Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Mikä työkalu tietokantaa käyttävän nettisivun tekoon?

musti [27.11.2018 17:06:27]

#

Mikä olisi sopiva kaupallinen työkaluohjelma jolla voisi kehittää webbisivut jotka lukevat MYSQL tietokantaa ja listaavat hakutuloksen. Lopputuloksena olisi webbisivut jotka soveltuvat nykyajan vaatimuksiin.

Lebe80 [28.11.2018 08:45:02]

#

Nyt tuli sen tapainen kysymys, ettei kysyjä taida ihan varmaksi tietää mitä kysyy.


Eli tuntuu, että tässä oletetaan että kaikki tämä on jokin yksi asia, joka hoitaa kaiken tuon.

Tarvitaan erilaisia sovelluksia, jotka hoitavat asiat palvelimella. Esim. php + mysql -palvelimet. Helpoiten tästä selviät maksamalla vain jostain webhotellista kuukausi- tai vuosimaksun.

Php-ohjelmointikieltä voit hyödyntää sivujen html:n muodostamisessa, jolloin saat
mysql-tietokannasta listattua esim. hakutuloksiasi.

Lisäksi tarvitset jonkun tekijän (koodari), joka ohjelmoi sinulle nämä sivut, tai voit käyttää, jos osaamista ja intoa on, kokonaan valmista julkaisujärjestelmää.

Wordpress on yksi suosituimmista php:lla toteutetuista julkaisujärjestelmistä, mutta näitä on muitakin tarjolla (Concrete5, Drupal, ...).

Voit käyttää julkaisujärjestelmän oletusulkoasua, jolloin sivusto ei välttämättä erotu ainakaan ulkoasunsa puolesta. Tähän ongelmaan voit hankkia helpotusta hankkimalla jonkin toisen ulkoasu-teeman, joko käyttämällä ilmaisia (joita todennäköisesti monet muutkin jo käyttävät), ostamalla valmiin teeman (joita todennäköisesti useat muutkin jo käyttävät), tai tekemällä sen itse, tai palkata jonkun muun tekemään sen.


Jos halaut itse koodata, riittää tähän ihan melkeinpä mikä tahansa tekstin syöttöön soveltuva sovellus. Itse käytän Atom -nimistä sovellusta, mutta jotkut käyttävät webisivujen luomiseen esim. graafisempia työkaluja.

musti [28.11.2018 08:51:17]

#

meillä on php ja mysql palvelimella käytössä mutta koska php tasot muuttuvat jatkuvasti ja jotkut php-komennot lakkaavat toimimasta niin pitäisi löytää helpompi tapa tehdä tietokanta kuin käsin koodaamalla

Ja WordPress löytyy palvelimelta, täytyy tutustua siihen jos sillä saisi tietokannan hakumoottorin tehtyä

Lebe80 [28.11.2018 09:43:31]

#

Mitä tarkoitat tietokannan tekemisellä?

Erilaisia clienttejä (palvelimelle asennettava PhpMyAdmin) löytyy kyllä, jos tarkoitat nyt ihan kirjaimellisesti tietokantarakenteen luomista.

musti [28.11.2018 11:20:33]

#

tarkoitan sitä että jos käytän WordPressiä niin siihen tarvitaan hakusysteemi jolla voisi hakea nykyisestä tietokannasta tuloksia. Opiskelen parhaillaan wordpressin käyttöä se on uutta minulle

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta