Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Projektit: Prize Poker (Android-peli)

Sivun loppuun

E1ss [05.09.2017 08:57:20]

#

Julkaisin pari päivää sitten Google Play Storessa pelini Prize Pokerin. Pelissä järjestetään tällä hetkellä joka päivä turnaus jossa parhaat voittavat oikeaa rahaa. Ideana on että turnauksen aikana näytön alareunassa on pieni mainos josta saan rahaa mitkä voin lopuksi jakaa palkintona. Pelissä voi pelata myös normaalisti leikkirahalla Texas Hold'emia. Aina kun joku rekisteröityy turnaukseen prizepool kasvaa viidellätoista sentillä joten palkinnot voivat nousta tuhansiin dollareihin. Toivoisin että kiinnostuneet kävisivät arvioimassa pelin ja kertoisivat vaikka täällä mitä tulisi parantaa. Tällä hetkellä kiinostusta peliin ei ole hirveästi mutta rupean varmaan mainostamaan rahalla kohta.Mietin myös ios version julkaisua.

Alla on linkki play storeen.
Prize Poker Play Storessa

Tässä viellä nettisivuni jos kiinnostaa lukea enemmän.
freerollpokerapp.com

Jonne [05.09.2017 20:57:10]

#

Taidat jäädä rankasti pakkaselle, mikäli 1 pelaaja kustantaa sinulle 15 senttiä.
Mainoksistahan ei automaattisesti tienaa mitään, se vaatii että niitä klikataan. Muutoinkin bannereiden CTR on todella pieni. Mikäli taas jollainlailla kehotat käyttäjiä klikkailemaan mainoksia, Google laittaa touhulle stopin ennemmin tai myöhemmin.

Parempi idea olisi siis käyttää interstitial- tai videomainoksia joilla saat paremmin tuottoa mutta tämäkään ei tulisi vielä kattamaan tuota 15s/pelaaja kulua.

E1ss [08.09.2017 15:20:50]

#

Tarkoituksena on että kun pelaajia on todella paljon turnaus kestää noin 3 tuntia jolloin olen laskenut voin saada bannereilla tarpeeksi rahaa. Lisään kuitenkin viellä muitakin mainoksia aina tauoille ja muuhun niin pääsen helposti viiteentoista senttiin per pelaaja. Admobissa bannereista saa rahaa näyttämisestäkin. Uskon siis että se puoli ideasta toimii. Latauksia vain ei ole nyt alkanut tulla eikä kukaan tule turnauksiin. Jos joku teistä viitsisi tulla vaikka tänään pelaamaan. Turnaus alkaa joka päivä klo 18.00. Rekisteröityä voi jo aijemin.

Grez [08.09.2017 22:20:06]

#

Periaatteessa varmaan toi palkintohomma on ihan kiva sellaisille, jotka haluavat tahkota pokeria omaksi ilokseen, mutta keskimääräinen 5 sentin tuntiansio tuskin itsessään houkuttaa hirveän monia jotka pelaavat nimenomaan rahan takia.

t0ll0 [08.09.2017 23:11:54]

#

Jos nyt haluat pitää tuon, että turnaus alkaa aina tiettynä ajankohtana, niin laita edes sovellus ilmoittamaan kun turnaus on alkamassa.

Mitäpä jos unohdat kuitenkin tuon turnauksen, sillä pelaajamäärät ei varmaan lähde tällä taktiikalla nousemaan. Annat vaikkapa sata polettia pelaajalle joka päivä kun käynnistää sovelluksen. Pelaaja sitten pelaa normaaleissa pöydissä ja jos voittaa ja saa kerättyä esimerkiksi tuhat polettia kasaan niin sen jälkeen voi alkaa lunastamaan poletteja rahaksi. Tuhat polettia vaikka kymmenen senttiä tai enemmänkin, lasket poletille sopivan arvon todennäköisyyksien mukaan.

Jos pelaajamäärät lähtee nousemaan niin sitten voit ajatella turnauksia joissa tienattujen polettien arvo tai pöydän maksimipanos suurempi.

Mieti myös AI-pelaajia, että oikeiden pelaajien ei tarvitse odotella tulisiko joku linjoille.

Hyvää työtä kuitenkin. Läheskään kaikki ei saa projektejaan tuohon vaiheeseen saakka.

Edit, nähtävästi sovellus sittenkin ilmoittaa turnauksien alkamisesta. En tiedä miten olen sen muina päivinä missannut.

E1ss [09.09.2017 15:59:20]

#

Kiitos todella paljon vastauksesta t0ll0. Mietin ideaasi ja lisään sen ehkä jos saan laskut täsmäämään. Ongelmana on että poletteja voi kasata niin nopeasti että mainostulot eivät pysy mukana. Turnauksissa on se hyvä puoli että kun pelaajia on ehkä yli 100 niin turnauksen kesto on suunnilleen sama aina. Ja tuo AI pelaaja idea on todella hyvä mitä olen miettinyt jonkun aikaa. Ongelma on että jos lähtisin koodaamaan niitä en kerkeäisi keskittyä pelin parantamiseen ja mainostamiseen. Osaatko sanoa saako noita botteja jostain valmiina ostettua tai edes puolivalmiina ilmaiseksi? Ja onko kellään kiinnostusta alkaa tehdä sellaista minulle? Voisimme sopia jonkun summan tai osuuden voitosta palkkioksi. Lisäksi etsin graafikoita pelin ulkoasun parantamiseen joten jos sattuu olemaan tuttuja graafikoita niin ilmoittakaa heille että ottaa yhteyttä niin voimme sopia tarkemmin asiasta.

Otin yhteyttä yhteen pokeri sivuun (aika pieni) ja he sanoivat voivansa tehdä yhteistyötä kanssani. He kuulema kirjoittavat nettisivulleni jonkun tekstin ja vastapalvelukseksi he mainostavat peliäni Twitterissä ja Facebookissa. Jos jollain täällä on jotain kontakteja alalle tai on itse alalla niin voitte laittaa tänne viestiä niin voimme sopia samanlaisia sopimuksia.

E1ss [11.09.2017 16:01:29]

#

Nyt tein botin joka on todella yksinkertainen. Se maksaa tai checkaa aina kun se nappula on esillä. Tällä hetkellä joudun aina pitämään yhtä android laitetta päällä jotta tämä botti toimii. Tietääkö joku saanko jotenkin netinkautta pyöritettyä sitä siten että jonkun muun kone on minun sijasta päällä. Pystyn unityllä tekemään siitä myös tietokone version joten sitä voi pyörittää myös siis tietokoneelta. Vai kannattaako vain pitää puhelinta kokoajan päällä koska se ei varmaan paljon vie virtaa.

E1ss [19.09.2017 15:18:10]

#

Prize Pokerissa on tällähetkelöä joka päivä turnaus missä on $5 prize pool. Pelaajia oli eilen turnauksessa viisi joten mahdollisuudet tienata on suuret. Jos jotain kiinnostaa peli niin nyt olisi hyvä hetki ladata se. Linkki alla. Toivon myös että kaikki pelin lataajat arvioivat sen viidellä tähdellä jotta saamme lisää pelaajia. Tällä hetkellä minulla on yksi freelancer tekemässä grafiikoita joista on annettu palautetta. Toivoisin että pelin kokeilleet laittavat tänne palautetta mikä pelissä oli huonoa ja miksi lopetti pelaamisen.


LINKKI

Godlike [19.09.2017 17:21:29]

#

Maksetaanko voitot pankkitilille?
Edit. Vastaan omaan kysymykseeni. Maksut PayPaliin.

E1ss [19.09.2017 18:24:11]

#

Joo eli maksut maksetaan Pay Pal tilille. Olen miettinyt sitä että se voi olla pieni ongelma esim. suomalaisille koska harvalla on Pay Pal. Onko jollain ideoita mitä muita maksuvaihtoehtoja voisin tarjota. Olen miettinyt bitcoinia mutta uskon että ennemin ihmisillä on Pay Pal kuin bitcoin lompakko.

Lisäys: Lisäksi siis haluan viellä sanoa että toivon että annatte palautetta täällä ja play kaupassa 5 tähteä. Yritän tehdä pelistä kokoajan parempaa mutta tällä hetkellä en oikein tiedä miksi kaikki avaa pelin kerran eikä pelaa enään uudelleen.

Godlike [19.09.2017 18:58:29]

#

Olen itse huonoa kohderyhmää, koska pelaan pokeria vain rahasta, jos pelaan.

Mutta arvataan:
- Paikalla ei ole muita pelaajia = ei pelattavaa
- Sähköpostiosoite pitää varmentaa päästäkseen oikean rahan turnauksiin. Jo tämä voi karkottaa osan kärsimättömistä pelaajista.
- Ei tätä rahan takia pelaa, koska tuntipalkka olematon. On jo niin paljon kilpailevia pokerisivustoja isommilla poteilla myös ilmaispelaajille.
- Koska raha ei houkutin, mikä sitten vrt. Zynga. Mikä vetää porukkaa pelaamaan?
- Graafinen ulkoasu vielä hieman karu.
- Pokerin osalta juna meni jo länsimaissa.

Yrityksestä plussaa. Toteutus yllättävän pitkällä. En näkisi, että Paypal ainoana maksuvaihtoehtona on ongelma. En käyttäis aikaa uusien maksutapojen toteuttamiseen. Jos usealta käyttäjiltä tulee palautetta, asiaa voi pohtia.

E1ss [19.09.2017 19:53:20]

#

Kiitos todella paljon palautteesta Godlike. Osa palautteesta on ihan osuvaa ja aion keskittyä niiden asioiden parantamiseen. En kuitenkaan ole samaa mieltä siitä että rahaa tienaa liian vähän. Tein tämän pelin koska olen pelannut ehkä vuoden ajan aina välillä huvinvuoksi freerolleja netissä ja huomasin että kaikkialla potit ovat todella pieniä ja mitään ei oikein voinut pelata puhelimella. Pokerstarsin freerollit olivat parhaita mutta niitäkin oli vain kerran viikossa. Ajattelin että mainoksia näyttämällä potit voisi olla paljon isompia ja haittaa mainoksista ei tule. Mutta kiitos viellä palautteestasi mietin ainakin sähköpostin vahvistuksen poistoa nyt alkuun. Ideana siinä on se ettei yksi tyyppi pysty rekisteröitymään yhteen turnaukseen 1000 käyttäjällä ja todellisuudessa hän pelaa vain yhdellä.

Voisitko muuten arvioida pelin 5 tähdellä jotta se nousisi Play Kaupassa.

Godlike [19.09.2017 20:35:16]

#

E1ss kirjoitti:

Ideana siinä on se ettei yksi tyyppi pysty rekisteröitymään yhteen turnaukseen 1000 käyttäjällä ja todellisuudessa hän pelaa vain yhdellä.

Tuon rajoituksen kiertäminen onnistuu, vaikka sähköpostiosoitteen vahvistusta vaadittaisiin. Esimerkiksi omistat domainin ja ohjaat kaikki sähköpostiosoitteet *@omadomain.com yhteen laatikkoon.

Kommentit ovat kuitenkin vain minun nopeita arvioita. Palautetta on hyvä kuunnella myös muilta ennen kuin lähdet muuttamaan mitään isosti.

E1ss [20.09.2017 15:20:48]

#

Nyt lähdin muuttamaan peliä isosti. Prize Poker nimittäin poistettiin Play Kaupasta sääntöjen rikkomisen takia. Ongelmia on ollut ennenkin koska pelin idea on hieman kyseenalainen. He ovat useaan kertaan sanoneet että rahaa ei kai ilmeisesti saisi antaa pelissä mutta olen ollut kaupassa niinkuin muut samankaltaiset pelit. Menin kuitenkin liian pitkälle ja rupesin mainostamaan liikaa että pelissä voi tienata rahaa. Nyt peliä ei voi enään siis ladata puhelimelle mutta tein siitä html version jotta kuka tahansa voi pelata sitä netissä.
http://freerollpokerapp.com/PrizePoker.html
Menkää kaikki kokeilemaan ja osallistumaan tämän illan turnaukseen. Tällä hetkellä pelissä ei ole mainoksia alustan vaihtamisen seurauksen mutta rahaa voi silti voittaa. Teen siis tappiota kaikista turnauksista sen aikaa kun minulla ei ole mainoksia.

Metabolix [20.09.2017 17:56:10]

#

E1ss kirjoitti:

En kuitenkaan ole samaa mieltä siitä että rahaa tienaa liian vähän.

Yksinkertaisista töistä esim. kaupan kassalla saa tietääkseni noin 9 € tunnissa ilman koulutusta. Jos käy vähän paremmissa töissä, saattaa saada esim. 20–50(–100) euroa tunnissa. Sen rahan saa 100 %:n varmuudella, kun tekee työnsä.

Pokeristasi voi siis saada 5 $ turnauksesta, jos voittaa. Viiden pelaajan kesken jaettuna siis turnauksesta saa keskimäärin 1 $:n. Jotta tällä vauhdilla pääsisi 9 €:n tuntipalkkaan, turnaus saa kestää enintään viisi minuuttia.

Kai muistat ilmoittaa palkintorahat myös verottajalle. Suoritukseen perustuva palkinto on ansiotuloa.

Ylipäänsä rahaan ei kannata sotkeutua, jos lakiasiat eivät ole selviä, esimerkiksi, miten rahat saa maksaa ja mihin niistä pitää ilmoittaa ja millaisia velvollisuuksia aiheutat itsellesi lupaamalla voittoja ja mitä seurauksia tulee, jos joku mielestäsi ”huijaa” ja joudutkin maksamaan ison summan.

E1ss kirjoitti:

Voisitko muuten arvioida pelin 5 tähdellä jotta se nousisi Play Kaupassa.

Tällaiset arvostelupyynnöt ovat asiattomia. Arviot pitää ansaita eikä pyytää. Ylipäänsä tämän sivuston tarkoitus ei ole mielivaltainen mainostus ”nyt kaikki lataamaan” ja ”muistakaa antaa 5 tähteä”, vaan sellaiset jutut voi laittaa jonnekin oman blogin puolelle.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta