Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Neuvoa työharjoittelupaikan hakemiseen

aatamo [18.03.2019 22:20:04]

#

mulla alkaa ammattikoulussa työharjoittelu ensi viikolla en tiedä mistä hakea pitäis suorittaa työpaikalla asiakaspalvelu, järjestelmän asennus ja käyttöönotto ja sellasta niin mistä IT alan paikoista kannattaa hakea

Lebe80 [19.03.2019 09:18:09]

#

Siis oletko hakenut mihinkään vielä? Meinasitko jo ensi viikoksi keritä saamaan harjoittelupaikan?

Kaikissa it-firmoissa on noita, asiakaspalvelua on sähköposteihin vastaaminen. Pelkäänpä vain, että olet nyt turhan myöhään liikkeellä, jos ensi viikolla pitäisi jo olla työn äärellä.

AtskaFin [19.03.2019 09:26:18]

#

Itellä alkaa harjoittelu vasta seuraavan lukuvuoden alussa, mutta alan hakemaan paikkoja jo keväällä.

Ekan harjoittelun ei ole pakko sisältää koodausta, mutta ajattelin koittaa hommata sellaisen paikan missä pääsee koodaamaan. Saa nähdä ottaakko. Oulun alueelta siis oon.

Kuulostaa melko vaikealta hommata viikon sisään opiskelupaikkaa.

morderca [19.03.2019 22:54:06]

#

En täysin ymmärrä, mihin tarkalleen tarvitset neuvoa?

Ihan vaikka Finderista voit etsiä IT-alan yritykset ja rajata haun oman kuntasi mukaan. Sieltä sitten katsot mielenkiintoiset läpi ja joko soitat tai mieluummin käyt kysymässä.

Itse en koe, että mikään mahdottomuus tai järjetön kiire olisi hakea harjoittelupaikkaa nykyisellä aikataulullasi. Katso pienempiä IT-alan firmoja, näihin uskoisin pääsevän pikaisemmalla varoitusajalla ja mikäli työpaikka tulevaisuudessa kiinnostaa, niin väitän pienempiin, kasvaviin firmoihin pääsevän helpommin. Ainakin saat jalkaa oven väliin ja kontaktoitua.

Näitä yrityshakupalveluita on paljon tuon Finderin lisäksi, googlettamalla löytänet useita vastaavia, mutta Finderilläkin löydät varmasti etsimäsi.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta