Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Koodit: Peli esimerkki 8th ohjelmointikielellä

jalski [16.01.2019 07:28:49]

#

Kirjoittelin retro tyylisen avaruusräiskintäpelin esimerkiksi 8th ohjelmointikielellä. Paketissa mukana koodi ja valmiiksi paketoidut binäärit Windows ja Linux käyttöjärjestelmille.

Löytyypi täältä.

jalski [16.01.2019 21:17:21]

#

Huomasin juuri, että 32-bittinen windows binääri ei soita musiikkia ja peli kaatuu melkein heti, 64-bittinen versio toimii kuten pitääkin.

Voisiko joku kokeilla Linux binääriä? Toimiiko se niinkuin pitää? Tämä helpottaisi mahdollista bugi raporttiani. Kiitos!

jalski [28.01.2019 20:22:52]

#

Ongelma poistui uuden 8th version kanssa ja peli toimii kaikilla kokeilemillani alustoilla.

riekkuja [04.02.2019 23:20:40]

#

Testailin 64-bittistä Linux versiota ja kun sain kolmannella runilla osuman vihollisen ammuksesta peli kaatui ilmoitukseen:

bad memory access or corruption: : g:refresh
Segmentation fault

Koitin toisen kerran perään ja huomasin että ruudun vasemmassa ylälaidassa ilmoitettava LIVES menee myös miinuksen puolelle. Itse pääsin miinus kolmeen kunnes peli kaatui seuraavan ilmoituksen kera:

bad memory access or corruption: : g:refresh
free(): corrupted unsorted chunksSegmentation fault

Pelin ikkuna myös vilkkuu aika rajusti. Etenkin ylälaidassa oleva harmaa palkki ja vihollisten alukset vilkkuvat jatkuvasti.

jalski [05.02.2019 07:13:28]

#

riekkuja kirjoitti:

(04.02.2019 23:20:40): Testailin 64-bittistä Linux versiota ja kun...

Kiitos, itse olen päässyt testaamaan vain Windows versioita, jotka toimivat nyt hyvin ja ikkuna päivittyy välkkymättä. Win32 versiossa ollut vika korjaantui uuden 8th version myötä, mutta en ole päivittänyt ladattavaa pelipakettia uusilla käänetyillä versioilla sen tulon jälkeen. Voi olla myös ajoituksesta riippuva ongelma kahden säikeen ja lukkojen kanssa (yritin välttää turhia lukkoja). Tutkitaan...

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta