Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: www sivulta tietoa google mapsiin

Dekeos [05.06.2018 10:52:40]

#

Hei,

millä menetelmällä saisin siirettyä www sivulla olevia osotteita automaattisesti google mapsiin? Helpottaisi huomattavasti kun ei tarvitsisi osotteita itse sinne kirjoittaa.

Kiitos kun vastasit/luit tämän.

Lebe80 [05.06.2018 12:02:52]

#

Kerrotko vielä mitä olet tekemässä, niin vastaaminen on helpompaa.


Mutta siis mitä nyt ymmärsin kysymyksestä, niin itse käytän aina javascriptillä Google Maps API:a upottaakseni kartan haluamalleni omalle nettisivulle.

Tämän avulla minulla on esim. json-muodossa (luodaan automaattisesti esim. php-skriptillä) karttamerkinnät, jotka lataan vaikkapa jQueryllä taulukkomuoksi, ja luuppaan nämä läpi ja lisään ne karttaan.

Jotta osoitteet tulisivat automaattisesti, pitää ne olla jotenkin tallennettuna esim. tietokannassa, jotta jokin skripti ne osaisi poimia. Jos taas haluat kerätä niitä jotenkin tekstimassan seasta, joudut näkemään paljon enemmän vaivaa osoitteiden tunnistamiseksi.

edit:
Tässä hyvä esimerkki miten merkkejä on lisätty kartalle yleensäkin, jota soveltamalla varmaan pääsee pitemmälle:
https://developers.google.com/maps/documentation/javascript/adding-a-legend

groovyb [05.06.2018 21:00:39]

#

Tässä taidettiin hakea sitä, että osoitteet tallentuisi google mapsiin itsessään esimerkiksi yritysten toimipisteiksi. Tietääkseni näitä ei voi automatisoida, vaan perinteisesti googlen omien palvelujen kautta, josta ainakin ennen tuli vahvistukseksi postikortti googlelta jossa oli aktivoinnin lisätiedot.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta