Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Työtarjoukset: Etsimme kokenutta developperia

Sivun loppuun

it-systems [28.03.2014 22:04:05]

#

Developper


Kokenut Developperi joka haluaa kehittää loistavia palveluita
hienojen asiakkaitten kanssa. Osaat hahmottaa
ohjelmistokokonaisuuksia sekä olet oma aloitteinen ja haluat oppia uutta.

Tunnet olevasi sinut seuraavien asioiden kanssa:

Node.js
Erinomainen Php
HTML/CSS, modernit ja standardisoidut tekniikat
Versionhallinta
Kokemusta yleisistä sisällönhallintajärjestelmistä (esim. Wordpress, ExpressionEngine, Drupal, joomla yms.)
Responsiivinen suunnittelu
Python osaaminen luetaan vielä eduksi

Lisätietoja työpaikasta antaa sinulle:

Työpaikan toimipiste: Iisalmi tai Helsinki

Pasi Lappalainen
pasi. lappalainen@it-systems.fi

It-systems Oy

tmub [28.03.2014 22:49:09]

#

http://laurihasko.com/

vesikuusi [29.03.2014 00:41:44]

#

Pasi pls

Metabolix [29.03.2014 10:30:15]

#

Haussa kokenut job opening ilmoitus designeri joka haluaa tehdä siistin
näköisiä ja kiinnostavia
ilmoituksia jotka poikkeaa massasta ja kirjoitat ne hyvin etkä postaa
niitä typerästi kopioituna
joka paikkaan

Hallitset:
Erinomainen MSWORD/Exel
Kokemusta yleisistä toimistotyö kaluista (esim. OpenOffice, LibreOffice, KOffice yms.)

jne. jne.

Voisi yrittää edes tehdä kunnollisen ilmoituksen, jos haluaa houkutella oikeasti taitavia työntekijöitä.

late [31.03.2014 12:39:22]

#

Hei,

Ylläpito / muut putkalaiset.

Olen kyllä kiinnostunut saamaan töitä, mutta ette voi noin vain laittaa omaa nimimerkkiä koskien kotisivuosoitettani!? Varsinkin kun siinä ei ole mitään viittausta...

Nyt saa kuvan että tmub ja hänen sivustonsa? Joka tapauksessa, jottei asia mene nyt liian monimutkaisesti niin sain yhteydenoton, joten kiitos siitä. Tuossa ilmoituksessa haetaan mm. erinomainen PHP ? (eli tmub, vitsi ymmärretty).

Mutta antaa nyt viestiketjun olla näin omasta puolestani, kiitos!

vesikuusi [31.03.2014 13:13:41]

#

late kirjoitti:

Nyt saa kuvan että tmub ja hänen sivustonsa?

No loppujen lopuksi sinun yhteystiedot ne tuon linkin takana ovat. Ja päätös siitä, otatko työn vastaan on yksin sinun.

Minusta ainakin on ihan ok linkata jonkun toisen sivusto, jos siltä tuntuu. Ei siitä mitään haittaa kenellekään aiheudu.

late [31.03.2014 13:49:27]

#

Selvä,

ensi kerralla ehdotan nimimerkkiä 'vesikuusi' kokemusta mm. WordPress & Foundation. Ja vaikkapa Ruby on Rails, toivon sitten että CV:ssä kumoat nämä antamasi tiedot osaamisestasi ja puhelimessa selität että et itse hakenut kyseistä paikkaa vaan joku toinen postasi tietoja sinusta yhteydenottoa varten...

Lebe80 [31.03.2014 14:03:00]

#

Late: pyhitetään tämä aihe nyt IT-Systemissin työnhakuun jookos?

jukkah [31.03.2014 20:18:09]

#

Metabolix: +1

Turso [01.04.2014 15:51:16]

#

Tämä viestiketju on täyttä timanttia! :)

Erinomainen läpileikkaus yhtäältä keskustelun avauksen ja vastausten tasosta, toisaalta ylläpidon tyylistä ottaa kantaa asioihin. Kolmanneksi vielä avoin kettuilu muita kirjoittajia kohtaan. Vapise Suomi24 :D

Metabolix [01.04.2014 18:21:41]

#

Turso kirjoitti:

Erinomainen läpileikkaus – – ylläpidon tyylistä ottaa kantaa asioihin.

Tietääkseni ylläpito ei ole tässä ketjussa ottanut kantaa vielä mihinkään asiaan, kuten ei eduskuntakaan ole kirjoitellut Hommafoorumilla maahanmuuttoa vastaan.

late kirjoitti:

Nyt saa kuvan että tmub ja hänen sivustonsa?

Olisi kieltämättä hyvä, että viestistä kävisi paremmin ilmi, mistä on kyse. Saatteeksi olisi voinut kirjoittaa vaikkapa, että tuo Late voisi olla etsimänne työntekijä.

Toisaalta jos kaikki nyt luulevatkin, että tmub on tuon sivuston tekijä, ehkäpä suurin harmi asiasta aiheutuu tmubille itselleen. >:)

late [01.04.2014 20:27:09]

#

Metabolix kirjoitti:

Toisaalta jos kaikki nyt luulevatkin, että tmub on tuon sivuston tekijä, ehkäpä suurin harmi asiasta aiheutuu tmubille itselleen. >:)

Joo..

Sain puhelun jossa kerrottiin että olivat törmänneet kotisivu linkkiini jollakin foorumilla. En osannut heti yhdistää mistä on kyse koska olen hakenut työtä aktiivisesti. Sitten myöhemmin tajusin että tällainen yritys etsii lisää työvoimaa ja vaatimuslistakin oli melkoinen omaan tasooni verrattaessa.

Eli pointti on vaan se että tuosta saa käsityksen että minä olen lukenut työtarjouksen ja postannut oman kotisivu linkkini? Sitten minulta kysytään osaamisesta .. sellaisesta mitä tuolla listalla on, josta en ollut lainkaan tietoinen. Eli ihan turhaa ajan tuhlausta ja hämminkiä tällainen. Asia on minun puolestani ohi, mutta olen kuitenkin ihmetellyt tätä putkan nykymenoa useasti.

Eli sellainen peruskohteliaisuus puuttuu osalta täysin. Tyyli on ollut välillä turhan hyökkäävä ja muutenkin ihmettelen tämänkin ketjun pohjalta sitä että millä perusteella olen nyt se huonoin koodaaja tai että kotisivuni olisivat jokin vitsi. Näyttö osaamattomuudesta tai jotain vastaavaa..

Olen mielestäni keskitasoa, en enempää enkä vähempää. Mutta edistystä on tapahtunut koko ajan.

qeijo [02.04.2014 15:34:22]

#

laten leffahylly kirjoitti:

millä perusteella olen nyt se huonoin koodaaja

Yksi perustelu voisi olla että muut ovat sinua parempia koodaajia.

Lebe80 [02.04.2014 16:02:41]

#

late kirjoitti:

Sain puhelun jossa kerrottiin että olivat törmänneet kotisivu linkkiini jollakin foorumilla. En osannut heti yhdistää mistä on kyse koska olen hakenut työtä aktiivisesti.

Tervetuloa alalle. Itsekin olen saanut puheluita mm. sunnuntai-aamuisin, että kaverit on kehunut mua.

vesikuusi [02.04.2014 21:33:28]

#

late kirjoitti:

ensi kerralla ehdotan nimimerkkiä 'vesikuusi' kokemusta mm. WordPress & Foundation. Ja vaikkapa Ruby on Rails, toivon sitten että CV:ssä kumoat nämä antamasi tiedot osaamisestasi ja puhelimessa selität että et itse hakenut kyseistä paikkaa vaan joku toinen postasi tietoja sinusta yhteydenottoa varten...

En näe, miksen voisi tuota puhelimessa sanoa. Vastaavanlaista saan kuitenkin selittää kaikenmaailman intialaisille yrityksille pari kertaa viikossa.

feenix [03.04.2014 08:19:54]

#

vesikuusi kirjoitti:

En näe, miksen voisi tuota puhelimessa sanoa. Vastaavanlaista saan kuitenkin selittää kaikenmaailman intialaisille yrityksille pari kertaa viikossa.

Ja on kiva myös tuhlata työntekijää etsivän aikaa antamalla vääriä vinkkejä? Ehkä oma aikasi ei maksa mitään, kun kerran noin sanot, muille aika voi ollakin arvokkaampaa.

No, kukin tavallaan. Ei minustakaan olisi kiva saada yhteydenottoja tyyliin "tuolla sanoit, että sä voisit tulla tekemään tällaista" ja sitten selitellä, ettei tiedä yhtään mistä on edes kyse. Toki jos haluaa toiselle huonoa mainetta pala palalta kasata niin toimisihan tuokin varmaan.

Ja se taas on eri asia, jos tulee yhteydenotto "N.N. sanoi, että voisit tehdä tällaista." Silloin kumpikin tietää, että henkilö itse ei ole ehdottanut itseään, eikä ole ollenkaan varmaa, että keissi sopii.

The Alchemist [03.04.2014 11:59:42]

#

late kirjoitti:

Sain puhelun jossa kerrottiin että olivat törmänneet kotisivu linkkiini jollakin foorumilla. En osannut heti yhdistää mistä on kyse koska olen hakenut työtä aktiivisesti. Sitten myöhemmin tajusin että tällainen yritys etsii lisää työvoimaa ja vaatimuslistakin oli melkoinen omaan tasooni verrattaessa.

Jos tässä ketjussa esitelty "vaatimuslista" on liian kova, niin sitten sä et kyllä tule vakitöitä tekemään todella pitkään aikaan (ikinä). Toivottavasti et nyt itse todennut ensimmäisenä asianasi, ettei sinusta ole kyseiseen hommaan... Ei se niin mene. Asiantuntijatasolla on ehkä tärkeää olla sen verran itsekritiikkiä, ettei lähde omalle tasolle mahdottomiin toimeksiantoihin, mutta jos duunarille tullaan tarjoamaan duunarin työtä, niin kyllä siihen silloin pitäisi tarttua ja jättää pätevyyden arpominen pomon harteille.

late [04.04.2014 21:57:56]

#

"Kokemusta yleisistä sisällönhallintajärjestelmistä (esim. Wordpress, ExpressionEngine, Drupal, joomla yms.)"

- Minulla on kokemusta Joomlasta ja WP:stä, ExpressionEngine on täysin tuntematon ja Drupalia en ole valitettavasti edes kokeillut. Uskon kuitenkin että pystyisin oppimaan Drupalin peruskäytön tietyssä ajassa, mutta teho käyttöön tarvitsisin perehdytystä.

Alkemisti, myrkkykeittosi eivät minuun enää tehoa.

Tzaeru [07.04.2014 21:40:14]

#

Nykyisessä työpaikassani käytetyistä työkaluista en tiennyt oikeastaan yhdestäkään mitään. Hain joka tapauksessa, tein tekniset näytöt ja pääsin hommiin ja aikansa hyvin ne on mennytkin, vaikka itse sanonkin.

Noin yleisesti voi antaa piutpaut vaatimuslistoille. Paitsi tietenkin jos kokee, ettei oppisi esimerkiksi kuukaudessa vaadittavia asioita.

late [09.04.2014 18:50:57]

#

Tzaeru kirjoitti:

Noin yleisesti voi antaa piutpaut vaatimuslistoille. Paitsi tietenkin jos kokee, ettei oppisi esimerkiksi kuukaudessa vaadittavia asioita.

Okei, mutta kuinka kauan arvioisit että menee opetella Drupalin perustasolle? Esim. jos henkilöllä kokemusta Joomlasta ja WordPressistä niin onko tämä huono vai hyvä asia? Tukeeko aikaisempi CMS osaaminen uuden oppimista vai ovat järjestelmät ihan erilaiset ja asiat tehdään/ koodataan ihan eri tavalla.

Vaatimuslista on mielestäni erittäin tärkeä, sillä yritys käsittääkseni haluaa löytää sellaiset hakijat, jotka olisivat heti valmiita projekteihin. Esim. jos yrityksellä olisi asiakas joka haluaa WP-sivuston, niin kenet hän töihin ottaa kun hakijoilla on osaamista vain yhdestä:

- WP
- Joomla
- Drupal

..varsinkin ns. kasvuyritys tai siis sellainen yritys jolla on nyt paljon kysyntää ja asiakkaita olisi, mutta mistä löytää oikeata osaamista. Tuollainen lista ympäri Internettiä voi olla parhaassa tapauksessa lottovoitto.

Metabolix [09.04.2014 22:17:07]

#

late kirjoitti:

Vaatimuslista on mielestäni erittäin tärkeä, sillä yritys käsittääkseni haluaa löytää sellaiset hakijat, jotka olisivat heti valmiita projekteihin.

Vaatimuslistat ovat typeriä, koska niiden tulkinta jää hakijan harteille. Moni sinunkin tasoisesi koodari uskoo osaavansa PHP:tä aivan erinomaisesti. Vastaavasti moni selvästi taitavampi tietää, ettei ole läheskään erinomainen. Koska monella työnantajalla ei ole taitoa tai kiinnostusta selvittää asiaa tarkemmin, erinomaisten koodarien paikoille pääsee keskinkertaisuuksia ja jopa toivottomia tunareita, jos osaavat myydä itsensä hyvin.

Mielestäni olennaisempaa on kertoa, mitä tehdään ja millä välineillä ja mitkä osa-alueet kuuluvat haettavan henkilön vastuulle. Jos on toiveita taitotasosta, ei tarvitse tunkea niitä jokaisen tekniikan kohdalle erikseen vaan yleisesti yhtenä ehtona (esim. ”haluamme kokeneen koodarin, joka tekee projektin virheettömästi ja nopeasti, ja olemme valmiita maksamaan laadusta”).

late [10.04.2014 17:21:10]

#

Muuten, mitä tekniikoita ohjelmointiputkan rakentamiseen on käytetty? Riittääkö:

- PHP
- HTML
- CSS
- JavaScript

Metabolix [10.04.2014 18:16:37]

#

No ei todellakaan! Tässä on muutamia Ohjelmointiputkan hyödyntämiä ”tekniikoita”: HTTP, XHTML, XML, JS, jQuery, JSON, AJAX, CSS, htaccess, PHP, CGI, C, MySQL, SQLite, PDO, GD, PCRE, RPC, SMTP, DFA, gzip, PNG, DEFLATE, JPEG, DCT jne. jne., en edes muista tai tiedä kaikkia.

late [10.04.2014 20:14:43]

#

Okei, arvelinkin että ei riitä tuo lista, mutta että noin paljon kaikkea. Kiitän.

Triton [10.04.2014 20:29:31]

#

late: Kai ymmärsit, että tuo Metabolixin viesti oli sarkasmia?

Metabolix [10.04.2014 21:18:40]

#

Triton, kyllä nuo kaikki ovat todellisia. >:(

late [10.04.2014 21:44:12]

#

Triton saako kysyä miten itse työllistyit? Oliko sinulla esim. pitkä lista osaamista jo koossa tyyliin, css, html, js, java... jne.

Triton [10.04.2014 22:05:19]

#

Metabolix: Jeps. Todellisia välineitä on jokaikinen :D

late: Mulla oli CV mol.fi:n cv-netissä ja nykyinen työnantajani soitti minulle ja pyysi työhaastatteluun ja seuraavalla viikolla haastattelusta sain puhelin, että minut oli valittu. Vaatimuksena oli vahva Java-osaaminen, mitä minulle on vuosien mittaa kertynyt parilla yliopiston kurssilla ja itsenäisellä työskentelyllä. Mitä tulee pitkiin vaatimuslistoihin, niin niitä ei nyt niin tosissaan kannata ottaa. Kaiken kaikkiaan tärkeintä on vahva ohjelmointitaito, jonka jälkeen pystyy handlaamaan minkätahansa välineen muutamassa viikossa ja kohtuudella ja parissa kuukaudessa hyvin. En ollut esim. ikinä käyttänyt AngularJs-frameworkia, mutta työnteon ohessa lueskelin manuaalia koodailin ja vähitellän lopputulos oli parempaa ja parempaa.

late [10.04.2014 22:35:20]

#

Triton kirjoitti:

Vaatimuksena oli vahva Java-osaaminen, mitä minulle on vuosien mittaa kertynyt parilla yliopiston kurssilla ja itsenäisellä työskentelyllä.

Hmm.. vahva Java osaaminen, esim. pitikö sinun osata tyhjään tiedostoon rakentaa esim. luokka, jolla metodi ja josta sitten esim. muodostetaan olio.. kuinka syvällisesti osasit jo ennen työtä esim. olio-ohjelmointia?

Metabolix [10.04.2014 22:39:39]

#

late, et voi olla tosissasi. :D Tuo kysymys on yhtä samanlainen kuin vaikkapa ”osasitko jo esim. if-lauseen, jossa on esim. kahden muuttujan vertailu.. kuinka syvällisesti osasit jo if-lauseet”. Luokkien ja olioiden tekeminen on alkeellinen asia, ja jos se tuntuu jotenkin vaikealta, on ihan turha väittää olevansa edes keskitasoinen koodari. Sen voi vielä jotenkin keskitasoiselta hyväksyä, että mutkikkaissa luokkien riippuvuussuhteissa on periaatteellisia oikaisuja, mutta jos yksinkertaisessa luokan määrittelyssä ja olion luonnissa on jotain epäselvää, kielen perusteetkin ovat hukassa.

Triton [10.04.2014 23:12:00]

#

Vahva Java-ohjelmointitaito tosiaan tarkoittaa sitä, että ymmärtää, mitä ovat oliot, miten niitä tehdään ja käytetään. Mä olen nyt ollut puoli vuotta töissä nykyisessä työpaikassani ja olen Javalla koodaillut vuodesta 2009 eli ehkä tässä viidessä vuodessa on aika hyvin saanut kielen haltuun. Toisaalta se nyt on sitten ihan sama, että joutuuko sitä koodamaan PHP:llä tai C#:lla, niin onnistuu kyllä yhtä hyvin kuin Javalla. Koodaustaidon lisäksi, kun osaa sen verran englantia, että pystyy API-kuvauksia lukemaan, niin ei ole kovin hankalaa. Sen lisäksi it-alan työ nyt on paljon muutakin kuin ohjelmointia. Pitää pitää palaveria asiakkaiden kanssa, tehdä dokumentaatiota, lukea speksejä jne... Olennaista on ymmärtää asiakasyritysten prosessien toimintaa ja businesslogiikkaa eli se on paljon moniuloitteisempaa hommaa kuin pelkkä koodaaminen.

late [11.04.2014 10:02:01]

#

Noniin.. kiitos näistä eli tarkoitin juuri sitä kun puhutaan vahvasta osaamisesta niin riittääkö siihen että osaa olio-ohjelmointia perustasolla??? Eli riittää. Vahvasta osaamisesta saan aina sellaisen käsityksen että pitää olla ammattilainen.

Noista olioista ja luokista, niin esim. tuon ensimmäisen asiakastyöni toteutin juuri näin ja suurin haaste tosiaan oli tehdä fiksuja luokkia. Tyylin:

- db
-- main
--- worker
--- event
--- booking

..sen sijaan tuollainen MVC-malli on mielestäni vaikea ymmärtää ja varsinkin käyttää. Tästä syystä olen tullut tulokseen että omat vahvuuteni eivät missään nimessä ole HC-PHP-koodauksessa. Pidän muutenkin siitä että näen värejä ja muotoja joita voi sitten muokata, venyttää, hioa tunti tolkulla. Mutta jos saan sitten johonkin käyttöliittymään myös suunnitella / toteuttaa tietokanta rakennetta ja luokka-olio hierargiaa niin sen parempi.

Näyttää siltä että Triton, sinä olet erikoistunut tiettyyn spesiaaliin asiaan, olet tavallaan Java professional ja sillä osaamisella työllistät itsesi nyt ja jatkossa. Onnittelut!

qeijo [11.04.2014 11:37:43]

#

late kirjoitti:

Hmm.. vahva Java osaaminen, esim. pitikö sinun osata tyhjään tiedostoon rakentaa esim. luokka, jolla metodi ja josta sitten esim. muodostetaan olio..

Päivän, ellei jopa viikon hetki.

late kirjoitti:

Tästä syystä olen tullut tulokseen että omat vahvuuteni eivät missään nimessä ole HC-PHP-koodauksessa.

laten kuuluisi sanoa kirjoitti:

Tästä syystä olen tullut tulokseen että omat vahvuuteni eivät missään nimessä ole koodauksessa.

Triton [11.04.2014 12:03:44]

#

Tuskin työllistyy, jos ymmärrys on vain perustasolla tai voi työllistyä, mutta voi samalla koeajalla lentää ulos. Niin kuin sanoin, niin ohjelmistoalalla täytyy keskittyä niin moneen muuhunkin asiaan kuin itse koodaamiseen, niin en mä sillä tavalla itse ihan mielettömistä joudu laittamaan energiaa koodaamiseen kuin vain välillä.

Mikä siinä MVC:n ymmärtämisessä niin hankalaa on? Karkeasti sen voi ymmärtää kolmena erityyppisenä oliona, jotka kommunikoi keskenään eli kutsuu toistensa metodeja. Kaiken kaikkiaan olio-pohjaiset ohjelmat kannattaa ymmärtää verkkona, jossa eri ehtojen mukaisesti siirrytään seuraavaan haaraan jne...

Lebe80 [11.04.2014 12:32:04]

#

Löysiköhän It-systems ketään tällä aiheella? dumdi dum dum...

vesikuusi [11.04.2014 13:21:55]

#

late kirjoitti:

Noista olioista ja luokista, niin esim. tuon ensimmäisen asiakastyöni toteutin juuri näin ja suurin haaste tosiaan oli tehdä fiksuja luokkia. Tyylin:

- db
-- main
--- worker
--- event
--- booking

..sen sijaan tuollainen MVC-malli on mielestäni vaikea ymmärtää ja varsinkin käyttää.

Pelkään, ettet ole ehkä tajunnut, mitä olio-ohjelmointi ja MVC-malli ovat.

qeijo [11.04.2014 13:50:17]

#

Koodauksen Putkalla:

Osaan tehdän kymmenellä kielellä luokan.
Saatan jopa metodin siihen tallentaa.
Mutten MVC:n filosofiasta millään kiinni saa..

Saatan kohtaa vaikeudet Foundationin.
Saatan tehdä responsiivinen layout jos niin vaaditaan.
Saatan seppeleen mä laskea ja lähteä creamaan.

Koodi on keskinkertaista elämän loppuun.
Pelasta mut jos se sopii sinun repoon.
Pelasta mut, Putka Pelasta mut.

qeijo
11.4.2014

Rox [11.04.2014 17:10:48]

#

@it-systems

Nyt selaamaan ansioluetteloita mol.fi:n cv-netissä... Saat taatusti parempia tuloksia kuin spämmäämällä saman tekstin jokaiselle suomenkieliselle foorumille.

late kirjoitti:

Okei, mutta kuinka kauan arvioisit että menee opetella Drupalin perustasolle? Esim. jos henkilöllä kokemusta Joomlasta ja WordPressistä niin onko tämä huono vai hyvä asia?

Miksi teet asioista...

late kirjoitti:

esim. pitikö sinun osata tyhjään tiedostoon rakentaa esim. luokka, jolla metodi ja josta sitten esim. muodostetaan olio.. kuinka syvällisesti osasit jo ennen työtä esim. olio-ohjelmointia?

liian monimutkaista...?

vesikuusi [11.04.2014 17:45:15]

#

Mahtavaa, qeijo! Onko tuo ladattavissa iTunesista? Se kuulostaisi varmasti paljon paremmalta retina-näytöllä


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta