Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB6: --> OHJELMA VAHTI <--

Sivun loppuun

Jamma [22.05.2002 17:53:19]

#

Niin.. Luonnistuisiko joltain sellainen pienehkö progu, että se olisi päällä ja se ei antaisi avata 2 samanlaista ohjelmaa. Esim: jos päällä on jo calc.exe niin jos avaa toisen niin se ei avaudu. Tarvitsen koodin ehdottomasti.

Antti Laaksonen [22.05.2002 18:07:36]

#

Kyllä tuo vaikeaksi menee. Ei tule mieleen mitään kunnollista tapaa, millä voisi sulkea toisen käynnissä olevan ohjelman.

trinit [22.05.2002 19:24:14]

#

Ei ole niin vaikeaa kuin voisi ajatella. VB:ssä on siihen oma koodinsakin olemassa: App.PrevInstance. Tuo palauttaa True jos sama ohjelma on jo käynnissä (ks. lisätietoja VB:n helpeistä)

Antti Laaksonen [22.05.2002 19:36:13]

#

Mutta Jamman tapauksessahan tarkkailtavat ohjelmat eivät ole VB-ohjelmia, vaan mitä vain Windows-ohjelmia. Selvittäminen, onko ohjelma päällä enemmän kuin yhdesti kyllä onnistuu Apin kautta, mutta sulkeminen ei oikein mitenkään järkevästi.

trinit [22.05.2002 20:22:15]

#

Ok, ymmärsin että kyseessä oli VB-ohjelma. Sitten en osaakaan sanoa miten sulkeminen onnistuisi.

Jos sinulla on API-Guide ohjelma asennettuna niin katsopa CloseHandle -funktio ja sieltä esimerkki "Advanced PrevInstance". Siinä voisi olla yksi mahdollisuus.

En tutustunut siihen paremmin, mutta lue sieltä, mikäli API-Guide sinulla on.

Jamma [23.05.2002 12:00:53]

#

Jep! Siis ohjelman olisi tarkoitus vain estää yhden ohjelman toiseen kertaan aukeamista. Nimittäin BulletProof Serverin. Koska tein mircciin sciptin, että jos minulla ei ole ftp päällä niin joku voi avata sen komennolla. Kun kanavoilta löytyy peeloja niin ne avaavat ohjelman 100x. Pitäisi estää että sitä ei voi avata kuin kerran.

Antti Laaksonen [23.05.2002 14:29:19]

#

Sitten homma on paljon yksinkertaisempi.

https://www.ohjelmointiputka.net/koodivinkit/23537-vb6-päällä-olevat-ohjelmat

Tuosta vinkistä voisi olla apua päällä olevien ohjelmien tunnistamiseen, ja jos ohjelma tulee omaan käyttöösi, voi liiat BulletProofit varmaan sulkea SendKeysin avulla Alt+F4:llä, vaikkei se hyvä tapa olekaan.

Jamma [23.05.2002 20:34:36]

#

Voisko joku toteuttaa ton mun koodin koska en oikein tajua tota... Jos joku voi toteuttaa tän niin sen vois lähettää mun mailiin: jamma85@sunpoint.net

Antti Laaksonen [23.05.2002 21:40:03]

#

Ohjelma alkaa olla valmis, mutta tarvitsen vielä pari tietoa. Vilkaisepa sähköpostiasi...

vipemype [24.05.2002 19:54:24]

#

Hmm.Pystytkö antamaan mulle sitä scriptiä? Voisin ite käyttää sitä yhteen juttuun. Tekisin itse jos osaisin vähänkin enemmän mIRC scriptien koodausta =)


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta