Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: erkki 0.0.8

Sivun loppuun

sqwiik [12.10.2003 20:36:28]

#

Tervehdys jälleen kaikki...

Oman aikani rajallisuudesta johtuen, pyydän halukkaita ja vapaaehtoisia testaamaan tätä projektinpoikastani. Olisi mielestäni hyvä, jos enginen bugit + muut virheet paljastettaisiin jo tässä vaiheessa etteivät ne sitten pilaa pelinautintoja hamassa tulevaisuudessa...

Otan vastaan myös kehitysehdotuksia enginen laajentamiseen.
Peli: https://www.ohjelmointiputka.net/erkki_/erkki008.zip

NiLon [13.10.2003 06:18:18]

#

Koitin tuota ja huomasin muutaman bugin.
Kun astuin ekaan luolaan niin yhden oven edessä oli epämääräinen grafiikka mössö ja kun koitti mennä sitä päin tuli "Iskuri on torjuttu" eikä sen takia päässyt ovesta sisään.
Toisen bugin huomasin kun sain levelin niin kimpussa ollut vihollinen muuttui golemista joksikin svenska (mikä olikaan) ja tappo minut sitten siihen :)

Lisäys: Kun pelailin vähän pidempään huomasin että esim kirveen vahingoksi tuli esim. 1-60 mutta sitten kun sen laittoi päälle tuli
siihen oikea arvo.
Sitten kun käynnistin pelin kolmatta kertaa tuli virhe:
File not found in line No line number in module ERKKI at address 06E5:8C50

Hit any key to return to system

Tuohon olisi kiva saada jokin tieto vihollisesta minkä levelin sen on jne. Ja samalla jokin kauppa olisi ihan kiva asia. Sekä tallennus (!!). Inventarion voisi saada pois myös I näppäimellä.

sqwiik [13.10.2003 11:53:08]

#

Homma hoidettu. Laitoin inventoryn kokonaan uusiksi; nyt joka esineestä näkee tiedot, ei vain valitusta. Löysin myös pikselimössön syyn, mutta se ei johtunut enginestä vaan kirjoitusviheestä :)

Jatkakaa samaan malliin, kyllä tästä joskus vielä peli tulee.
Paranneltu peli samasta osoitteesta.

sqwiik [13.10.2003 19:21:06]

#

Homma etenee... Versio 0.0.9 pihalla sorvista. Inventory meni vielä kerran uusiksi, lisäsin hahmoa kuvaavat kyvyt (voima, magia ym.) sekä niiden korotusmahdollisuuden tasonnousun yhteyteen. Laitoin lisäksi hieman vihollisia uusiksi, lisäsin ominaisuuksia sankariluokkaan ja lopuksi vielä laitoin readme.txt:hen täydellisen listan pelin esineistä ja vihollisista.

Olen erittäin kiitollinen jokaisesta bugista jonka onnistutte löytämään.

T.M. [13.10.2003 19:23:56]

#

en saanu imutettuu tota pelii, lieneekö imutusohjelmassa vika vai osoitteessa?

sqwiik [13.10.2003 19:25:37]

#

Tuplakirosana ... https://www.ohjelmointiputka.net/erkki_/erkki009.zip
Tuon pitäisi toimia. Ylempi on vanha versio, jonka poistin tänään.

Antti Laaksonen [13.10.2003 19:59:56]

#

Bugeja en löytänyt, mutta nämä kaksi kehitysideaa tällä kertaa:

* Pelihahmot voisivat kääntyä liikkumisen suuntaan, sillä eiväthän ne kuitenkaan liu'u sivulle ja taakse (tällöin tarvitaan tosin 4 kuvaa per hahmo...)
* Luolastoissa voisi olla myös ei-vihollisia olioita, joiden kanssa olisi mahdollista esim. jutella.

sqwiik [13.10.2003 20:06:12]

#

Ei bugeja vai? Veikkaan että niitä kyllä tulee löytymään.
Smooth-slide-move-liikkuminen ei tule näkemään päivänvaloa tässä enginessä vielä hetkeen (ehkei koskaan).

Olen vakavissa aikeissa laittaa engineen keskustelumahdollisuuden kaikkien olentojen kanssa (SUB talk.to.creature), mikä tulee väistämättä johtamaan siihen että luolaston oliot saattavat myös liittoutua erkin kanssa. Unique sankarit tekevät myös tuloaan, ovat itse asiassa jo määritelty koodissa :)

PS: Antti, miten syvälle pääsit luolastossa? Itse hakkasin peliäni ½ tuntia ja pääsin ekan pohjalle muttei siellä mitään ollut ja sitten tapettiin armoa tuntematta :(

NiLon [14.10.2003 20:17:59]

#

Se tallennus puuttuu edelleen :)

sqwiik [14.10.2003 20:26:16]

#

Laitan tallennuksen sitten, kun peli saavuttaa sen luokan monijakoisuuden että sitä jaksaa pelata toisenkin kerran (tai uudestaan)... Tällä hetkellä taistelen (huom. kirjaimellisesti) kääntäjän kanssa keskustelukoodista. Ei oikein tahdo toimia.

Yleiskysymys: onko kirjaa löytynyt...? :)

Gwaur [14.10.2003 21:32:03]

#

kokeilin ajaa erkki.exe:n mutta dos sanoi näin:

lainaus:

File not found in line No line number in module ERKKI at address 0E22:930E

Hit any key to return to system

add: no se taisikin johtua siitä kun ajoin sen mIRCin /run-jutulla. nyt kun ajoin sen tuplaklikkaamalla niin hyvin toimii. aika kiva peli :)

...miten muuten otetaan tavaraa käsiin? kokeilin spacea ja enteriä, mutta ei tee mitään

sqwiik [14.10.2003 21:45:43]

#

Lue readme.txt. Siellä sanotaan: ',' = poimi esineitä. Avaa inventory komennolla 'i'. Nyt voit varustaa itseäsi enterillä (aseet ja panssarit) tai ravita itseäsi (space = juo, lue jne). Ylinnä näkyvät kamat jotka ovat päällä.

Meitsi [15.10.2003 18:46:15]

#

Joskus kun pelin saa valmiiksi kanattaa värkätä siihen kenttä, ase, ukkeli ja muita editoreita. Ne helpottavat kentäntekojopia ym muita hommia.

AK [15.10.2003 19:01:12]

#

Toimivalta vaikutti. Paljon työtä olet tainnut tehdä :)

sqwiik [15.10.2003 22:50:22]

#

Ja jatkuu aina vain :)
https://www.ohjelmointiputka.net/erkki_/erkki010.zip

Lisäsin keskustelukoodin mukaan. Chattaamaan! Minä menen nyt tutimaan, jos löydätte ihmeellisiä bugeja niin en ihmettele. Lukekaa kuitenkin readme.txt.

sqwiik [17.10.2003 15:41:54]

#

Jälleen se on täällä uuden version ja muun kivan kanssa.

https://www.ohjelmointiputka.net/erkki_/erkki011.zip

Kommentteja? Kiitos!

rndprogy [17.10.2003 16:13:16]

#

Antaa virheen Owerlow on module ERKKI at address 1220:3226
kun painaa entteriä ruohikolla.

sqwiik [17.10.2003 17:19:28]

#

Bugi korjattu. Johtui pikku rajausvirheestä vaikeusasteen laskennassa. Kiitokset, rndprogy!

sqwiik [17.10.2003 19:41:36]

#

Ja lisää taas... Lisäsin esineille USEITA hauskoja ominaisuuksia. Kokeilkaa ja ilmoitelkaa sitten virheistä. Kiitoksia taas etukäteen.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta