Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Työtarjoukset: Pelintekijä hakusessa

Sivun loppuun

Sime [19.04.2013 23:13:12]

#

Tervehdys!
Minua kiinnostaisi lähtee rahoittamaan simulaattori peliä.

Ideana on Suomen hätäkeskus simulaattori tietokoneelle. Siinä toimitaan "tese" eli tehtävänseuranta päivystäjänä joka hallinnoi sairaankuljetuksen tehtäviä. Pelin pohjana toimii kartta Varsinais-Suomesta jossa pelaaja voi vapaasti liikkua.
Pelaaja itse ei ole vastaanottamassa hälytyksiä vaan ne ilmestyvät ruudun reunaan satunnaisessa järjestyksessä.

Tehtävänäsi pelissä on lähittää lähin ambulanssi kohteeseen mahdollisimman nopeasti mutta silti on huolehdittava siitä ettei ambulanssityhjiöitä alueille syntyisi. (eli aina pitäisi jonkun auton olla vapaana kiireellisille tehtäville)

Tämä on melkoinen haaste jokapäiväisessä työssä myös oikeille hätäkeskuksen työntekijöille ja mielestäni kehittelemisen arvoinen idea jolle varmasti löytyisi sopiva kohderyhmä.
Olen itse ammatiltani sairaankuljettaja joten osaamistani mieluusti hyödynnän kyseisessä pelissä.
Peli itsessään on hyvinkin yksinkertainen kunhan muutamaan isompaan kysymykseen on löytynyt ratkaisu.
Mm. miten saadaan Varsinais-Suomen kartta toimimaan pelialustana???
Niistä kuitenkin lisää mikäli kiinnostuksenne heräsi.

Korostan vielä että pelissä ei tule olemaan minkäänlaisia 3D-mallinnuksia joten niidenkin osalta on helppo jobi.

Tälläiselle pelillä etsin siis toteuttajaa. Jollette voi auttaa asiassa niin olisiko teillä ideaa mihinpäin kannttaisi olla yhteydessä?

Yhteydenotot mieluusti sähköpostiini tai tänne.
sime-91@hotmail.fi

Metabolix [20.04.2013 10:37:19]

#

Yhteydenottoja voisi edistää, jos kertoisit tässä vielä, millaisesta rahoituksesta on kysymys, ja selittäisit vähän tarkemmin visiotasi pelistä, siis miltä se näyttää, miten sitä ohjataan ja mitä siinä tapahtuu. Huomioi, että mahdolliset koodarit eivät pääsääntöisesti tiedä lainkaan, miltä hätäkeskuksen hallintaruutu näyttää.

Sime kirjoitti:

Peli itsessään on hyvinkin yksinkertainen kunhan muutamaan isompaan kysymykseen on löytynyt ratkaisu.
Mm. miten saadaan Varsinais-Suomen kartta toimimaan pelialustana???

Niinpä niin. Jos et itse ohjelmoi, älä viitsi ottaa kantaa siihen, mikä on iso kysymys ja mikä ei. Kartan käyttäminen pelialustana on mielestäni sieltä kysymysten pienemmästä päästä, jos ei tarvitse mitään pikkutarkkaa, zoomailtavaa Google Mapsia keksiä uudestaan.

punppis [20.04.2013 17:10:33]

#

Mainitset kartan, jossa pelaaja voi vapaasti liikkua. Kuitenkin kerroit pelattavuuden olevan "tese-päivystäjänä". Kuka siis likkuu ja missä? Vai onko tese-päivystäjällä liikkuva toimisto? =)

Tarkoitatko kenties sitä, että ambulansseja kartalla voi liikutella vapaasti?

Sime [20.04.2013 18:45:40]

#

Muutamia yhteydenottoja onkin tullut jo sähköpostiin, kiitän niistä.
Mitään tarkkaa tuntipalkkaa tai projektisummaa en ole valmiiksi miettinyt mutta ajattelin lähinnä 100€ - 150€ luokkaa? Riippuu kuinka pitkään projektin tekeminen vie ja kuinka hyvin se vastaa odotuksia.

Hyvä huomio tuosta ettei maallikoilla ole minkäänlaista tietoa hätäkeskuksen näytöistä yms toiminnasta. Tähän keskusteluun ei taida saada liitettyä kuvia?
Olen tehny muutaman kuvan jotka toivon mukaan vähän enemmän kertovat.

Jep elikkä tarkoitan että pelaaja voi kartalla liikkua vapaasti kuten esim googlemapsista voit katsella Turun keskustaa ja halutessasi siirtyä vaikkapa Saloon.
Pelissä keskeisin idea on tuijottaa karttaa jossa yksiköt näkyvät liikkuvan. Ambulansseja voi sitten hälytyksen tullessa lähettää kohteeseen.

Lähetän kyllä kuvia sähköpostitse heille jotka ovat niistä kiinnostuneita, joten ottakaapa sitä kautta yhteyttä.

Kysymyksiä saa myös esittää lisää mikäli en kaikkea osannut selvästi kertoa.

t0ll0 [20.04.2013 20:54:34]

#

Lataa ne kuvat vaikka aijaa.comiin ja linkitä tänne niin saa paremman näkemyksen asiasta. Itse en projektista tekemisen osalta ole niinkään kiinnostunut mutta pelaamisen/kokeilemisen osalta kyllä.. Kaikki heti valmista mulle?

Sime [20.04.2013 20:58:10]

#

Jeps elikkä tuolta löytyy kuva
http://aijaa.com/vbWfgT

User137 [20.04.2013 23:31:23]

#

Eli parasta olis jos koko kartan sais jostain virallisesta lähteestä (streamattuna?) vektorimuodossa, ei bittikarttana.

The Alchemist [21.04.2013 08:43:03]

#

Minua kiinnostaisi nyt se, että jos tarkoitus on tehdä minimaalisella urakkapalkalla jotain, niin mikä on valmiin pelin käyttökohde? Meinasitko antaa kotona pennuille klikkailtavaksi vai laittaa myyntiin hätäkeskuksille?

Sime [21.04.2013 14:11:14]

#

Peli on tulossa omaan käyttööni. Hätäkeskukset ei kyseistä ohjelmaa huoli, heillä on omasta takaa kunnon simulaattorit.
Muussa tapauksessa pelistä voisi julkisen tehdäkin mutta sitten pitäisi karttojen tekijänoikeuksista neuvotella yms tällästä.
Joten näillä näkymin vain omaan käyttööni.

jukkah [22.04.2013 09:00:12]

#

Muuten, ajattelit pelin hintaluokaksi 100-150 €. Millaisella logiikalla pääsit tähän tulokseen? Vastaa rehellisesti, en kysy tätä ivallisesti, vaan haluan oikeasti tietää.

Sime [22.04.2013 16:36:23]

#

Minulla ei ole yhtään kokemusta tälläisistä projekteista ja pitkään mietin minkälaisen hinnoittelun mukaan lähden tätä maksupolitiikkaa pyörittämään.
Ajattelin siltä pohjalta että jos itse harrastelisin pelien tekemistä niin minulle kelpaisi tuollaisesta projektista kysinen summa.

Voi olla että arvioni on mennyt aivan metsään mutta toivon että siinä tapauksessa tekijät tulevat itse tekemään minulle tarjouksen jonka sitten hyväksyn tai hylkään.
Tuo 100€ - 150€ ei ole lukkoon lyöty hinta, mikäli peli vastaa odotetusti kaikkia toiveita ja päästään sopimukseen pelin erikoisominaisuuksista, hienouksista yms niin sitä on kyllä mahdollista nostaa.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta