Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Mistä voin opetella eri kielten yhdistelyä nettisivulla?

E1ss [19.10.2017 16:33:02]

#

Olen aloittelemassa nettisivu ohjelmointia ja haluan kysyä mistä löytyisi hyvä tutorial nettisivujen tekemiseen html, css, php ja javascript mutta en halua mitään perusteita ruveta opettelemaan koska osaan kaikkia hyvin paitsi javascriptistä mutta olen käyttänyt monia vastaavia kieliä (esim. java). Eli onko yhtään opasta netissä jossa olisi kaikista yhdessä siten että näkisin miten näillä rakennetaan nettisivuja eikä siten että erikseen opetetaan ohjelmia. Löysin jotain vidoita mutta ne on joku 5 vuotta vanhoja ja en oikein pidä sellaisista koska niissä saattaa olla vanhaa tietoa.

groovyb [19.10.2017 16:39:35]

#

Heh, veikkaanpa että jos osaisit kaikkia hyvin, et olisi täällä kysymässä tuota kysymystä. Kysymyksesi riippuu siitä, miten haluat sivustot tehdä. Haluatko käyttää php:ta backendinä, ja tehdä frontin erillisenä vaikka reactilla, vai kenties MVC applikaation johon haluat silmäkarkkia javascriptillä. Ei tuohon kysymykseesi ole selvää vastausta, koska tapoja on monia.

E1ss [19.10.2017 17:20:56]

#

Voitko katsoa tuon toisen kysymykseni. Sitä yritän tehdä tällähetkellä

Lisäys: Menin ehkä vähän hätäilemään tässä ja ryntäsin suoraan päätä tuntemattomalle alueelle. Haluaisin nyt ihan ensiksi kysyä että mitä kieliä kannattaa opetella kun haluaa tehdä nettisivuja. Siis ei mitään erikoisia vaan ihan perus nettisivuja joissa on tekstiä, nappeja ja erilaista live aikana vaihtuvaa sisältöä ja joka näyttää hienolta. Olen itse oppinut että nettisivuja kannattaa tehdä phpllä, javascriptillä, html:llä ja css:ssällä. Onko näillä hyvä tehdä kaikkea vai kannattaisiko opiskella muita kieliä. Esim python taitaa olla yksi käytössä oleva kieli mutta php tai javascript ilmeisesti korvaa täysin sen. Lisäksi kun kerrotte kieliä joita kannattaa oppia niin voisitteko laittaa vaikka linkkejä tutorialeihin jos tiedätte ne hyviksi.

Jonne [20.10.2017 00:13:43]

#

Jos välttämättä php:ssä haluat pysyä, kannattaa opetella vaikka Laravel. Muutoin hyviä vaihtoehtoja voisi olla vaikka Nodejs&React tai ASP.NET Core MVC.

Lebe80 [20.10.2017 10:53:30]

#

E1ss kirjoitti:

Olen itse oppinut että nettisivuja kannattaa tehdä phpllä, javascriptillä, html:llä ja css:ssällä. Onko näillä hyvä tehdä kaikkea vai kannattaisiko opiskella muita kieliä.

Jos php taittuu, kannattaa katsastaa myös erilaisia julkaisujärjestelmiä.

Tässä käytettyjä julkkareita:
Wordpress
Concrete5
Drupal

E1ss [20.10.2017 11:30:59]

#

Olen kyllä käyttänyt wordpressiä mutta sillä ei saa kovin hyviä sivuja ja huono juttu on se että alakulmassa lukee wordpress. Onko tuo jonne mainitsemasi kieli joku yleinen vai käyttääkö sitä harva. Haluaisin siis opiskella tekemään nettisivuja ja ei ole pakko käyttää php:tä jos se on jotenkin huono.

Lebe80 [20.10.2017 12:05:41]

#

Selkeästikään et ole tutustunut julkaisujärjestelmään kovinkaan hyvin, jos iso ongelma on footerissa näkyvä Wordpress-teksti.

Laravel on yksi monista php frameworkeistä.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta