Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Projektit: The Settlers II dokumentointi + työkalut

Merri [11.08.2011 09:48:17]

#

Tuodaanpahan nyt tämä projekti esille ja kokeillaan samalla tämän projektialueen "rajoja".

Olen siis aina muutamien vuosien välein palaillut tämän pelin pariin. Tuossa reilut viisi vuotta sitten työstin pelille karttageneraattorin, joka päätyi myös vuonna 2009 pelin uudelleenjulkaisun ohessa jakoon GOG.comiin "lahjaksi". Tämä uusintajulkaisu toi hetkeksi uutta eloa ja aloitin uuden sivuston, jonka kuitenkin aluksi toteutin vain pelkkänä XHTML:nä ja CSS:nä käyttäen PHP:ta varsin minimaalisesti.

Nyt kesän aikana innostuin sitten taas lisää, vaihdoin sivuston pyörimään Wordpressillä ja kiitos WP:hen vuosien varrella tulleiden muutamien onnistuneiden uudistusten on sisällön lisäämisestä tullut varsin mukavaa touhua. Olenkin dokumentoinut pelin käyttämien tiedostojen rakenteita kiitettävällä tasolla. Avuksi on erityisesti myös ollut saksalaisten fanien kyhäämä Return to the Roots -projekti, joka on liitännäinen alkuperäiselle pelille, käytännössä siis pelin tiedostoja käyttävä erillinen projekti, joka tarjoaa mm. moninpelituen.

Lopulta sitten itse ohjelmointiprojektiin. Erityisen paljon olen kiinnittänyt huomiota karttatiedostojen dokumentointiin, sillä työstän pikkuhiljaa karttojen latauspalvelua ja lopulta myös uuden karttageneraattorin, jonkun tason karttaeditorin ja ehkä myös kampanjaeditorin. Projektin on tarkoitus olla yhteensopiva sekä RttR:n että alkuperäisen pelin kanssa.

Tällä hetkellä minulla on kasassa lähinnä yksinkertainen runko tiedostojen lähettämiselle käyttäen pohjalla jQuery File Upload -liitännäistä sekä karttojen thumbnailit luova koodinpätkä.

Kielinä projektilla tulee olemaan PHP sekä JavaScript/jQuery, eli nettipalvelu. Sivusto on tavallaan erillinen projektinsa, sen taas löytää osoitteesta http://settlers2.net/

Minut löytää irkistä Freenodelta kanavalta #siedler2.5 eli RttR:n paikasta.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta