Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Mitä mieltä...

Sivun loppuun

makeuu [13.10.2003 18:33:09]

#

...olette sivuistani (http://my-design.urli.net), koska sivujani ei ole arvostellut kukaan tosi pätevä tietokoneen käyttäjä, eli kommentteja haluaisin sivujeni toteutuksesta kuvista ja sisällöstä!!! :D

eipäs siinä mittää, ku ei voi käyttää missään MySql:llää ja mbnet ei tue sitä, onneksi PHP:stä on ollut hyötyä... heh

Eli ripeitä kommentteja sisuistani!!! Plz!!

shovi [13.10.2003 18:40:18]

#

Voisit vähän harkita, haluatko todellakin käyttää tuota Times New Romania fonttina. Se jotenkin pilaa tunnelman. Toinen asia on logo. Se ei ole kovin tyylikäs. Osa linkeistä ei toimi, olisit voinut lisätä ne vasta myöhemmin jos ne eivät kerran ole valmiita.

Kokonaisuutena sivu on kyllä ihan suht. koht. tyylikäs.

makeuu [13.10.2003 18:43:22]

#

joo, linkit "linkitä ja bannerit" eivät toimi koska en ole tehny vielä niitä, todellista logoa en ole vielä suunnitellut, tuo nykyinen on vielä beta 0,1.... pitäs varmaan jo suunnitella se uusi, time new roman on aika hyvä fontti vielä, koska se on tarpeeksi pienikokoinen!!

Antti Laaksonen [13.10.2003 18:46:07]

#

Minun ehdotukseni: tarkista kieliasu ja poista bannerit, Google-hakulomake, sivujen välillä olevat siirtymäefektit ja päivämäärä- / nimipäiväskripti. Muuten ihan OK sivut. :)

T.M. [13.10.2003 18:56:54]

#

juu, tosiaankin voisit poistaa nuo nimipäiväscriptit ym, ne vievät suunnilleen kolme neljäsosan sivujen koodista.

edit: tarkemmin katsottuna nämä turhat scriptit vievät jopa 18 kilotavua 21:stä kilotavusta sivun koosta :D eli 3 kilotavua jäi sivujen ulkoasun koodille :)
ihan hyvä hyötysuhde...

Blaze [13.10.2003 19:26:38]

#

Desing \o/

No leiskasta sen verran, että IFrame on epäkäytännöllinen, logo on aika kammottava ja kiinteät fonttikoot ja alleviivaamattomat linkit pahasta.

Aijuu ja värjätyt scrollbarit on peeloja.

Nuo "X kävijää sivustolla" ja "Tänään on blah" (varsinkin kun esim. minulla tuo jälkimmäinen näyttää pelkän tekstin "Tänään on") on varsin turhia.

Sitten sisältöön... Nopealla vilkasulla näyttäis, niinku sivulla olis paljonkin tavaraa, mutta kun linkkejä alkaa käymään läpi joutuu totemaan, että eihän täällä mitään ollutkaan. Lisämiinusta siitä, että HTML-avussa opetetaan marqueita ynnä muita hirvityksiä.

Lopputulos on paha maku suuhun, "eipä täällä mitään mulle ollu". Loppulohdutuksena sen verran, että en taida olla ihan sitä helpointa kohderyhmää miellyttää.

T.M. [13.10.2003 19:52:23]

#

lainaus:

Aijuu ja värjätyt scrollbarit on peeloja.

heih! ei nyt mennä liiallisuuksiin :-D
ei noissa värjätyissä vierityspalkeis mun mielestä mitään vikaa ole, kunhan ei käytä semmoisia puna-kelta-sini värejä. ja eikös ne värjätyt vierityspalkit toiminut pelkästään IE:llä? luulin että IE on epäsuosiossa ;)

Blaze [13.10.2003 20:31:51]

#

lainaus:

ja eikös ne värjätyt vierityspalkit toiminut pelkästään IE:llä?

Opera lisäs niille tuen versioon 7.20 (petturit!). Luojan kiitos sen saa väännettyä pois päältä. Ja sitten ne toimi ainakin jossain Konquerorin versiossa (http://bugs.kde.org/show_bug.cgi?id=42019 :P)

lainaus:

luulin että IE on epäsuosiossa ;)

IE:llä saa kätevästi paljastettua sivuston suunnittelussa tehtyjä virheitä tarvimatta tutkia sorsaa.

T.M. [13.10.2003 20:34:40]

#

lainaus:

IE:llä saa kätevästi paljastettua sivuston suunnittelussa tehtyjä virheitä tarvimatta tutkia sorsaa.

eikös se IE juuri päästä läpi nämä virheet, eikä huomauta niistä? vai miten ne virheet sitten löydetään? :-)

Shogun [13.10.2003 21:13:12]

#

Sen mitä kerkesin näkemään niin ihan hienot (näin aika vähän (:) mutta:

Ainakin Opera sanoi että Ohjelma on suorittanut laittoman toiminnon ja se lopetetaan plaplaplaah... En tiä, mutta varmaan Opera sekoilee omaa aikaansa.

Ja toinen, koittakaa nyt hyvät ihmiset laittaa edes vähä eri värejä sivuillenne... Myönnän että oon pikkasen värisokea mutta pitäis se minunkin nähdä vähä enemmän ku pelkkää sinistä ja valkosta :)

makeuu [13.10.2003 21:32:21]

#

joo, on minulla vielä parantamisen varaa.. huh huh.. pitäis varmaan muuttaa ulkoasua kokonaan.. huh huh.. aika painavia kommentteja.. huh huh!!

Meitsi [13.10.2003 21:36:50]

#

ihan ookoo mutta toi logo tuollaylhäällä on vähän liiankin simppeli fontti on ihan väärä!

makeuu [13.10.2003 22:13:28]

#

joo, parantelin vähän tossa tuota ylälogoa, mutta on se vieläkin aika simppeli!!

Blaze [13.10.2003 22:48:27]

#

lainaus:

lainaus:

IE:llä saa kätevästi paljastettua sivuston suunnittelussa tehtyjä virheitä tarvimatta tutkia sorsaa.

eikös se IE juuri päästä läpi nämä virheet, eikä huomauta niistä? vai miten ne virheet sitten löydetään? :-)

No esim. tämä kiinteä fonttikoko. IE ei anna muuttaa tekstin kokoa, jos se on määritelty pikseleinä tai pisteinä, missä esim. Opera zoomaa koko sivua moisesta välittämättä.

(Yleistäen) IE:llä mää nään sivut niinku tekijä haluais mun näkevän, Operalla niinku mää ite haluan ne nähä.

makeuu [14.10.2003 16:27:18]

#

Eli edessä on ulkoasun vaihto... huh huh... eli kannattas tehdä saman tapainen kun karrinkotisivuilla :: http://karrinkotisivut.net joo... pitäis tuota phptäkin osata paremmin!!

shovi [14.10.2003 17:37:01]

#

lainaus:

Eli edessä on ulkoasun vaihto... huh huh... eli kannattas tehdä saman tapainen kun karrinkotisivuilla :: http://karrinkotisivut.net joo... pitäis tuota phptäkin osata paremmin!!

Älä suotta, tee samanlainen kun mulla http://www.samuelhovi.net saat käyttää vapaasti koska mulla tulee uudistumaan.

makeuu [19.10.2003 12:00:14]

#

Muuten hyvät sivut sinulla,paitsi aika kirkkaat värit, en ihan viittisi matkia, olen jo muuttamassa ulkoasua kevyempiin versioihin, johon voit tutustua (heh) // http://my-design.tk //

k-mikko [19.10.2003 12:25:15]

#

Kieliasun tarkistus paikallaan.

Löysin sieltä jostain ilmeisesti www-suunnittelupalvelua varten olevan esimerkkisivun, jossa luki otsikkona "Sinun tai yrityksen nimi", joka ei kyllä näytä missään hyvältä.

makeuu [19.10.2003 14:10:52]

#

joo, jättäkää minut rauhaan, olen 12-vuotta!!!!


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta