Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointiputka: Ohjelmointiputkan säännöt

Sivun loppuun

jukkah [02.04.2012 20:44:13]

#

Aina välillä moderaattorit joutuvat sensuroimaan viestejä. Useimmissa tapauksissa ymmärrän, että korjailun tarkoituksena on auttaa aloittelijaa, tai poistaa häirikköviestejä tai aprillipilan ennenaikaisia paljastuksia. :)

Tänään täällä kuitenkin käväisi näkösällä aihe (englannikielinen työtarjous), jonka poistoa en (ehkä) täysin ymmärrä. Ei-suomenkielisyyden perusteella tehdyn poiston kuitenkin ymmärrän.

Onko siis olemassa kirjoitettuja sääntöjä (en löytänyt sellaisia) siitä, mitä ei saa ja mitä saa tehdä/kirjoittaa? Taikka niiden puuttuessa, milloin modet yleensä operoivat viestivirtaa?

dartvaneri [02.04.2012 20:59:04]

#

Onkos tämä poist varmasti tehty moderaattoreiden voimin, vai onko sen tehnyt itse kirjoittaja?

jukkah [02.04.2012 21:03:10]

#

On täysin mahdollista, että kirjoittaja on itse poistanut sen, mutta veikkaan silti sitä moden tekosiksi. Katsotaan, tunnustaako kukaan tehneensä sellaista... ;)

Metabolix [02.04.2012 21:32:39]

#

Kirjallisia sääntöjä ei ole. Yleensä voi luottaa kirjoittajan omaan harkintakykyyn, tai muuten tuskin säännötkään kiinnostavat. Sopimattomia aiheita (tai viestejä) tarvitsee poistaa ani harvoin. Yleensä poiston syy on ilmeinen, esimerkiksi erään kerran sivustolle tuli jotain känniörvellystä sukupuolielinten mittasuhteista.

jukkah kirjoitti:

Useimmissa tapauksissa ymmärrän, että korjailun tarkoituksena on auttaa aloittelijaa, tai – –

Mitä tarkoitat, ja missä tällaista on tapahtunut?

jukkah kirjoitti:

Tänään täällä kuitenkin käväisi näkösällä aihe (englannikielinen työtarjous), jonka poistoa en (ehkä) täysin ymmärrä. Ei-suomenkielisyyden perusteella tehdyn poiston kuitenkin ymmärrän.

Kieli on tosiaan tässä tärkein syy. Lisäksi poistoa puoltaa lähettäjän tausta: Viestejä tulee toistuvasti, vaikka aikaa sitten huomautin niiden huonotapaisuudesta ja minulle vakuutettiin, ettei tämä enää toistu. Lähettäjä on töissä rekrytointifirmassa, ja ilmoitukset eivät ole erityisesti tänne suunnattuja vaan löytyvät täsmälleen samassa muodossa firman omalta sivulta ja muualtakin (mm. Mureakuhasta, jos kiinnostaa). Tällainen toiminta ei minusta kuulu Ohjelmointiputkan keskusteluun; tämä ei ole mikään firmojen ilmoitustaulu, vaikka yksittäisinä lähetettyjä suomenkielisiä ilmoituksia suvaitaankin.

Grez [02.04.2012 22:08:05]

#

Metabolix kirjoitti:

Mitä tarkoitat, ja missä tällaista on tapahtunut?

https://www.ohjelmointiputka.net/haku.php?sana­=lisäsi kooditagit (siis korjailua, ei sensurointia)

jukkah [02.04.2012 22:16:46]

#

Metabolix kirjoitti:

jukkah kirjoitti:

Useimmissa tapauksissa ymmärrän, että korjailun tarkoituksena on auttaa aloittelijaa, tai – –

Mitä tarkoitat, ja missä tällaista on tapahtunut?

Vaikkapa "(mod. auttoi.)" tässä aiheessa tai melko yleinen "Mod. korjasi/lisäsi kooditagit!", josta Grez näköjään jo mainitsikin tuossa yläpuolella. Ne ovat minun mielestäni aloittelijan auttamista (enimmäkseen tuota ei näy samalla käyttäjällä monessa viestissä, tai en ole huomannut).

Metabolix kirjoitti:

Tällainen toiminta ei minusta kuulu Ohjelmointiputkan keskusteluun.

Ok, olen samaa mieltä. Saisivat olla pelkästään tänne suunnattuja tai edes kohdennettuja, niin voisi harkita suvaitsemista.

Metabolix [02.04.2012 22:36:24]

#

Niin, no korjailu nyt on aika eri asia kuin poistaminen tai sensurointi, joten näitä ei ole oikein mielekästä edes mainita samassa yhteydessä. :) Tulkitsin siksi, että tarkoittaisit, että jossain tilanteessa aloittelijaa olisi autettu poistamalla viestejä.

jukkah [02.04.2012 22:41:49]

#

:)


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta