Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Python-pakettien asentaminen ilman verkkoyhteyttä

kyyhky89 [27.06.2019 09:53:49]

#

Hei. En osaa sanoa, onko tämä oikea paikka kysymykselleni, mutta silti:

Minulla on siis Rasberry Pi 3 ja käyttiksenä Raspbian.

Minulla on toisella koneellani, joka on verkossa Python 3 ja siellä tarpeellisia kirjastoja ohjelmiani varten. Tämä siis toimii hienosti, ohjelmani toimii.

Haluan ohjelmani toimivan myös Raspissa ja siinä on jo valmiiksi asennettu Python 3. Ongelma on nyt siinä, että Raspista puuttuu tiettyjä kirjastoja, jotta ohjelmani voisi toimia.

Yritin olla fiksu ja kopioin nämä kirjastot kansioittain USB-tikkuun ja yritin asentaa ne oikeaan kansioon, homman piti olla helppo. Ongelma on vain se, että Raspi ei anna luoda kansioita kirjastokansioon. Olen yrittänyt vaikka mitä ja lukenut paljon julkaisuja.

Tiedän, että yhdistämällä Raspin verkkoon voisin hakea(PIP) oikeat paketit ja asentaa ne, mutta en voi, enkä halua yhdistää Raspia verkkoon.

Keksisikö kukaan keinoa ratkaista ongelmani. Siis minulla on jo Raspissa henkilökohtaisessa kansiossa esimerkiksi PIL kansio, mutta en pysty siirtämään sitä oikeaan kirjastoon.

Olisin erittäin kiitollinen vastauksesta.

Loppusanat. Ilman verkkoyhteyttä, purettu tiedosto on jo olemassa(PIL), siirto oikeaan kirjastoon.

KIITOS

Grez [27.06.2019 13:26:40]

#

Otsikointia ("Raspberry Pi 3") voisi vähän kans miettiä, kun mikään kysymäsi ei liity RasbPiin. Yhtä hyvä otsikko olisi ollut vaikka "Asus RoG392". Hyvä otsikko olisi voinut olla vaikka "Python pakettien asentaminen Linuxissa ilman verkkoyhteyttä"

kyyhky89 kirjoitti:

Ongelma on vain se, että Raspi ei anna luoda kansioita kirjastokansioon. Olen yrittänyt vaikka mitä ja lukenut paljon julkaisuja.

En nyt ota mitään kantaa siihen miten oikeasti olisi järkevintä asentaa python-kirjastoja ilman verrokyhteyttä, mutta tuon "ainoan ongelman" voi ratkaista antamalla komento pääkäyttäjänä (superuser) sanomalla alkuun sudo

Eli ei esim:
> cp jotain jonnekin
cp: cannot stat ‘jonnekin’: Permission denied

vaan
> sudo cp jotain jonnekin

Tuolta löytyy myös ohjeet pip-pakettien käyttöön ilman verkkoyhteyttä
https://stackoverflow.com/questions/36725843/installing-python-packages-without-internet-and-using-source-code-as-tar-gz-and

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta