Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Ohjelmoinnin opettelu

Sivun loppuun

Heikki [16.10.2003 22:31:59]

#

Eli mitenkäs te olette opetelleet ohjelmoimaan? Netin oppailla, kirjoista vai koulussa? Vai miten?

Itse olen tähän mennessä opetellut ainoastaan netin oppailla, mutta tänään ylitin itseni ja lainasin kirjastosta Visual Basic 6 Ohjelmoijan käsikirja -nimisen kirjan (jossa on yksi vika, mukana ei tullut CD:tä, joten esimerkkiohjelmien koodia ei näe :/).

Onhan tuollainen 800 sivuinen kirja parempi kuin muutama opas... kai...

AK [16.10.2003 22:36:07]

#

Kirjoista pääosin. Toki myös netistä löytyviä oppaita ja ihmisten neuvoja on tullut käytettyä hyödyksi.

sqwiik [16.10.2003 22:56:40]

#

Opiskelen itse oudolla periaatteella: näen jossain mukavan näköisen ohjelmanpätkän. Sitten rupean väsäämään siitä kloonia (kuitenkin katsomatta alkuperäisen koodia) ERI ohjelmointikielellä... Tälläkin lailla oppii. Ainakin kääntämään ohjelman kuin ohjelman kielelle kuin kielelle.

T.M. [16.10.2003 23:38:09]

#

Minun tapauksessani; PHP manuskan pienehkö lukeminen, toisten koodien tutkailu, toisten neuvojen soveltaminen sekä älyttömien ideoiden toteuttaminen.
Kirjoista en ole koskaan lukenut mitään ohjelmointiin liittyvää ja tuskin tulen lukemaankaan.

Blaze [17.10.2003 22:47:55]

#

Kyllä netti ehdoton #1 tiedonlähde ainakin itellä.
Varsinaisia oppaita en juurikaan harrasta, PHP-manuaalin tai HTML-spesifikaation kaltaiset hakuteokset on paljon kätevämpiä.

Teme [18.10.2003 02:10:28]

#

Saddam.. Hussen.. Heikki!

Netti on ehkä paras apuväline. Toinen vaihtoehto on tutkia toisten tekemiä pikkuohjelmia ja yrittää tehdä itse jotain pieniä juttuja.

Gix [18.10.2003 21:25:09]

#

Itse olen oppinut toisten koodien muokkaamisella sekä itse kokeilemalla, itse en ole netistä enkä kirjoista oppaita lukenut juurikaan, mutta mielestäni netistä on parempi lukea.

Gwaur [18.10.2003 21:35:19]

#

Sain QBasicin, löysin Ohjelmointiputkan, muokkailin koodivinkkejä ja opin.

MakeGho [19.10.2003 01:12:08]

#

"opi ohjelmoimaan C64" oli ensimmäinen ohjelmointiaiheinen kirjani (ja myös ainoa). Näpyttelin valmiita esimerkkiohjelmia sisään ja muuttelin niitä.
Turbo Pascalin perusteet opin pääasiassa veljeni avustuksella. Sen jälkeen olen informaationi hakenut pääasiassa netistä.

Tempfile [19.10.2003 20:24:05]

#

Itse aloitin netistä löytämälläni html-oppaalla, mikä sittemmin johti Ohjelmointiputkan PHP-oppaaseen.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta