ja liiallisen typeryyden raja sinun maailmassasi.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta