Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Matkailu

Sivun loppuun

Quiz [16.10.2003 18:47:14]

#

Missäs päin olette matkailleet? Ajattelin kysellä muiden matkoista, kun olen itse ihan pian lähdössä matkalle USAan serkkuja tapaamaan. Yksi huono puoli siinä kyllä on. Herätys noin kello 5 aamulla, kun kone on ilmassa jo yhdeksältä. Huokaus. Mutta missä, milloin ja miten olette itse matkailleet (tai aiotte matkailla)?

Antti Laaksonen [16.10.2003 19:07:13]

#

En ole koskaan ollut Euroopan ulkopuolella. Ruotsissa, Tanskassa, Saksassa, Belgiassa, Hollannissa, Ranskassa ja Luxemburgissa. Olikohan siinä kaikki?

Tulilintu [16.10.2003 19:18:07]

#

Minä en ole käynyt kuin Ruotsissa ja Virossa, sekä joskus 1 vuotiaana Mallorkalla (toivottavasti kirjoitettiin noin).

k-mikko [16.10.2003 19:37:19]

#

Virossa ittekseen ja Saksa & Belgia -matkalla koulun kanssa.

Matkailu on jees, etenkin talvisin :)

petrinm [16.10.2003 20:08:21]

#

Olen käynnyt Kreikassa, Tunisiassa, Tanskassa, Virossa, Ruosissa, Turkissa ja Tietysti Suomessa

sqwiik [16.10.2003 20:23:29]

#

Tuli tässä käytyä 5-6 vuotta sitten Ruåtsissa. Muuten pidän jalat tukevasti emomaan kamaralla.

Quiz [16.10.2003 21:25:57]

#

lainaus:

Mallorkalla (toivottavasti kirjoitettiin noin).

Ei kirjoitettu... Mallorcalla. Mutta tuohon omaan kysymykseeni "miten olette matkustaneet", vastaan itse, että paljon kyllä lentokoneella. En osaa tarkkaa lukumäärää edes sanoa, mutta elämäni aikana olen laskujeni mukaan ollut lentokoneen kyydissä noin 35 kertaa, onko se paljon teidän mielestänne? Sitten on tullut matkustettua laivalla, junalla, bussilla - ja tietysti autolla.

Dustbin [16.10.2003 21:32:51]

#

Ettekös norjassa ole käyneet? se on mun mielestä paras matkailukohde; olen käyny 2 kertaa ja upeeta on ollu. Haluaisin vielä kolmannenkin kerran päästä tutustumaan niihin vuoriin...

Heikki [16.10.2003 22:21:42]

#

Oon käyni ainoastaan Ruåttissa (enkä sielläkään maissa), tänä vuonna on tarkoitus lähteä luokkaretkelle ulkomaille, mahdollisesti Riikaan.

Tulilintu [17.10.2003 08:43:08]

#

lainaus:

Ei kirjoitettu... Mallorcalla.

Jotenkin saattoi arvata, että väärin meni.

Siihen, että miten olen matkustellut, niin kyllä lentokoneessakin olen ollut, mutta ne on ollut (lukuun ottamatta kyseistä mallorcan matkaa) helsinki oulu väliltä. Ja viroon ja ruotsiin (luonnollisesti) laivalla.

Pink Blue Finn [17.10.2003 10:17:18]

#

ruotsissa, norjassa, virossa, australiassa, jenkeissä, japanissa, kiinassa, neuvostoliitossa, antiikin kreikassa, italiassa, kuussa, kanadassa, porissa, brasiliassa, hitlerlandiassa, perussa, filippiineillä, naapurissa, irakissa ja utsjoen essolla sekä kokemäellä että moskovassa.

siinä olikin ne tärkeimmät. vai kysyitkö KOKO listaa??

shovi [17.10.2003 10:55:24]

#

Minä olen ollut joka puolella maailmaa lukuunottamatta pohjois- ja etelänapaa. Kyllä internet on ihmeellinen juttu. :)

Meitsi [17.10.2003 12:19:12]

#

OOn käyny Norjassa Mallorcalla Belgiassa ja Portugalissa

Quiz [17.10.2003 14:25:35]

#

lainaus:

ruotsissa, norjassa, virossa, australiassa, jenkeissä, japanissa, kiinassa, neuvostoliitossa, antiikin kreikassa, italiassa, kuussa, kanadassa, porissa, brasiliassa, hitlerlandiassa, perussa, filippiineillä, naapurissa, irakissa ja utsjoen essolla sekä kokemäellä että moskovassa.

siinä olikin ne tärkeimmät. vai kysyitkö KOKO listaa??

No, en kysynyt koko listaa, mutta kyllä tuossakin on jo aika paljon...

lainaus:

Minä olen ollut joka puolella maailmaa lukuunottamatta pohjois- ja etelänapaa. Kyllä internet on ihmeellinen juttu. :)

Entäs oikeasti? Kyllähän minäkin olen varmaan internetissä käynyt vaikka missä. (Esimerkiksi tosi monta kertaa Tokelau-saarilla ;)

Meitsi [17.10.2003 14:33:53]

#

Tää meni offtopikix...
EDIT: VOI KAMALA mä oon saanu liikaa vaikutteita teini tsäteistä! mä oon alkanu käyttää ks:n tilalla x:sää

shovi [17.10.2003 16:59:37]

#

lainaus:

Entäs oikeasti? Kyllähän minäkin olen varmaan internetissä käynyt vaikka missä. (Esimerkiksi tosi monta kertaa Tokelau-saarilla ;)

Ööh... oikeasti olen käynyt... ööh, tuota... siellä sun täällä. (siellä=ruotsi, täällä=ahvenanmaa ;)

lainaus:

EDIT: VOI KAMALA mä oon saanu liikaa vaikutteita teini tsäteistä! mä oon alkanu käyttää ks:n tilalla x:sää

Nyt on kyllä vähällä ettei me lynkata sua... :D ei vaan, mutta kannattaa pitää mielessä että ainoa hyvä X on XFree86 ;)

sooda [17.10.2003 17:02:03]

#

lainaus:

ainoa hyvä X on XFree86 ;)

Eiku X-Windowing System ;)

Cornix [17.10.2003 21:05:22]

#

*kröhöm* Se on muuten X Window System.. :]

j.k [17.10.2003 22:32:40]

#

oon käynyt vaan ruotsissa kuusi vuotiaana...

Blaze [17.10.2003 22:36:51]

#

Tällä hetkellä tulee matkailtua lähinnä Kokkola-Kajaani väliä -_-

Pienempänä on tullu käytyä Kreikassa ja Turkissa ja vähän isompana on kierretty Lappia ja Norjaa.
Eipä sitten sen suurempaa, home sweet home.

Vilikki [18.10.2003 22:04:21]

#

On tullut matkusteltua Ruotsissa, Norjassa ja Kreikassa. Viron risteilylläkin on tullut käytyä, sen verran lyhyt risteily vaan ettei maissa asti käyty. Joskus ihan pienenä tuli kanssa käytyä jossain etelän maassa.

Jos jossain tahtoisin matkustaa niin varmaan se olisi Islanti.

T.M. [18.10.2003 22:30:14]

#

mä en oo käyny ku virossa

trinit [19.10.2003 11:48:36]

#

Eilen (18.10) tulin juuri Kyprokselta. Ulkomailla joissa on tullut käytyä: Ruotsi, Viro (tai oikeastaan se on Eesti), Mallorca, Rhodos, Kreeta, Kanarian saaret ja se Kypros. Kotimaassa on tullut kierrettyä etelä-pohjoissuunnassa Tammisaari-Kemi ja länsi-itäsuunnassa Vaasa-Parikkala (muistaakseni)

Niin ja Rovajärven ampuma-alueella marraskuussa 2001 olin noin 20 päivää ;)

edit: Lisätään listaan vielä Finnair:in lentokoneet joilla on tullut matkusteltua: MD-11, Boeing 757, Airbus A-320, MD-83

Quiz [19.10.2003 21:39:19]

#

No niin, USAssa ollaan! Kumma kyllä taidan olla pienestä iästäni huolimatta melkein eniten matkustellut koko joukosta. trinit kirjoitteli lentokonemalleista, niin minun on kyllä mahdoton sanoa, millä lentokonemalleilla olen matkustellut. Tänne tullessani tosin meni seuraavalla tavalla: Koti - Helsinki-Vantaan lentoasema (oman perheen auto), Helsinki - Kööpenhamina (SAS Boeing 737), Kööpenhamina - Washington (SAS Boeing 767), Washington Dullesin lentoasema - osoite-jossa-olen-nyt (osoitteen-jossa-olen-nyt asukkaiden auto). Tämän enempää en nyt kirjoittele; arvatkaa onko rasittavaa kirjoittaa ä:t ja ö:t EN-US-näppäimistöasettelulla!

Tempfile [19.10.2003 21:53:40]

#

Kerran pienenä kävin Virossa, sittemmin luokkaretkellä Tukholmassa ja pari vuotta sitten lentäen Kanariansaarien lämmössä. Lähes koko Suomikin on koluttu, lappia lukuunottamatta ;)

Dustbin [21.10.2003 20:48:10]

#

lainaus:

No niin, USAssa ollaan! Kumma kyllä taidan olla pienestä iästäni huolimatta melkein eniten matkustellut koko joukosta. trinit kirjoitteli lentokonemalleista, niin minun on kyllä mahdoton sanoa, millä lentokonemalleilla olen matkustellut. Tänne tullessani tosin meni seuraavalla tavalla: Koti - Helsinki-Vantaan lentoasema (oman perheen auto), Helsinki - Kööpenhamina (SAS Boeing 737), Kööpenhamina - Washington (SAS Boeing 767), Washington Dullesin lentoasema - osoite-jossa-olen-nyt (osoitteen-jossa-olen-nyt asukkaiden auto). Tämän enempää en nyt kirjoittele; arvatkaa onko rasittavaa kirjoittaa ä:t ja ö:t EN-US-näppäimistöasettelulla!

Ai että jenkeissäkin pääsee nettiin, ja vielä suomalaisille sivuille ;)
Millä koneella muuten olit, kirjastossa vai?

ZcMander [21.10.2003 20:59:49]

#

lainaus:

Kerran pienenä kävin Virossa, sittemmin luokkaretkellä Tukholmassa ja pari vuotta sitten lentäen Kanariansaarien lämmössä. Lähes koko Suomikin on koluttu, lappia lukuunottamatta ;)

hah, minä asun lapissa :D

tuli muuten ensimmäinen lainaus :)

Quiz [21.10.2003 21:44:33]

#

lainaus:

Ai että jenkeissäkin pääsee nettiin, ja vielä suomalaisille sivuille ;)
Millä koneella muuten olit, kirjastossa vai?

Tuttujen kotikoneella (kannettava mallia Dell Inspiron 7100). Nyt tosin toisella kannettavalla (Compaq Presario 2135). Nettiin pääsee ihan hyvin, sähköpostitikin on tullut tutkittua pariin kertaan. Katsotaan nyt sitten, mitä tulee tehtyä...

juhaz [22.10.2003 05:35:52]

#

Ainoastaan Virossa (Lähinnä Tallinnassa, mutta kävin kerran myös Bärnyssä), Ruotsissa (Tukholmassa) ja Suomea olen vain sukulaisten luona käynyt eli yleensä on ollut sillainen Helsinki - Kiuruvesi reissu vain.

tomaattigeeni [23.10.2003 10:20:55]

#

lähinnä kotona elän, vierailtua on tullut vain naapurimaissa: Ruotsissa, Norjassa ja Virossa

Janezki [23.10.2003 19:49:04]

#

Norjassa, Ruotsissa, Kreikassa, Israelissa.

Sir McDuck [23.10.2003 19:57:00]

#

Iih, matkailu on yksi lempiasioistani :)

Olen käynyt Ruotsissa (kolmisen kertaa), Virossa, Turkissa (kaksi kertaa), Kreikassa, Tunisiassa, Egyptissä, Bulgariassa, ja Puolassa.

Lähden varmaan taas jonkin ajan kuluttua laivalla Ruotsiin, ensi syksynä varmaan Italiaan, Lontooseen, tai jonnekin, ja usean vuoden päästä Etelä-Amerikkaan. Lisäksi ajattelin reilata joku kesä, ja haaveisiin kuuluisi myös kielikurssi (mutta hinnat ovat kyllä liian kovat :P).


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta