Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointiputka: Chat on avattu! (Aprillia!)

Sivun loppuun

Metabolix [01.04.2014 06:06:06]

#

Kävijöiden toiveet ovat vihdoin kantaneet hedelmää, ja Ohjelmointiputkaan on avattu reaaliaikainen chat, joka toivottavasti elvyttää vihdoin hiipunutta keskustelua. Monia ennen aktiivisia putkalaisia on jo aiemmin kutsuttu chatin koekäyttäjiksi. Kokemukset ovat olleet hyviä, ja keskustelu on käynyt vilkkaana jo pelkällä testaajaporukalla.

Avaa chat tästä!

Jatkokehitysideana on jo, että tämä chat yhdistettäisiin Ohjelmointiputkan viralliseen IRC-kanavaan QuakeNetissä (trollit valtasivat jo kolme edellistä kanavaa IRCnetissä). Tätä suunnitelmaa valitettavasti rajoittaa tällä hetkellä Louhen webhotelli, jossa ei saa suorittaa pysyviä taustaohjelmia. Kuitenkin tätä ajatellen on valittu chatin nykyinen ulkomuoto: viestit kirjoitetaan ilman muotoiluja yhdelle riville.

Lisäksi pyytäisin mielipiteitänne avuksi erääseen päätökseen: pitäisikö chatin viestit julkaista myös keskustelualueella jälkikäteen selailtaviksi vai jättää vain läsnäolijoiden tietoon?

feenix [01.04.2014 06:29:21]

#

Ihan surkea, ei toimi edes kooditägit. En aio käyttää! :'(

Metabolix [01.04.2014 19:24:25]

#

Eräät käyttäjät ovat chatissa ihmetelleet, miksi viestit eivät näy muille. Kuitenkin jotkut taas ovat onnistuneet chattailemaan pitkästikin, joten ilmeisesti ongelma ei koske kaikkia. Selvitämme asiaa, ja kaikkien viestit saadaan varmaankin näkyviin viimeistään puolilta öin.

Quirzo [01.04.2014 21:45:12]

#

Tulee paha mieli kun tuntuu ettei kukaan edes vastaa kysymyksiini. :(

Metabolix [01.04.2014 23:59:59]

#

Aprillia! Ei ole mitään chattia. Viestit tulevat sivuston keskustelualueelta vuosien takaa, ja jos jotain yrittää kirjoittaa, saa satunnaisesti joitain automaattisia vastauksia. Ilmeisesti muutama käyttäjä meni kuitenkin lankaan. Chattiin kirjoitettuja rivejä voi käydä ihailemassa nyt tuolta samalta sivulta.

Samalla kuitenkin yrittäjien määrästä nähdään, että chat ei ainakaan päivässä saa kovin suurta suosiota. Oikeaa chattia on siis turha lähiaikoina odottaa.

ajv [02.04.2014 08:28:31]

#

Heh, ihan hauska pila. Itse tajusin kyllä saman tien, että siinä rullaa jotain vanhoja keskusteluita ja nopea haku varmisti asian :) Toki osasin perinteistä aprillipilaa odottaakkin.

qeijo [02.04.2014 09:23:35]

#

Mä uskon edelleen että chatti on aito ja vasemmistoliitto hallituksessa.

Lebe80 [02.04.2014 09:56:14]

#

Hemmetin hauska pila!

Itseä ihmetytti, miten erään mun viestin jälkeen tuli mulle selkokielinen vastaus. Logissa sitä ei näkynyt, joten joko chätissä oli jotain älyä, tai sitten satunnaisuus osui kohdilleen.

botti-viesti: "Lol-z: mitä pakkaus on käytössä jolla saisi 1Gb ->10mb"
johon haksahdin
15:14:32 <Lebe80> Lol-z: Itse käytän md5-tiivistettä. Menee tosi pieneks. ;)
Vastaukseksi tuli heti (jopa ehkä yllättävän nopeasti"
"Random-keskustelija: @Lebe80: xcFsdfTrt"
"Sama-random-keskustelija: @Lebe80: Mitä hittoa!"

dartvaneri [02.04.2014 12:43:19]

#

15:03:04 <Vieras> Kappas, ohjelmointiputka ei
oo vielä tehnyt aprillipilaa
15:03:38 <Vieras> Luulin, että kun kirjoitan
jotain chattiin, tulee joku aprillia aprillia

Hyvin onnistunut aprillipila. :D

AkeMake [02.04.2014 12:48:44]

#

Oho.. Meni kyllä ihan täydestä. En mitään kirjoittanut, kun ei asiaa ollut, mutta seurasin sitä aika tarkasti. Olihan niissä keskusteluissa jotain omituista, mutta en vain osannut yhdistää sitä aprillipäivään. En kyllä ollut eilen kovin varuillaan noiden aprillipilojen suhteen, kun haksahdin peräti kahteen pilaan. Tähän ja Finnkinon ilmoitukseen seisomapaikkojen lisäämisestä elokuvateattereihin.

En taida muutenkaan olla kovin hyvä tunnistamaan aprillipiloja sillä muistan haksahtaneeni aikoinaan myös siihen "eroa mureakuhasta" -juttuun. Muistaakseni ihmettelin tuolloin, että miksi sieltä pitäisi erota. Kyllä parhaita aprillipiloja ovat ne joihin oikeasti menee lankaan ja tajuaa asian vasta seuraavana päivänä. Tuon "eroa mureakuhasta" -jutun tajusin aprillipilaksi vasta kuukausia tapahtuman jälkeen, kun ei aprillipäivän jälkeen tullut sitä sivua katseltua. :D

joah [02.04.2014 16:51:48]

#

dartvaneri kirjoitti:

15:03:04 <Vieras> Kappas, ohjelmointiputka ei
oo vielä tehnyt aprillipilaa
15:03:38 <Vieras> Luulin, että kun kirjoitan
jotain chattiin, tulee joku aprillia aprillia

Hyvin onnistunut aprillipila. :D

En jaksanut kirjautua... Mutta pakko se on myöntää, että kyseessä olen minä :D

Oskuz [03.04.2014 14:35:17]

#

Iteltä ilmeisesti botti qeijo kysyi:

lainaus:

Oskuz etkö tajuu?

Vastasin en.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta