Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Python 3 ja ohjelman pikakuvake

kyyhky89 [16.05.2019 09:32:55]

#

Hei kaikille. Vielä kerran kiitos, kun olette auttaneet minua. Ohjelmani alkaa olla valmis, vaikka toki paljon hiottavaa vielä onkin, eli todennäköisesti vaivaan teitä vielä kysymyksilläni. Pyydän anteeksi myös sitä, jos kysymykseni ovat joskus tyhmiä, sillä vastaajalle yksinkertaiset asiat saattavat olla minulle tosi haastavia.

No niin... Kuinka voisin tehdä ohjelmalleni mieleiseni kuvakkeen(siis jos minulla vaikka olisi .jpg kuva valmiina), jota painamalla esim työpöydälläni ohjelma lähtisi automaattisesti käyntiin. Haluaisin estää myös sen, että joku muu kuin minä voisi avata ohjelman ja tehdä siihen muutoksia. En varmaankaan ole etsimässä täydellistä suojausta, mutta joku sellainen, että nyt ihan kuka tahansa ei pääsisi siihen käsiksi.

Metabolix [16.05.2019 13:02:50]

#

Pythonin kohdalla Windowsissa usein ratkaisu on freezing eli jäädytys, jolloin samaan pakettiin tulee koodi ja Python-tulkki. Näin käyttäjän ei tarvitse erikseen asentaa Pythonia (ja vieläpä oikeaa versiota). Samalla voi usein asettaa ohjelmalle kuvakkeen.

kyyhky89 kirjoitti:

Kuinka voisin tehdä ohjelmalleni mieleiseni kuvakkeen

Pikakuvakkeen tekeminen sinänsä ei riipu mitenkään kielestä. Windowsissa hiiren oikealla painikkeella aukeavasta valikosta löytyy valinta uuden pikakuvakkeen luomiseen, ja siihen voi erikseen asettaa ohjelman ja kuvan. Kuvatiedosto pitää luultavasti muuttaa tätä varten ico-muotoon (ja oikean kokoiseksi) kuvankäsittelyohjelmalla. Microsoftilla on ohjeita ikonin suunnitteluun.

kyyhky89 kirjoitti:

Haluaisin estää myös sen, että joku muu kuin minä voisi avata ohjelman ja tehdä siihen muutoksia.

Miksi? Mitä haittaa tai harmia tapahtuu, jos joku pystyy muokkaamaan ohjelmaa? Monet yleisesti käytetyt ohjelmat ovat avointa lähdekoodia, eikä se ole pahaksi.

kyyhky89 [17.05.2019 10:03:17]

#

Hei ja kiitos viestistäsi. Lähinnä pelkään sitä, että joku vahingossa muokkaa ohjelmaani ja sitten se ei enää toimi oikein.

Metabolix [18.05.2019 00:18:33]

#

Mielestäni ohjelman muokkaaminen vahingossa (varsinkin niin, että Python-koodi edes käynnistyisi sen jälkeen) on erittäin epätodennäköistä ja toisaalta helppo korjata lataamalla ohjelma uudestaan.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta