Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Ilmainen webhotelli

Sivun loppuun

Niko9911 [15.12.2017 17:41:29]

#

Kyllä, ihan oikein luit. Tarjolla olisi hostausta sellaisille henkilöille, jotka tarvitsevat webbihotellin omia projekteja varten.

Vaatimuksena on, että on omaan henkilökohtaiseen käyttöön tarkoitettu. Palvelu on suunnattu "opiskeluun" pääsääntöisesti. Eli ei sillein, että tarkistat koodin ilmaisella webbihotellilla ennen asiakkaalle toimittamista...

Oletuksena tarjonnassa olisi 512mb tilalla varustettua "virallista" tuotannossa olevalta palvelimelta Virtualmin hallinalla, nimipalvelimilla, sähköpostilla jne... (Ihan myydään samaa palvelua asiakkaille).

Tai sitten hiljainen Dev-palvelin jossa on edemmän kehitystyökaluja ja ei ole niin kriittinen ylläpidon suhteen. Tätä palvelinta ehdottaisin eniten, jos tietää ettei halua kriittisempää tilaa. Toki tällä palvelimella ei ole nimipalvelimia tai sähköpostia mahdollista käyttää.
Devillä on asennettuna vain php7.1... Jos tarvitaan muuta versiota, tulee laittaa tuotantokoneelle...

Miksi tätä tarjotaan?
Opiskelijoiden tueksi.


Jos kiinnostuit, ota yhteyttä: yleinen(at)ironlions.cf tai https://secure.ironlions.fi/submitticket.php?step=2&deptid=1

Jaska [15.12.2017 20:24:02]

#

https://www.ohjelmointiputka.net/ohje.php

Ohjelmointiputka kirjoitti:

Ohjelmointiputkassa ei julkaista sivuston ulkopuolisia mainoksia.

Niko9911 [15.12.2017 22:30:24]

#

Lues koko juttu uudelleen... Sen jälkeen jos haluat vielä toistaa saman, mene googeliin ja katso mitkä ovat mainoksen tavoitteet. Tämän jälkeen koita soveltaa mainoksen tavoitteita tähän.

Lisäys: Tietenkin, jos katsot säännöt tärkeämmäksi, kuin yleisen edun tavoittelun, voitkin poistaa tämän keskustelun.

Niko9911 [17.12.2017 21:45:06]

#

Sain tässä kyseltyä koodeja. Eli "tilaamalla" saa myös tuon Webbihotelli 512mb paketin ilmaiseksi, kun käyttää koodia NJ7OIN6TD1. Tällöin tulee vuoden ilmainen webbihotelli. Samat ehdot pätee, kuin aikaisemmassa viestissä mainittu. Tarkoituksena on tukea, ei tavoitella voittoa.

Metabolix [17.12.2017 22:06:25]

#

Niko9911: Uusien käyttäjien kalastelu ilmaisilla kokeilujaksoilla (varsinkin rajoitetun mittaisilla) on melko selvää mainostusta. Arvelen, että et pyöritä palvelua hyvää hyvyyttäsi tappiollisesti vaan kuitenkin sillä ajatuksella, että joku hankkii myös sen isomman maksullisen version. Annetaan tämän nyt olla, kun ilmaisia palveluita on tällä saralla niin harvoja. Jossain voi silti tulla raja vastaan.

Grez [18.12.2017 09:34:56]

#

Itsekin näen että tässä tapauksessa mainostus voi olla OK, Metabolixin mainitsemista syistä.

Mutta vinkkinä Nikolle, että ainakin minun mielestäni foorumilaisten älykkyyden aliarviointi ("tämä ei ole mainostusta, tarkoitus on vain tukea") jättää tästä palveluntarjoajasta negatiivisen mielikuvan.

makumaku [18.12.2017 13:25:01]

#

Kyllähän Niko on mainostanut muissakin ketjeuissa täällä
Esim

Niko9911 kirjoitti:

Tähän vielä voisin mainita, että jos jonkun täytyy salata PHP koodia, voin sen tehdä IonCubella. Ottaa mieluiten yhteyttä vain meikäläiseen sähköpostilla.
(myynti(at)ironlions.cf)

Eli ei voi ihan ensikertalaisen piikkiinkään laittaa.

Niko9911 [18.12.2017 16:41:41]

#

a) Case Encoderi. (makumaku)

Kyseinen homma oli silloin ihan ilmaiseksi tehty, että muiden ei tarvinnut maksaa kyseisestä encoderista... Toki, jos haluat maksaa siitä encoderista, niin ainahan voit sen itse ostaa... $399 + alv 24%. Sähköpostin tuosta korjasin 3pv sitten omasta henkilökohtaisesta mailista ticket sydeemin mailiksi, niin menee minulta helpommin näiden asioiden käsittely. Sähköpostilla ei ole merkitystä vaikka siinä lukisi kukkahattusetä@gmail.com tai jotakin vastaavaa. Luulisin, että informaation liikkuminen on tässä tärkeintä.

Ja kyseinen homma on ollut molemmissa tapauksissa tappiollista... Olisin voinut pyytää korvausta ionCuben käytöstä, koska olen itse siitä maksanut, mutta en pyytänyt. Enkä myöskään silloin mainostanut, että tilaat sitten kanssa palvelun, jos haluat että teen encoodauksen sulle. Tappiolle tämä on mennyt encoderin kohdalta. Toisin voisi sanoa, että tein encodauksen hyvää hyvyyttäni, vaikka tiesin että todennäköisesti kun koodi salataan, se menee kaupalliseen käyttöön. Ja yhä edelleen teen hyvää hyvyyttäni kertaluontoisia encoodauksia, jos asiasta ei ala koitumaan merkittävää hulinaa ja vaivaa. Niin ja sekin voisi olla hyvä mainita, että kyseinen encoderi on henkilökohtaisesti ostettu. Encoderi ei ole yrityksen "omaisuutta" ja jos pyytäisin sen käytöstä korvausta (jota en tee nyt, enkä myöhemminkään) se menisi ihan omaan taskuun. Toki, ketä tässä puhui rahallisesta korvauksesta.
Suosittelisin lukemaan koko aiheen loppuun asti, ennen kuin tästä alat edempää puhumaan...

b) Case Webbihotelli. (Jaska, Grez, Metabolix)

Aloitetaan voiton tavoittelusta. Palvelua tarjosin siis tuotannosta 512 tilalla, joka riittää kaikille verkkosivuille. Jos jonkun herran sivusto on suurempi kuin 512mb, niin siellä täytyy olla kyllä jotakin ihmeellistä kuva-/videomateriaalia. Kaikki edellä mainittu materiaali voi kyllä tunkea helposti muihin palveluihin, kuten dropboxiin tai googlen driveen. Koodin puolesta jos tila loppuu, niin sitten saa kyllä perustella asiaa... En oikein usko, että kenelläkään menisi 512 mb omien koodauksien luonnostelussa... Jos silti kokee tarvitsevansa yli 512mb tuotantotilaa, niin sitten saa mennä ostamaan pakettia, minä en estä. Toki, jos se kriittisyys ei ole niin tärkeää, niin on aina tarjolla isompaa tilaa Devi -palvelimelta. Devi -palvelimen ero tuotantoon on, että se ei ole Clusterissa, eikä se ole niin kriittisesti monitoritoitu kuin tuotantopalvelimet.

Sitten oli se määräaikaisuus. Ensimmäiseksi laitetaan vuosi. Tämän jälkeen pieni tsekkaus, että onko sivuilla vääränlaista materiaalia, kuten oma verkkokauppa tai vastaavanlaista kaupallista toimintaa. Jos on, niin sitten aletaan miettimään missä kohtaa tiedotus ei ole mennyt kalloon ja lopetetaan koko homma hissukseen meidän ylläpidosta. Muussa tapauksessa jos sivuilla ei ole kaupallista toimintaa, eikä sivustosta ole tullut aiheellisia valituksia, niin voidaan laittaa vuosi lisää. Yksinkertaisesti, niin kauan kuin nämä "sponsoroidut" ylläpidot pysyvät sopuluvuissa eikä niistä ole minkäänlaista haittaa, niin saa minun puolesta olla siellä. En ole tosiaakaan tarkistamassa kaikkien sivustoja joka viikko, vain ainoastaan silloin kuin palvelu pitää vuoden jälkeen uusia.

Olen itse aikanaan saanut ilmaisen Webbihotellin vuosina 2006 - 2014 eräältä edesmenneeltä yritykseltä. Koin itse ainakin, että tämä auttoi minun sen aikaista opiskelua verkko-ohjelmoinnin parissa. Ylläpidin heidän webbihotellista muutamien yhteisöjen sivustoja. Sääntönä oli sielläkin, että vain voittoa tavoittelemattomia sivustoja sai ylläpitää. Tämä sama sääntö jatkuu täälläkin. Tämä on isoin syy, miksi teen tämän. Periaatteessa kiitollisuuden velassa ja jatkan sitä, minkä toinen yritys on aloittanut. Eivät hekään toimarin mukaan niistä oikein mitään saanut. Ja jos nyt silti pysytään tässä nykyisessä tarjouksessa, niin en minäkään odota minkäänlaista tuottoa näistä sponsoroiduista webbihotelleista.

Yhteenveto: Tarkoituksena ei ole saada voittoa ensisijaisesti. Jos joku haluaa siirtyä maksulliseen palveluun, niin ilman muuta otamme vastaan ja voidaan hinnastakin erikseen neuvotella, mutta ensisijaisesti kaikki "putkalaiset" pyrittäisiin Non-Profit mielessä sijoittamaan sopivaan paikkaa. Joko Deville tai tuotannolle. Kiitos ja anteeksi pitkästä vastauksesta lyhyisiin ja ytimekkäisiin kysymyksiin.

makumaku [19.12.2017 16:29:17]

#

OK, oli vain hieman hämäävää kun sanottiin että ota yhteys "myyntiin".

Niko9911 [19.12.2017 17:32:56]

#

@makumaku, No, se on totta... Teknisestihän siinä on se takana, että myyntiin menevät postit ohjautuu minulle ja niistä tulee info minun omaan postiin. Sen lisäksi ne avaa ticketin. Kun se menee ticketinä voin aina tarvittaessa delegoida tuon encoderin käytön toiselle. Korjaan tuota postia sitten vähän paremmaksi... Alla käytännössä kaikki mahdolliset postit...

Teknisesti koko homma toimii tällä tapaa.
tuki (at)ir...s.cf => Redirect Mail to common(at)internal.ironlions.fi
support (at)ir...s.cf => Redirect Mail to common(at)internal.ironlions.fi
info (at)ir...s.cf => Redirect Mail to common(at)internal.ironlions.fi
tekniikka (at)ir...s.cf => Redirect Mail to common(at)internal.ironlions.fi
myynti (at)ir...s.cf => Redirect Mail to common(at)internal.ironlions.fi
abuse (at)ir...s.cf => Redirect Mail to common(at)internal.ironlions.fi
aspa (at)ir...s.cf => Redirect Mail to common(at)internal.ironlions.fi

Tässä nyt esimerkki. Kaikki nämä menevät tuonne samaan postiin. Sen jälkeen kun PHP cron scripti lukee sieltä ne pop3 kautta se avaa niistä ticketin. PHP scripti lukee vastaanotetun mailin osoitteen headerista (X-Original-To) ja asettaa sen mukaan oikean henkilön vastuuseen. Hallinnasta pystyn sitten nakittamaan näitä esim "encoderi" tehtäviä muille, jolloin minä saan lomailla rauhassa.

Kieltämättä tuo "myynti" terminä voi olla turhan agressiivinen...


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta