Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: JavaScript Audio - Base64 ja raw formats ?

HannuTapio [06.08.2018 20:20:38]

#

Hei,

Minulla on base64 data muodossa useat kuvat mitä sivustoni käyttävät.

Kuinka tämä mahdollisuus että voisin käyttää myös audio puolella string muodosta lähtöisin olevaa sound effektiä.

var snd = new Audio("data:audio/x-wav;base64, <URI data>");

Millä ohjelmalla on helpoin tehdä audio base64 data.

Ja vielä tärkein kysymys, entä sitten raw muodossa, jos tahdon että tuo string on raw muodossa, jotta sitten voisin matematiikalla rakentaa pelin kuluessa audio stringejä, räjähdyksiä, sine aaltoja, pingejä jne..

Kenties jotakin näin -

var snd = new Audio("data:audio/raw;base64, <URI data>");

--

Metabolix [12.08.2018 16:02:55]

#

Base64-enkoodaus onnistuu helposti Linuxissa base64-ohjelmalla:

base64 -w0 tiedosto.wav > tiedosto.base64

Muistathan, että Base64-enkoodattu data vie 133 % tilaa alkuperäiseen verrattuna.

WAV-tiedosto on raakaa dataa lyhyen otsikon jälkeen. Netistä löytyy kuvaus, mitä tiedoston otsikko sisältää. On helppoa tehdä sopiva otsikko ja sen perään omaa dataa. Yksikanavainen 8-bittinen audio on erityisen helppoa tuottaa.

En tiedä, tukevatko selaimet äänitiedostoja Base64-muodossa.

HannuTapio [13.08.2018 16:12:03]

#

Base64,

133% joo, tuo string vie kolmanneksen enemmän tilaa, mutta, se taitaa pakkautua vielä lisäksi sitten gzipillä, kun apache siirtää sitä .js fileessä, kenties jotakin 10 % - 20 % kenties vähemmän tai vähän enemmän tuo lisäys.

Minulla on gzip pakkaus apachessa enabled.

:)

En tiedä laskinko oikein, mutta, nuo .png fileet vievät 214 kiloa, ja samat tiedostot on base64 ja 321 kiloa, mutta, vie vain tuon 227 kiloa gzip siirrettynä.

Minä yritän googlata tuota wav formaattia, headeria ja mitä se sitten sisältää.

--

Lisäys:

Wav ja Base64,

Joo ainakin tämä testi minkä tein google chromen kanssa, toimi hienosti, vähän aikaa joutui odottamaan että sound aktivoitui, sehän taitaa latautua ihan heti mutta, jokin viive siinä on ennen kuin efekti tulee käyttöön.

Minä tein base64 jonon php kanssa, yritän vielä javascriptillä, niin, jos kaikki toimii, voin rakentaa javascriptissä matematiikalla kaikkia kivaa sound efektiä.

Aion rakentaa for loopilla wav byte bufferin jonka siirrän base64 stringiin btoa js käskyllä.

--

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta