Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Mikä on hyvä työ- tai pelituoli?

E1ss [08.05.2018 18:40:31]

#

Olen miettinyt työ/pelituolin ostamista. Hyviä kohtuu hintaisia ja laadukkaita tuoleja löytyy paljon mutta kaikissa on sama ongelma. Ne on tehty tekonahasta. Oman kokemuksen perusteella tekonahka on huono valinta tuoliksi koska se hiostaa. Onko kellään suositella jotain kohtuu hintaisia kangas tuoleja tai kokemusta keinonahasta ja kuinka hiostavuuden voi poistaa? Itse olen miettinyt pyyhkeen laittamista mutta vaikuttaa huonolta idealta ellei sitä sitten ompele kiinni mikä ei välttämättä mene niinkuin pitäisi.

Grez [08.05.2018 20:31:45]

#

Itse olen ollut tyytyväinen mm. Kinnarpsin ja Martelan kangaspintaisiin tuoleihin.

Quirzo [08.05.2018 21:29:37]

#

Minulla on kotona kankainen Ikean MARKUS-työtuoli ja olen ollut tyytyväinen. Ei ole ihan samaa laatua kuin töissä näitä kalliimpia työtuoleja, mutta varsin mainio. Aikaisemmin erehdyin kerran Jyskin surkeaan tuoliin eikä enää ikinä.

Hinta on kohtalainen ja siinä on 10 vuoden takuu. Noin kaksi vuotta ollut ja on yhä kuin uusi, ei löysty ruuvit yms. Ei myöskään hiosta kuten juuri nuo nahkatuolit.

The Alchemist [09.05.2018 22:03:17]

#

Kokeilin joskus tuota Markusta mutta se on selvästi mitoitettu reilusti isokokoisemmalle tyypille, koska selkänojan kaari painoi pahasti ristiselkääni. Olisin invalidi jo viikon käytön jälkeen.

Itsekin olen mieltynyt Kinnarpsin tuoliin. Ostin sen Huuto.netistä reilulla satasella. (Kinnarps 6000 kaikilla herkuilla.) Ikää tai alkuperää myyjä ei kertonut enkä kysynyt, mutta muoviosien ja mekanismin kunnosta päätellen varmaan jopa 2000-luvun alkupuolella on tuoli vihitty käyttöön. Pehmusteet ja verhoilu olivat erinomaisessa kunnossa, eli tuoli oli jossain välissä käytetty tehtaalla huollettavana.

Nyt olen viitisen vuotta tätä tuolia käyttänyt ja verhoilu on kulunut puhki ja pehmustekin revennyt irti pieni pala kerrallaan. Mekanismi on kulunut loppuun eikä pidä kunnolla. Pitäisi hommata uusi.

Grez [09.05.2018 22:37:34]

#

Itsellä on todella ahkerassa käytössä (keskimäärin 60h/vko) olevassa 15 vuotta vanhassa Kinnarpsin 6000 tuolissa pehmusteet ja verhoilu erittäin hyvässä, jopa moitteettomassa kunnossa. Tästä ei siis ole koskaan vaihdettu verhoilua. Tosin tässä on kestävin saatavilla oleva verhoilumeteriaali. Sanoisin, että riippuu käytöstä tuo kuluminen myös. Jos on jotain farkkuja jossa metalliset niitit tai esim. tarranauhallisia takataskuja niin tuolin verhoilu kuluu nopeammin.

Mekanismi on vaihdettu kertaalleen 2009 ja toimii muuten hyvin paitsi taakse päin nojaaminen liukuu helposti. Ajattelin jossain vaiheessa kokeilla itse purkaa atomeiksi mekanismin ja korjata.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta