Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Löytyiskö innokasta nettipelikoodaria pieneen peliprojektii työpariks?

Paulus M [16.11.2016 18:21:26]

#

Oisko jätkällä intoo lähtee vääntämään vielä sellaista http://www.depressionquest.com/ tyyppistä nettipeliä, jonka aiheena on oma elämä?
Peli poikkeasi Depression Questistä merkittävästi siten, että peli olisi dynaaminen ja kerrontaa ei varsinaisesti ole. Pelimoottorina toimisi vähän samantyyliset pelimekaniikat kuin lautapeleissä, eli pelaajilla olisi resursseja, tyyliin aika, energia, raha, jonka avulla he voisivat toteuttaa toimintoja. Toiminnat muuttaisivat pelaajan tilaa: onnellisuutta, asuinpaikkaa, työpaikkaa, yrityksen tilannetta, kykyjä, taitoja, kuntoa, sosiaalista statusta etc. mahdollismman realistisen pelimoottorin mukaan (eli ei ns. "scriptatusti", vaan "fysiikan" mallintajan perusteella).

Pelin tavoitteena olisi olla mahdollisimman pitkään onnellisena ja selviytyä elämästä. Peliin saisi vaikeusastetta lisää siten, että valitsisi hankalempia lähtömaita, esim. Afrikka tai Ecuador tai sitten vaikeamman lapsuuden (esim. väkivalta tai huumeidenkäyttäjä vanhemmat).

Pelissä aloitettaisiin esimerkiksi 15 vuotiaana jostakin lähtömäästä vaikka annetuilla kyvyillä ja ominaisuuksilla. Joka kuukausi voisit käyttää aikaa haluamiisi asioihin, kuten työ, opiskelu, kaverit, liikunta etc etc. Eläisit pikkuhiljaa eteenpäin ja yrittäisit tasapainotella elämässä eteenpäin.

Pelissä olisi grafiikkaa, mutta sitä on todella vähän ja ne on käytännössä vain staattisia kuvia. Kokeilen järkätä tähän projektiin vielä graafikonkin, mutta jos ei löydettäisi, niin pystyn itse tarvittaessa piirtämään grafiikkaa. (Harmi kun en voi suoraan liittää tähän kuvia.) Mulla on todella lahjakas pelimuusikko ja säveltäjä tähän käytettävissä, voin liittää näytteitä tästäkin, jos jotain kiinnostaa.

Itsestä kerron joudun kertomaan vähäsen (että uskoisit, että en vitsillä lähde tekemään projektia), että olen erinomainen pelisuunnitelija ja pystyn todistamaan sen. Olen ohjelmoinnut pienestä pitäen pelejä, sekä suunnitellut niitä. Nykyään suunnitelen mm. lautapeliä Euroopan parhaalla työpaikalle Vincitille toimeksiantopohjaisesti. Ihmiset ovat oikeasti tykkäännet lautapeleistäni ja saat todistuksen niiden toimivuudesta jos jaksat ottaa yhteyttä ja tulla pelaamaan jotain peleistäni.

Lisäksi omaan vankan kokemuksen tästä nimenomaisesta aiheesta(Elämä), olen tehnyt elämässä monenlaista, mm. asunut 4 vuotta Ecuadorissa, oon naimisissa paikallisen intiaanin kanssa, mulla on lapsia, olen tehnyt todella monenlaisia töitä, ollut ison osan elämästä yrittäjä, ollut pitkään masentunut, aloittanut puuvaltakunta projektia viidakkoon etc etc, eli ymmärrän aiheeseen liittyvät lainalaisuudet suhteellisen hyvin. Erikoisosaamistani on pelimekaniikat ja algoritmit, jotka ovat juuri tämäntyyppisen pelin toimivuuden edellytys.

Toivoisin, että sulta löytyis frontend- ja backend-osaamista ja halutessamme voidaan tehdä peli vaikka Androidin päälle, jos selainpohjaisuus ei kiinnosta.

Myös muut, jotka ei halua tulla mukaan projektiin, on oikein tervetulleita kommentoimaan ideaa ja mitä tahansa mieleen tulee. Kaikki kritiikki ja myönteinen palaute aina vie eteenpäin.

Kiitos,

Paulus (vanhapieru Ohjelmointiputkassa)
Espoo

OliO [17.11.2016 02:52:25]

#

Minä voisin muuten lähteä mukaan, mutta kun en osaa koodata, enkä osaa elämää.

qeijo [17.11.2016 07:27:57]

#

Mä taas en en osaa koodata mutta ja en osaa elämää.

Paulus M [17.11.2016 09:19:30]

#

OliO kirjoitti:

Minä voisin muuten lähteä mukaan, mutta kun en osaa koodata, enkä osaa elämää.

No pahus...

qeijo kirjoitti:

Mä taas en en osaa koodata mutta ja en osaa elämää.

Keijo vie, sama homma ku Oliolla.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta