Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Projektit: Life of the Forest

Oskuz [03.01.2014 23:51:48]

#

The Life of Forest on simulaatio, joka keskittyy metsän kehittymisestä ilman ihmisen vaikutusta.
Simulaatioon on tulossa mm. Lämpötilan vuotuinen vaihtelu. Metsää tulee koettelemaan myös satunnaiset tulipalot ja taudit.
Visualiselta puolelta aluksi tarkoitus olla 2d (kartta) ja ehkä joskus tulevaisuudessa voi tarkastella metsää myös 3d moodissa.
Koodimäärän osalta pyrin pitämään sen mahdollisimman pienenä näin aluksi.
Ja koska oppiminen ennen kaikkea, niin aika hitaasti mennään, mutta eiköhän sitä kevään kuluessa jotain ulos saada.

Kieli: C++
Kirjastot: SDL.

Tekijä: Minä.

Kotisivut: tulee kunhan saa jotain jota kehtaa esitellä valmiiksi.

Osallistuminen: Testaamiseen ja ehkä grafiikkaan, sitten kun ollaan pitemmällä.

Eteneminen:

(5.1.2014)
Simulaattorin perusmekaniikka alkaa olla tauteja vaile valmis, mutta niitä ennen teen graafista puolta. Mukana olevat puut: Koivu, Mänty ja Kuusi. Aluskasvit: Mustikka. Peitekasvit: Jäkälä ja Sammal.

Markus-3D [23.09.2014 01:36:18]

#

Hetkinen, mitä ihmettä, sangen kiinnostavaa. Miten on projektin etenemisen kanssa käynyt? Itselläni on ollut pitkään todo-pohjalla erilaisia simulaatioita, koska ne ovat kiehtovia. Koodaaminen on ollut viime vuosina hieman takavasemmalla, mutta esimerkiksi puuston generoiminen on ollut pitkään suunnitteluasteella. Ympäristön mallinnus kiehtoo, mutta generointia varten pitäisi kerätä aika lailla enemmän dataa... Itselleni C++ on täysin vieras, pythonilla olen itse leikkinyt. Pitäisi kai koettaa jotakin puun peruskomponenttia, josko esimerkiksi kuusen oksan kärkihaaroista voisi lähteä liikenteeseen... ->hetimiten, nyt pimeällä keräämään näytteitä! Ääh, käsikopelollako tässä nyt sitten inspiraation iskiessä metsään, inspiraatiolle kun ei voi mitään... Tattista vaan, tässä heräsi vuosikausia vanha innostus! :D

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta