Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Työtarjoukset: Haetaan apua pelin tekemiseen!

Sivun loppuun

Sime [03.12.2018 17:45:27]

#

Olemme aloittamassa peliprojektia strategiapelistä.

Haemme pelialan harrastajaa / pätevää koodaria toteuttamaan suunnitelmamme.

Peli alustana toimii nettiselain ja Suomesta jokin maakunnan kartta.
Esim. Googlemaps tai Open Street Map. (avoimet lähdekoodit)
Sen verran olemme selvittäneet, että pelikoodina toimivammat voisivat olla mahdollisesti Java tai C++.

Kartalla tapahtuu erilaisia toimintoja jotka ovat kaikkien karttaa katsovien nähtävillä samanaikaisesti. (jonkin näköinen interaktiivinen nettisivusto)
Esimerkkejä toiminnoista:
- Kartalle saadaan luotua erilaisia symboleja
- Kuvitteellisia ajoneuvoja kulkee kartalla reititettyjä teitä pitkin paikasta A paikkaan B.

Kyseessä on 2D-grafiikkainen peli joten 3D mallintamista ei tarvita.

Pelin tekeminen määräytyy kokemuksesi ja tieto/taitosi mukaan. Aikataulua ei ole. Saat itse valita työaikasi.
Pelin valmistumisen jälkeen on tarjolla satunnaisia päivitystöitä peliin.

Toivomme sinulta seuraavia asioita:
Oma-aloitteisuutta ja ongelmanratkaisutaitoja
Kärsivällisyyttä
Toivomme myös, että olet valmis oppimaan uutta ja selvittämään asioita parhaan mahdollisen lopputuloksen aikaansaamiseksi.

Vaivannäöstäsi maksetaan erikseen sovittava korvaus.
Ilmoitathan hakiessasi toivepalkkasi.
Sopii erityisesti pelialan opiskelijalle/harrastajalle /extratyötä haluavalle.

kysymykset ja hakemukset: sime-91@hotmail.fi

Metabolix [05.12.2018 18:07:56]

#

Onko kyseessä edelleen tämä sama satasen projekti, vai saako tästä oikeaa palkkaa?

Sime [08.12.2018 15:07:38]

#

Mikä nyt kenellekin on satasen projekti...
Kyllä itse olen ainakin köyhtynyt useamman tuhannen euroa vuosien varrella kun aikaisempia versioita tästä on tehty.
Mutta kyllä, sama projekti.

Lebe80 [10.12.2018 08:42:33]

#

On niitä pelejä ilmaiseksikin tehty ennenkin. Tuskin palkka nyt on se pääasia tässä. Nuorille koodareille tuollainen projekti on mitä vallan mainioin.

Itse tein esim. Suomipelit.comiin jokusen verran pelejä, tai pelin raakileita vuosituhannen alussa. Se oli itseasiassa todella hauskaa, kun mukana oli oma yhteisö ideoimassa ja testaamassa.

groovyb [10.12.2018 23:02:16]

#

Tälläset oli parhaita nuorena. Oispa nuori ja aikaa.

Metabolix [11.12.2018 08:02:21]

#

Satasella viittasin aiemmassa keskustelussa esitettyyn kustannusarvioon. Jos nyt viisi vuotta ja tuhansia euroja on kulunut, mikä on lopputulos? Millaisia ovat edelliset versiot, ja mikä niissä on vikana, jotta nyt pitäisi tehdä uusi eikä jatkokehittää?

Sime [12.12.2018 21:12:07]

#

Pelistä on ehditty tehdä näiden vuosien aikana kolme eri versiota.
Kaikkien pelintekijöiden ajankäyttö on noussut jossakin vaiheessa vastaan ja pelin kehittäminen/tekeminen on jäänyt siihen.
Moninpelin toimivuuden kanssa on ollut eniten ongelmia.
Yksinpeli toimii kohtalaisesti.

Uskoisin että tässä oltaisiin edetty aika pitkälle mikäli kaikki aika ja varat olisi saatu suunnattua yhdelle osaavalle tekijälle.

Lebe80 [13.12.2018 00:24:36]

#

Sime kirjoitti:

(12.12.2018 21:12:07): Pelistä on ehditty tehdä näiden vuosien aikana...

Tästä voidaan olla varmaan kaikki samaa mieltä, että ennen kuin yhtäkään riviä on koodattu, olisi hyvä olla jonkinlainen runko suunniteltuna, jotta koodareiden ei tarvitsisi kuin koodata.

Pelien tekeminen on paljon paljon muutakin koodausta. Suunnittelun pitäisi viedä selkeästi suuremman osan budjetista, ja tähän pitäisi sisältyä speksaus.

Se, että koodari joutuu suunnittelemaan peliä lennossa aiheuttaa juuri tällaista uusiksi tekemistä.

Kanattanee myös kokeilla aluksi kevyttä protoilua ja testausta, jos pelin logiikka ei ole vielä täysin kitetynyt.

Jos proto yksistään ei toimi, voi projektin ajoissa kuoppaaminen pelastaa turhalta työltä.

Grez [13.12.2018 01:13:29]

#

Lebe80 kirjoitti:

jotta koodareiden ei tarvitsisi kuin koodata.

Useimmat "minulla on idea" -tyypit joutuvat tuon toteuttamiseksi palkkaamaan sekä suunnittelijan että koodarin.

Tarkoitan siis että myös toteuttamiskelpoisen suunnitelman tekeminen vaatii ymmärrystä tietojärjestelmien suunnittelusta.

Lebe80 [13.12.2018 09:04:23]

#

Grez kirjoitti:

Lebe80 kirjoitti:

jotta koodareiden ei tarvitsisi kuin koodata.

Useimmat "minulla on idea" -tyypit joutuvat tuon toteuttamiseksi palkkaamaan sekä suunnittelijan että koodarin.

Juuri näin. Ja tällä yleensä säästetään se, ettei sovellusta tarvitse koodata kolmesti nollista pääsemättä edelleenkään maaliin.

Monen viikon koodauksella säästää monta tuntia suunnittelusta.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta