Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: MySQL - käyttö omalla koneella

Teme [13.10.2003 16:25:34]

#

Mikä siinä on ku mulla on asennettu PHPDev ja sit ku käynnistän sen (käynnistyy Apache & PHPDev), samalla käynnistyy myös ohjelma nimeltä mysql-nt.exe ja se pyytää serverin lupia, samoin kun toi Apache, oon antanu niille luvat. eli tuon pitäis olla joku ohjelma joka sitte "käsittelee" ne tulkin lähettämät pyynnöt? MySQL Monitor toimii ja oon tehny kokeeksi sinne tietokannan 'autot'. Mutta kun kokeilen seuraavanlaista skriptaa tulee pari erroria:

<?php
$yhteys = mysql_connect("localhost", "", "");
mysql_select_db("autot", $yhteys);
mysql_close($yhteys);
?>

Toi antaa vaan nämä errorit:
Warning: Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061) in e:\phpdev\www\omat\mysql\testi2.php on line 2

Warning: MySQL Connection Failed: Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061) in e:\phpdev\www\omat\mysql\testi2.php on line 2

Warning: mysql_select_db(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in e:\phpdev\www\omat\mysql\testi2.php on line 3

Warning: mysql_close(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in e:\phpdev\www\omat\mysql\testi2.php on line 4

Mikä siinä on etten voi tesoo MySQL:än käyttöö koneella??
Jos muut tesoo MySQL:ää koneella ni kertokaa pliis et miten se teiän järjestely menee.. Siis mikä serveri teillä on ja mitä ootte tehny et ootte saanu MySQL:än toimii..

Ilmuri [13.10.2003 19:59:26]

#

ehkäpä 127.0.0.1:porttijossamyslioottaa

Teme [14.10.2003 01:26:26]

#

Sain nyt sen toimimaan, vika oli sekä myslissä ja koodissa :P Mut nyt kun tein tietokannan ja taulun yms ja sitten tulostan sieltä jotain tavaraa näin ulos:

<?php
$yhteys = mysql_connect("localhost", "", "");
mysql_select_db("tunnukset");
$query = "SELECT * FROM tunnukset";
$tulos = mysql_query($query);
while ($line = mysql_fetch_array($tulos)) {
   foreach ($line as $data) {
      print $data; } }

mysql_close($yhteys);
?>

Mikä tossaki on ku se tulostaa jokaikisen kohdan kahteen kertaan? Tossa on kohdat ID (int auto_increment primary key), Tunnus (varchar (15)) ja Salasana (varchar(15))..
Jos ID olisi 1, Tunnus = "Admin" ja salasana = "Nimda" ni selaimeen skripta tulostais tämmösen tekstin:
11AdminAdminNimdaNimda

Kuis se tekee noin??

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta