Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Työharjoittelu

Sivun loppuun

AtskaFin [24.04.2019 13:26:21]

#

Minulla alkaa seuraavan lukuvuoden alussa työharjoittelu ja ajattelin hakea nyt sen harjoittelupaikan.

Haluaisin kysyä, että otetaanko vuoden harrastuneisuudella ja ammattikoulutuksella mihinkään ohjelmointi yritykseen?

Pitäisi siis suorittaa vasta asiakaspalvelu ja järjestelmän asennus, mutta haluaisin päästä ohjelmoimaan, koska tykkään siitä paljon enemmän, kuin kivijalkamyymälässä olemisesta.

Lebe80 [24.04.2019 14:08:29]

#

AtskaFin kirjoitti:

(24.04.2019 13:26:21): Minulla alkaa seuraavan lukuvuoden alussa...

Otetaan. Riippuen taidoista, työt saattavat olla harjoitustöitä tai ihan oikeita asiakastöitä (harjoittelijoilla erilaisia yksinkertaisempia ylläpitotöitä esim. bugikorjauksia tai sisällönsyöttöä yms.)

AtskaFin [24.04.2019 14:39:48]

#

Rohkeasti siis vaa soittelee ja kyselee

Lebe80 [24.04.2019 17:16:41]

#

AtskaFin kirjoitti:

Rohkeasti siis vaa soittelee ja kyselee

Kyllä. Tai sähköpostilla lähestyt, ja pistät vaikka viestiin mukaan linkin, josta näkee mitä olet vaikkapa jo ohjelmoinut (jos jotain sellaista olet jo tehnyt).

AtskaFin [24.04.2019 22:24:45]

#

Kyllähän tässä on tullut koodailtua :D (tänäänkin jo 6h täynnä), ainoa vaan, että suurin osa koodeistani on ihan ihme räpellyksiä (joitain voisi ehkä kutsua projekteiksi).

Grez [24.04.2019 23:03:58]

#

Vois olla ihan hyvä idea miettiä miten niistä koodeista saisi tehtyä vähemmän räpellyksiä.

AtskaFin [25.04.2019 07:09:59]

#

Tarkoitin räpellyksellä, että ne ovat olleet melko lyhyitä (100-200 riviä?)

Lebe80 [25.04.2019 09:04:01]

#

Harjoitteluun nuokin voivat riittää. Meille on hakenut ihan nuoria aikuisiakin työnhakijoita ohjelmoijiksi, joille ainoa kosketus ohjelmointiin on yksittäinen kurssi koulussa.

Ohjelmointi on asia, jota kannattaa kehittää juuri vapaa-ajallakin. Se myös osoittaa, että on oikeasti kiinnostunut aiheesta.

walkout_ [25.04.2019 13:58:10]

#

Kyllä mä pääsin harjoitteluun alkuaikoina vaikka en osanut tehdä kuin yksinkertaisia kotisivuja ja jos olisi ollut graafikon tekemät leiskat niin olisin kyllä osaanut ne Photarilla palastella HTML-sivuiksi. Pääsin sellaiseen firmaan minkä liiketoimintaa ei ollut kotisivujen teko vaan www-selainkäyttöisten vaativien ohjelmistojen teko asiakkaille. Mä tein siellä sitten vain kotisivuja leikkiasiakkaille ja sitä tietty kerottu kellekään kuten opetajille.

Viimeisenä vuonna olin sitten vain samallaisessa firmassa työharjoittelussa vain paperilla ja mulle ei paljon mitään tehtäviä annettu ja kaikki ajat vaan olin tyhjän panttina kotona mukamas töissä ja tätäkään ei kerrottu opettajille.

Mutta pääasia oli tässä tietysti se, että saa koulut suoritettua. Muuten olisi jäänyt suotrittamatta.

vesikuusi [26.04.2019 15:10:48]

#

walkout_ kirjoitti:

Mutta pääasia oli tässä tietysti se, että saa koulut suoritettua. Muuten olisi jäänyt suotrittamatta.

Itselleni työharjoitteluiden sisällöstä oli paljon hyötyä, etenkin kun pääsin kiinnostavaan paikkaan. Opin työharjoitteluista aika paljon asioita, ja sain hyviä ideoita myös itseopiskelulle. Molemmista työharjoitteluista poiki myös työsuhteet niiden loputtua.

The Alchemist [27.04.2019 05:52:23]

#

AtskaFin kirjoitti:

Tarkoitin räpellyksellä, että ne ovat olleet melko lyhyitä (100-200 riviä?)

Jos sellaisia esimerkkejä on useita, ne tekevät oikeasti jotain järkevää ja se 100-200 riviä on täyttä asiaa eikä jotain roskaa, jonka parempi koodari kirjoittaisi 30 rivillä toteuttaen samat asiat kauniimmassa paketissa, niin silloinhan ne kuulostavat aika hyviltä. Eiväthän ohjelmoijia hakevien firmojen karsintatehtävätkään usein vaadi noin paljoa koodia.

walkout_ [28.04.2019 00:10:43]

#

vesikuusi kirjoitti:

(26.04.2019 15:10:48): ”– –” Itselleni työ­har­joit­te­luiden sisällöstä oli...

Mulla ei poikinut noista vakituista työpaikkaa. Ainoastaan vaan pätkätyötä ja viemeisestä 0-sopimus josta en saanut koskaan mitään työtä. Mutta liian nuorena kun ei ole kokemusta niin ei ole mitään käsitystä siitä, että miten tarkistaa meneekö yrityksillä johin hakee niin hyvin, että niissä olisi sitten työtä josta saa palkkaakin.

Metabolix [28.04.2019 02:53:07]

#

AtskaFin kirjoitti:

Suurin osa koodeistani on ihan ihme räpellyksiä.

Kannattaa varmasti panostaa laatuun eikä määrään. Uskoisin myös, että työnantaja on ihminen ja siten kiinnostuu helpommin koodista, jolla on tarkoitus. Ensivaikutelma tulee lopputuloksesta, ja välttämättä koodia ei edes katsota. Jokin harjoituksena tehty päivämäärien erotuksen laskenta komentorivillä ei ehkä herätä mielenkiintoa mutta vaikeustasoltaan samantapainen auton ajastintolpan säätölaskuri hyvällä taustatarinalla jää paremmin mieleen ja tuntuu paremmalta saavutukselta, vaikka koodirivejä saattaa olla silti noin 10. Toki tämä ei ehkä vielä referenssiksi riitä.

walkout_ kirjoitti:

Mutta liian nuorena kun ei ole kokemusta niin ei ole mitään käsitystä siitä, että miten tarkistaa meneekö yrityksillä johin hakee niin hyvin, että niissä olisi sitten työtä josta saa palkkaakin.

Jos firma ei tarjoa palkallista työtä ja esteenä on oikeasti firman taloustilanne, hyvä ratkaisu on hakea toiseen firmaan. Kaikilla firmoilla ei mene aina huonosti. Jos mikään yritys ei tarjoa palkallista työtä, kannattaa ehkä katsoa peiliin: onko omassa taustassa ja CV:ssä ja näytöissä jotain epäilyttävää?

Lebe80 kirjoitti:

Ohjelmointi on asia, jota kannattaa kehittää juuri vapaa-ajallakin. Se myös osoittaa, että on oikeasti kiinnostunut aiheesta.

Tähän liittyen: Ihmisten tietoja löytyy nykyään aika paljon netistä. Nimellä saattaa löytää nimimerkin ja sieltä vaikka tämän foorumin viestit. Hyvät viestit ja vinkit ja vaikkapa osallistuminen kisoihin ja avoimen lähdekoodin projekteihin voivat olla myönteistä julkisuutta. Sen sijaan ei edistä omaa työnhakua, jos omalla nimellä löytyy rumaa ja bugista koodia, valheellista uhoamista oman firman menestyksestä ja paljastuksia esimerkiksi siitä, miten on huijannut oppilaitosta luistamalla työharjoitteluista.

walkout_ [28.04.2019 06:28:57]

#

Metabolix kirjoitti:

Jos firma ei tarjoa palkallista työtä ja esteenä on oikeasti firman taloustilanne, hyvä ratkaisu on hakea toiseen firmaan. Kaikilla firmoilla ei mene aina huonosti. Jos mikään yritys ei tarjoa palkallista työtä, kannattaa ehkä katsoa peiliin: onko omassa taustassa ja CV:ssä ja näytöissä jotain epäilyttävää?

CV:ni on tehty itseni tekemällä PHP-pohjaisella CV-editorilla mistä CV:n saa MySQL-tietokannasta niin molla kielellä kuin jaksan ja osaan tehdä. Tosin en ole laittanut siihen vielä muita kielimuuttujia kuin Englanti ja Suomi. Ei mun sitä nyt Kiinaksi kannata tehdä. CV:n mallin pienin omin lisäyksin kopsasin suoraan edesmenneestä RE:PRO-palvelusta joka ei voinut olla huono, koska sen kautta tuli paljon yhteyden ottoja suoraan toimeksiantajilta ja työn antajiltakin. Ja sitten minulla oli HTML-sivuna myös tämä CV omilla kotisivuilla ja työn antajat Googletti sitä ja kutsui haastatteluhin. Ja sainkin aina palkallista alihankinta työtä ja joistakin maksettiin ja paljonkin. Olin tuossa yhtäjaksoisesti 3-vuotta duunissa ohjelmoijana mutta jäin työttömäksi sen takia että työn antajani teki konkurssin. Ja se oli ainoa työn antaja joka minut kokopäiväiseen duuniin halusi suoraan kesken koulun penkin TAMK:in digi- ja multimedia-puolen tradenomin koulutuksesta.

Pisin työkokemus minulla on vain aluksi toimeksiantoja Työosuukuntien jäsenenä ja myös kevytyrittäjänä mm. Eezy Osk:n kautta. Ja nyt kun olen eläkkeellä niin perustin oman Toiminimen ja sen kautta olen myynyt joitakin omatekoisen Timesheet-ohjelmiston lisenssejä (ja lisensssihintaa ohjelmistollani on sen verran että yhden lisenssin myynnällä elelee vähän aikaa herroiksi) ja tehnyt alihankintana PHP-projektejeja mm. Zend Frameworkillä.

Mulla kyllä yhdessä työhaastattelussa sanottiin suoraan, että tuo eläkejuttu voi pelästyttää asiakasyrityksen ja sitten se, että sairaseläkkeellä tulorajani on n. 730 € / kk ja monet työn antajat eivät niin vähän saa edes maksaa vaikka sitä suoranaisesti laki ei kielläkkään mutta liitot voi kyllä. Ja jos nostan yhtäjaksoisesti 3 kk suurempaa liksaa kuin tulorajani niin eläke pitää jättää lepäämään ja jos ei jätä niin KELA kyllä perii sen takaisin. Ja jos olen 2 putkeen tulorajaani suuremmalla likasalla niin eläke lakautetaan kokonaan ja sen jälkeen jos jään työttömäksi niin se eläke pitää lääkärin B-lausunnolla hakea uudestaan ja sen käsittely kestä 4 kk KELA:ssa. Ja koska minulla on nyt oma Toiminimi niin työttömyyskorvausta ei heru ja ihan siitä syystä että lisenssimaksullinen ohjelmistoni on vielä ylläpitomaksullinen ja yritystoimintaa ei tämän takia voi lopettaa kuin seinään. Ja sopimuksissa lukee, että pääsen ylläpitoopimuksista eroon vain että 90-päivää ennen sopimuskauden päättymistä ilmoitan asiakkaille, että älkää uusiko ylläpitoa ja sitten kun mulla on tasan 0 asiakasta niin yrityksen voi sitten lopettaa kannattamattomana.

i4ware Softwarella olen jo tehnyt niin paljon rahaa, että minulla on velaton yli 10000 € maksanut musiikkistudio ja ammatti DJ-laitteisto ja teenkin satunnaista DJ-keikkaa normikansan baareissa ja siitä mulle maksetaan. Mutta valitettavasti levy-yhtiöni Spin Underground Records ei tee paljon mitään rahaa levyn myynnillä ja se voi johtua siitä, että musiikkini on vähän toispuoleista ja techno-musiikki muutenkaan kiinnosta suurempaa massaa. Vain DJ-keikoista saa rahaa. Muutenkin DJ-työ on siinä mielessä jännää, että useilla keikoilla jotuu DJ-kopissa naisen seksuaalisen ahdistelun kohteeksi koska ne vaan tulee ja ottaa mut väkisin. Mun näköisellä miehellä ei normaalisti olisi näin paljon naisia.

Sitten minulla on myös paha paniikkihäriö minkä sattuessa olen kokonaisen päivän täysin työkyvytön valtavan huonon olon takia kun tuntuu, että melkein kuolisi.

walkout_ [28.04.2019 09:17:50]

#

Sellainen tuli vielä mieleen, ettei tapahdu sitten taas kerran värinkäsityksiä, mitkä johtaa internet-depattiin. Niin olin siis vuosina 2003-2006 IKOL:in datanomi-koulussa ja silloin osaamiseni ei ollut alkuun riittävä päästä töihin ohjelmitotaloon missä tehdään mm. varastokirjanpito-ohjelmia vaan minun olisi kannattanut enemmin hakea vaikka johonkin mainostomistoon graafikon koodiorjaksi, koska niissä monesti tehdään vain kotisivuja siten että graafikko tekee PSD-filut leiskoista ja minun tehtäväksi olisi jäänyt vain HTML/CSS-taitto annetusta grafiikka-tiedostosta. Ja Joomla-sivuja olen tehnyt asiakkaille vuoden 2006 ja sen jälkeen. Nyttemin osaan kyllä koodata vaikka oman Joomlan mutta se ei ole hyvä liikeidea. Tämä oli siis sitä aikaa kun puhuin noista aiemmin mainitsemistani työharjoittelu kokemuksista.

Oletan että työllistymisvaikeuteni johtuu tällä hetkellä siitä, että Java-koodarin paikkoja on vaikka kuinka ja PHP-koodarin paikkoja aika vähän. Ja mä en osaa Java:lla tehdä kuin Jira ja Confluence -plugareita Atlassian SDK:lla. On vaikea päästä Java-koodariksi mihinkään jos ei osaa itse koodata kokonaista isoa sovellusta. Näin sanoo kaikki Headhutterit minulle suoraan kun ne ottaa yhteyttä ja ne eivät muita juuri hae kuin Senior Java -koodareita joilla muten sitten voi olla jopa 6000 € / kk liksa.

Grez [28.04.2019 10:45:23]

#

walkout_ kirjoitti:

sairaseläkkeellä tulorajani on n. 730 € / kk ja monet työn antajat eivät niin vähän saa edes maksaa vaikka sitä suoranaisesti laki ei kielläkkään mutta liitot voi kyllä.

Ei mikään liitto kiellä palkkaamasta sua 730 € /kk jos työaika on vaikka 3 tpv / kk tai 10 h/vko. Ja jos taas oot kykenevä normaaliin täyspäiväiseen työhön, niin sittenhän ei ole tarvetta sairaseläkkeellekään.

walkout_ kirjoitti:

minulla on nyt oma Toiminimi niin työttömyyskorvausta ei heru ja ihan siitä syystä että lisenssimaksullinen ohjelmistoni on vielä ylläpitomaksullinen ja yritystoimintaa ei tämän takia voi lopettaa kuin seinään. Ja sopimuksissa lukee, että pääsen ylläpitoopimuksista eroon vain että 90-päivää ennen sopimuskauden päättymistä ilmoitan asiakkaille, että älkää uusiko ylläpitoa ja sitten kun mulla on tasan 0 asiakasta niin yrityksen voi sitten lopettaa kannattamattomana.

Yksi vaihtoehto voisi olla liiketoiminnan myyminen jollekin toiselle yritykselle, niin voisit lopettaa välittömästi. Toisaalta, saisitko muka muutenkaan työttömyyskorvausta jos olet sairaseläkkeellä?

walkout_ [28.04.2019 10:53:09]

#

Grez kirjoitti:

(28.04.2019 10:45:23): ”– –” Ei mikään liitto kiellä palkkaamasta sua 730...

No lääkäri on kyllä sanonut sellaista, kun minulla on sairaseläketausta niin jos se katkaistaisiin niin TE-keskus ei sillä speksillä ota minua enää asiakkaaksi. Joten toimeentulotuki jäisi ainoaksi tuloksi.

Niin ja kyllä liiketoimintaani on eräs ulkomaalainen Atlassian Sollution Partner ollut jo vähän kiinnostunut ostamaan. Mutta myynti on vaikeaa kun sovellukseni käyttis on tehty Ext JS:llä ja se maksaa 5 kehittäjälle n. 5000 € ja pienempiä lisensejä ei myydä. Ja sitten Ext-Gantt on myös tuotteessani joka on pakollisesti vuosimaksullinen jonka hinta nousee asiakas määrän mukaan. Jospa ostaja ehdokas joka proaktiivisesti lähestyi minia e-mailitse pelästyi näitä speksejä. Nillä olisi tosin ollut miljoonien liikevaihto, joten niillä olisi ollut resurssit tehdä tuotteestani sellainen, että se myy paremmin.

Ja mitä tulee tuohon liittoasiaan niin harvassa IT-alan yrityksessä on osa-aikatöitä tarjolla.

Metabolix [28.04.2019 14:24:59]

#

walkout_ kirjoitti:

Senior Java -koodareita joilla muten sitten voi olla jopa 6000 € / kk liksa.

Toisaalta sitä varten pitäisi myös osata enemmän. Kuten itsekin totesit, rekrytoija on suoraan sanonut, että sinun taidoillasi ei voi tuota paikkaa saada.

Ketjun aloittajalle tästä on ehkä vinkiksi: Kun alkeet ovat hallussa, kannattaa opetella monenlaista ohjelmointia eri kielillä ja tekniikoilla. Voi helpottaa tuollaisten Java-paikkojen hakua, jos on joskus tehnyt vaikka vieraskirjan Java EE:llä.

walkout_ kirjoitti:

Jospa ostaja ehdokas joka proaktiivisesti lähestyi minia e-mailitse pelästyi näitä speksejä.

Tai jospa hän arvioi, että on halvempi kehittää vastaava sovellus itse alusta saakka paremmin kuin yrittää korjailla toisen tekemää purkkakoodia.

walkout_ kirjoitti:

Mun näköisellä miehellä ei normaalisti olisi näin paljon naisia.

Alkaa kuulostaa yhtä maaniselta kuin Jare Tiihosen elämä.

walkout_ [28.04.2019 16:41:17]

#

Metabolix kirjoitti:

walkout_ kirjoitti:

Mun näköisellä miehellä ei normaalisti olisi näin paljon naisia.

Alkaa kuulostaa yhtä maaniselta kuin Jare Tiihosen elämä.

Muuta en sano kuin että mainiassa ihmisellä menee lujaa siinämielessä, että sillä mitään itsesuojeluvaistoa ole eli se menee esim. puheleen täysin tuntemattomille ihmisille itsestään mitä vaan baareissa vaikka ei kannattaisi ja ryyppää paljon eli on itse tohoisuutta. Skitsofreenikolla taas on kaiken näköisiä harhoja ja paljon ja esim. Psykkoosityyppisen personallisuuden omaavilla niitä harhoja jonkin verran mutta ei niin paljon kuin Skitsofreenikolla.

Ja minä olen maanisdepressivisen ihmisen kanssa kotittanut kerran tehdä duunia. Niiden työtahti maniassa on aina 24/7 joten niiden kanssa palaa aika äkkiä loppuun eli tulee burnout jos niiden pillin mukaan tekee duuinia. Ja mainiassa olevan ihmisen puheet ovat suuria, että saadaan muka projektille kaikki maailman VC-rahoittajat, jne.

walkout_ [29.04.2019 06:10:35]

#

Metabolix kirjoitti:

Tai jospa hän arvioi, että on halvempi kehittää vastaava sovellus itse alusta saakka paremmin kuin yrittää korjailla toisen tekemää purkkakoodia.

Tuokin voi toki olla oikea syy. Mutta taustalla on se, että Atlassian Marketplacessa on jo pilvin pimein Timesheet-ohjelmistoja ja itse asiassa vain Tempo Timesheets -addonilla on yli 20000 asiakasta ja sen tekijällä on n. 100 työn tekijää. Eli sa on jo vienyt ajat sitten koko markkinoilla voiton. Muilla Timesheeteilla ei ole lähellekkään näin paljon asiakkaita. Eli en usko, että he haluaisi lähteä enää ees mukaan tähän kilpailutilanteeseen.

Ja minusta tuntuu nyt, että olen vähän vaarassa kun mulla on muutamia asiakkaita ja isot palvelin kulut maksettavana (kehitystyön takia ja Jira ei nyt millään halvalla 5 € / kk maksavalla VPS:llä toimi) ja lisenssimaksuja ja vastuuta pitää ne tuotteet markkinoilla.

Tästä syystä minula on ihan hiveä stressi joka päivä ja useasti paniikkihäiriöitä. Eli paniikkihäiriöni ei johdu nyt vain vainoharhoista kuten normaalitapauksissa johtuu.

Lisäys:

Mutta takaisin aiheeseen niin tämän topikin aloittaja voisi esim. tehdä vaikka toimivan palautelomakkeen joka oikeasti lähtettää sähköpostia haluttuun osoitteeseen jos Web-ohjelmoijaksi haluaa.

Eikä tästä tulisi ees hirveitä kustannuksia kun Web-hotellin voi saada jopa hintaan 1 € / kk. Jos PHP:lla tekee.

Tuo Seniori Java -koodarin paikka tarkoittaa sitä, että on joku 40-vuotias ja ollut Java-koodarina vaikituisesti töissä melkein koko ikänsä mistä iästä sitten on ollutkaan mahdollisita työllistyä.

walkout_ [30.04.2019 21:49:40]

#

Metabolix kirjoitti:

walkout_ kirjoitti:

Mun näköisellä miehellä ei normaalisti olisi näin paljon naisia.

Alkaa kuulostaa yhtä maaniselta kuin Jare Tiihosen elämä.

Mun mielestä asia on niin, että tuossa asiassa asian tahallinen liioittelu ei ole maanista vaan totuuden muuttelua, joka voi johtua huonosta itsetunnosta olla vain oma itsensä.

Ok. Taasan kerran käynyt DJ-keikalla niin, että nainen tuli ahdisteleen seksuaalisti. Ja tämä on totuus.

Ja jos ei ole itsevarma ja vain oma itsensä niin menee naisasiat päin persettä silloin harvoin kun joku on oikeesti kiinnostunut eikä vaan leikisti.

Mun tietämyksen mukaan vain erittäin komeilla lihaskimpuilla on oikeasti naisia joka sormelle joka päivä.

Grez [01.05.2019 02:23:34]

#

Seksuualinen ahdistelu on sellaista, jonka sen kohde kokee epätoivottavaksi. Kuitenkin tekstistäsi saa toisaalta kuvan että nautit asiasta.

Aikaisemmin kirjoitit että "ne vaan tulee ja ottaa mut väkisin". Eli panet hirveästi hanttiin tai lamaannut etkä pysty tekemään vastarintaa?

Lebe80 [01.05.2019 20:03:41]

#

En tiedä mitä täällä taas tapahtuu, mutta walkout taas liittyy siihen vahvasti.

The Alchemist [03.05.2019 07:38:04]

#

Grez kirjoitti:

Seksuualinen ahdistelu on sellaista, jonka sen kohde kokee epätoivottavaksi. Kuitenkin tekstistäsi saa toisaalta kuvan että nautit asiasta.

Eihän ahdistelua nyt voi määrittää sen kautta, miten vastapuoli sen kokee, vaan mitä teot ovat ja mikä on niiden motiivi, toteutus ja lopputulos yhdessä. Muuten ei kohta uskalla kotoaan poistua, kun kuka tahansa loukkaantuja on kirjaamassa rikosilmoitusta vähän vaikka mistä.

Grez [03.05.2019 09:35:08]

#

En tarkoittanutkaan tuota tyhjentäväksi listaksi, vaan yhdeksi osaksi kokonaisuutta. Eli kuten itsekin sanoit, lopputulos on yksi määrittävä tekijä. Eli pointtini oli lähinnä että jos kohde kokee toiminnan toivottavaksi, niin ei oikein voi puhua ahdistelusta.

walkout_ [07.05.2019 08:31:22]

#

Grez kirjoitti:

En tarkoittanutkaan tuota tyhjentäväksi listaksi, vaan yhdeksi osaksi kokonaisuutta. Eli kuten itsekin sanoit, lopputulos on yksi määrittävä tekijä. Eli pointtini oli lähinnä että jos kohde kokee toiminnan toivottavaksi, niin ei oikein voi puhua ahdistelusta.

No en viitsisi vastata mutta vastaan silti. Kyllä se tuntuu hyvältä jos nainen tulee "ahdisteleen" DJ-kopissa ja on imartelevaa. Mutta kutenkin siinä tilanteessa levyjen soitto on vähän hankalampaa kuin normaalisti.

DJ-kolleekanikin retostelee sillä, että on saanut jopa ottettua kuvan siitä, että hyvän näköinen nuori nainen on tullut näyttään tissit saadakseen toivomusbiisin ja näyttelee sitä kuva älypuhelimesta mulle.

Sanoisinko, että ihmiset ovat kummallisia silloin kun niillä on vähän promilleja veressä.

Lebe80 [07.05.2019 08:53:28]

#

Viileä tarina veliseni.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta