Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Projektit: qlib-effect - efektejä nettisivuille

qlibeffect [31.08.2018 10:20:03]

#

Ohjelmoin qlib-effect - modulin JavaScriptillä nettisivuille. qlib-effect käyttää html5 - canvasia ja on validia ES6 koodia. qlib-effectillä saa tehtyä helposti tyylikkäitä ja uniikkeja efektejä aivan itse ilman suurta JavaScript osaamista.
Sisältää muutamia paketteja joista voi valita itselleen sopivimman. Lisenssinä on site license eli voit käyttää qlib-effect monessa paikassa. Paketti toimitetaan zippinä. qlib-effect-starter-1.0.zip sisältää minimoidun koodin. qlib-effect-full-1.0.zip sisältää koodin kommentteineen jos haluat opiskella kuinka toteutin qlib-effektin. Erilaisia paketteja/koulutusta qlib-efektiin voi kysellä kalleankka1 (at) gmail.com

Vinkki: konsoliin kirjoittamalla console.log(qlib.options); saa näkyville kaikki qlib-effectin optionsit helposti!

Kotisivut: https://codeclerks.com/Web/1457/qlib-effect-1-0-Add-html5-effects-to-your-website-very-easily-Highly-customizable

Kuva: https://preview.ibb.co/evNySp/qlibeffect_1.png

Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=qKncA03VDvY

groovyb [31.08.2018 10:26:13]

#

Ihan nättejä juttuja!

Muutama kyssäri:

Mitä tarkoittaa paketin 3

Full source code and implementing it to your website. You can tell what kind of effects you want. ): 500€.

Eikö tuolla rahalla nyt pitäisi saada itse implementoida koodia miten tykkää, ilman kertomista myyvälle taholle asiasta? On meinaan kallein kirjasto mihin olen ikinä törmännyt. Vai tarkoittaako tämä että koodaat lisäefektejä rajattomasti tuohon 500e hintaan? Jos näin, niin tämähän on maailman halvinta alihankintaa kun voi teettää tuohon mitä vain ja kuinka kauan tahansa, kiinteään kertahintaan.

Ja mitä tarkoittaa tuo paketin 1: no source code?
Miten lisäät javascriptiä sivulle ilman lähdekoodeja? Vai tarkoittaako tämä tässä yksinkertaisesti minimoitua cdn:ää?

Onko nuo kiinnitettävissä kiinni jollain tavalla ulkoisiin datalähteisiin eri asetuksin, jolloin tuota effect 3:sta voisi käyttää esimeriksi frekvenssianalyysin rendaajana backendin tuottamasta streamistä?
En näe järkeä staattisille efekteille jotka ei toteuta mitään varsinaista tarvetta, mutta jos nämä saa kiinni dataan ja näin toteuttaa oikean käyttötarpeen, löytyy tästä paketista varsin hyödyllisiä rendereitä.

Myös tuo "Includes this website like all packages" on käsittämätön. miksi haluaisin js kirjaston mukana mitään verkkosivuja? Ei kai tässä sentään iframella näytetä kamaa erillisestä sivusta?

qlibeffect [31.08.2018 10:52:19]

#

Kiitos kysymyksestä!

Aina jää jotain epäselvää vaikka kuinka yrität selvittää asian juurta jaksain!

JavaScript lähdekoodi halvimmassa paketissa on minimoitu eli ei kommentteja. Ainoa ero muihin paketteihin. Muut paketit on tarkoitettu jos haluat opiskella kuinka toteutin qlib-effectin tai modifioida sitä.

YouTube video qlib-effectin omista sivuista antaa esimakua tulevasta.

Paketti#3 tarkoittaa että minä implementoin qlib-effectin sinun nettisivuillesi, jos itse et osaa tai halua implementoida sitä itse. Tässä maksaa minun aikani. Tähän voi kulua 2 tuntia tai 20 tuntia. Voin kustomoida modulia mieltymysten mukaan jne. Tosin qlib-effect on super helppoa implementoida ihan kenen vaan.

Kysymyksessä on nimenomaan efektit. Tosin voit näyttää tekstiä ja yhdistellä sen muihin efekteihin. Toteutin 1D ja 2D perlinnoise generaattorin jolla esim soundbar/bg - effect on toteutettu! Ja ei qlib-effect tosiaan sovikaan kaikille joka sivulle. Jos haluaa joillekin sivuille helposti efektejä niin qlib-effect on valintasi!

Includes this website like all packages

Tarkoittaa qlib-effectin - sivut, joilla näkee kuinka qlib-effect toimii. Vähän kuin README.

Lebe80 [31.08.2018 11:01:06]

#

500e on kyl melkoisesti, mutta tosiaan, onko sinulla joku takaportti, jos kirjastoa ei jostain kumman syystä saakaan asetettua sivustolle?

Package#4 ( Like Package#3 but with slight modifications for your needs. ): 1000€-2000€.

Mitähän nämä slight modifications on? Kuka määrittelee mitkä on "pienet muutokset"?

Grez [31.08.2018 11:29:00]

#

No noi hinnat nyt on varmaan esimerkkejä antamaan jotain ajatusta siitä mitä eri vaihtoehdot voi maksaa. Tai ainakin se äkkiseltään vaikuttaisi järkevältä.

qlibeffect [31.08.2018 14:06:44]

#

Grez kirjoitti:

No noi hinnat nyt on varmaan esimerkkejä antamaan jotain ajatusta siitä mitä eri vaihtoehdot voi maksaa. Tai ainakin se äkkiseltään vaikuttaisi järkevältä.

Juurikin näin. Nämä kalliimmat paketit sisältävät minun modifikaatioita ja implementointia, joihin saattaa palaa aikaa kymmeniä tunteja helposti. Eivätkä hinnat ole kiveen hakattuja. Suuntaa antavia.

Lebe80 kirjoitti:

(31.08.2018 11:01:06): 500e on kyl melkoisesti, mutta tosiaan, onko...

Halvin paketti on 10€ ja se sisältää kaiken paitsi koodi on minimoitu(ei pakattu). Eli koodin kommentit puuttuvat ja sillä saa tehtyä uniikkeja efektejä omille sivuilleen helposti.

Esimerkiksi videolla oleva qlib.effect6() on toteutettu tyyliin:

qlib.effect6 = function(o={}){qlib.effect(_extend({bgfx: 1, matrixfx:1}, o));};

"Pienet muutokset" tarkoittavat esim räjähdysten säätöä(väri, nopeus, määrä jne.). Isompi puukotus tarkoittaa esim kustom-efektien luomista tai kompleksisen törmäysfysiikan lisäämistä. Tähän palaa aikaa.

Tämä 500€ tarkoittaa että minä implementoin qlib-effectin sivuillesi. qlib-effect on toteutettu bootstrapin kanssa. Jos sivustolla ei käytetä bootstrappiä niin tämä työ vaatii aikaa ja kahvia.

Kyseessä on siis JavaScript-moduli jonka pitäisi toimia pomminvarmasti. Mutta jos jostain syystä homma ei pelitä niin paypalissa on refute-toiminto, jolla saa rahat takaisin. Jos tuote/palvelu ei vastaa mielikuvia. Ei tässä ketään yritetä linssiin viilata!

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta