Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Näytön kytkeminen tietokoneeseen

E1ss [22.07.2018 18:42:54]

#

Tällä hetkellä näyttöni on kytketty hdmi piuhalla suoraan gpu:hun. Olen kuitenkin miettinyt että kannattaisiko laitta emolevyyn kiinni sen sijasta että voisi harjoittaa paremmin neuron verkkoja? Sitten jos hankin toisen näytön niin laitanko sen mielummin kiinni gpu:n (tai emolevyn) toiseen hdmi paikkaan vai laitanko yhteen paikkaan ja hankin sitten sellaisen jakajan? Sitten viellä viimeinen kysymys että jos olen suorittamassa jotain ohjelmaa komentoriviltä ja se käyttää gpu:ta niin kannattaako sulkea näyttö (jos kytketty gpu:hun) jotta gpu:ta vapautuisi enemmän ohjelmalle?

Sitten viellä loppuun kysymys joka ei varsinaisesti liity otsikkoon. Eli olin juuri pyörittämässä ohjelmaani joka harjoitti neuronverkkoja ja samaan aikaan katsoin youtube videota. Kone pysähtyi ja hiiri liikkui todella hitaasti enkä pystynyt sammuttamaan mitään ohjelmia (siis koska en pystynyt liikuttamaan hiirtä kunnolla eikä alt+f4 toiminut). Epäilettekö että syynä oli Ramin vähyys vai että GPU oli vain kovilla? Myöhemmin olen tehnyt samaa juttua mutta en ole huomannut että olisi ollut mitään ongelmia.

peran [22.07.2018 19:59:15]

#

Ettei vain olisi kyseessä se, että koneesi sai auringonpistoksen ?

Siis varmaan katselet koneesi lämpöjä.

Metabolix [22.07.2018 20:20:46]

#

Periaatteessa kaikki, millä saat näytönohjaimen kuormaa vähennettyä, jättää enemmän laskentatehoa niille raskaille laskelmillesi. Peruskäytössä merkitys voi olla pieni, mutta videoita ja pelejä on varmaan jo hyvä välttää. Jos koneessa on kaksi näytönohjainta (esim. siis erillinen kortti ja integroitu näytönohjain), on loogista laittaa näyttö kiinni siihen, joka on laskennasta vapaana.

Äkillinen hidastuminen ja jumiutuminen johtuu tyypillisesti muistin loppumisesta. Toinen vaihtoehto on, että olet asettanut jonkin prosessin selvästi muita tärkeämmäksi ja se käyttää kaiken tehon; siksi erityisen raskas laskenta kannattaa usein ajaa normaalilla tai jopa normaalia alemmalla tärkeydellä (prioriteetilla), jos konetta on tarkoitus pystyä myös käyttämään.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta