Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Python/Excel

kyyhky89 [18.06.2019 19:20:56]

#

Hei kaikille.

Olisin kysynyt neuvoa seuraavaan, pitkällisten tutkimusten jälkeen en ole vastausta löytänyt. Minulla ei ole varsinaista koodia esittää, valitettavasti.

filepath1=(kansiopolku.strip()+"/"+(nimidata.strip()+"_kohde_rek"+(".xlsx")))
wb1=load_workbook(filepath1)
wb1_sheet = wb1.get_sheet_by_name("sheet99")

Minulla on siis se ongelma, että pythonilla laatimassani taulukossa on virheellinen rivi (esim "3" ja haluaisin sen poistaa kokonaan, siis myös kaikki solut sillä rivillä. No poistaminen on helppoa, mutta rivin hävittämiselle en ole keksinyt keinoa. Siis jos minulla on rivit 1, 2, 3, 4, 5. Niin lopputuloksen pitäisi olla 1, 2, 4, 5. Minulle olisi riittänyt myös se, että voisin OpenOfficella avata taulukon ja poistaa rivin, mutta sen jälkeen ohjelma ei enää toimi, ilmeisesti voin tallettaa toimivan ohjelman vain Excelillä. Libressä on mahdollisuus tallettaa samassa muodossa xlsx, mutta edes sillä tuo ei onnistu. Siksi siis yritän tehdä korjauksen tällaisella konstilla. Kiitos, jos joku voi auttaa.

Lisäys: Vielä. Ehkä ykköstoiveeni olisi se, että voisin avata esim. OpenOfficella pythonilla tekemäni taulukon ja korjata mahdollisia ongelmia OpenOfficella, se olisi kaikkein helpointa. Minulla ei olisi nyt varaa ostaa Exceliä.

kyyhky89 [19.06.2019 10:16:23]

#

Hei, taisinkin jo keksiä. Tallennus onnistuu Google Driven avulla.

Kysyisin kuitenkin vielä, että miten saisin pythonilla tehdyssä taulukossa näkymään desimaaleja, nyt ohjelma jättää nuo automaattisesti pois, mikäli niitä ei ole. Tarve olisi siis kahdelle desimaalille, esim 99.00

Kiitos ja hyvää Juhannusta

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta