Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: virustorjuntaohjelma/palomuuri?

Sivun loppuun

cloudi [10.10.2003 11:32:05]

#

mitä viirustentorjuntoja käytätte? mitä palomuuria?
meikäl tällähetkellä sellanen ku Pc-Cillin2002. onks outo muille? tuli Soltekin cd:llä. se päivittyy tämän tästä. en tiiä onks siin senkummemmi p-muuria.?!! en oikeen niitä tietoturvaihmisii,luotan tuuriin,vähä kyl hirvittää välil,kone takkuuntu hirveesti (vaik adsl!) ku otin tän nettiyhteyden, --ja mainosikkunat jotka pomppaa tämäntästä esille - kyl nyppii sillo!!! -niin mahdollisuus ois oppilaitoksen F-secure ottaa...

Gwaur [10.10.2003 12:07:28]

#

Antivirusohjelman nimeä en muista, enkä voi nyt tarkistaa koska olen koulussa. Kotiin päästyäni kerron kyllä
Palomuuri on Kerio Personal Firewall, joka on hyvin samankaltainen kuin Tiny PFW, mutta parempi.

PS: yleiseen keskusteluun tämmöiset aiheet, eihän tässä puhuta ohjelmointiputkasta mitään :P

cloudi [10.10.2003 13:01:14]

#

no hiisi, mä arvasin että seikkailen taas vääräs paikas! vaik "siikasin" kyl muka ekax että mihkä laittas tän asian.(joops)
-saaks ton palomuurin iha googletuksella /tai miten hirmu kallis on.
täs oli vast ikää mm. sellainen ongelmaki että ku käynnistin koneen, niin resoluutiot vaihtu 640x480:een, siitä 800x600:een ja sitten takas 640x480:een (problemsi tuli nettiyhteyden kytkennän jälkeen)
-ite piti sit lopen vaihtaa enneku pääsi alkaan mihinkään hommaan (monen muun takkustelun lisäks!!).

Gwaur [10.10.2003 13:03:45]

#

lainaus:

-saaks ton palomuurin iha googletuksella /tai miten hirmu kallis on.

Se on freewarea kotikäyttöön. http://www.kerio.com/us/kpf_download.html

sooda [10.10.2003 13:37:04]

#

mulla on palomuurina zonealarmi ja viiruz softa on avast! joka toimii aika hyvin, mulle tulee mailiin kokoajan wormeja ja swenejä ja avast! ilmoittelee tehokkaasti. toimii hyvin.

Antti Laaksonen [10.10.2003 14:58:21]

#

Nyt on oikealla alueella. Ja ZoneAlarm on minulla.

NiLon [10.10.2003 17:39:04]

#

Niin hintahan määrätytyy hankkiikö fyysisen palomuurin vai softa pohjasen. Fyysistä kun laittomasti on vaikea saada :)
Jotkut sanovat että fyysinen olisi varmempi kuin softa pohjainen mutta omia kokemuksia fyysisestä ei ole.

cloudi [10.10.2003 18:27:57]

#

fyysinen, eli siis tarkootaks kytkintä/reititintä? se ois kyl jotaki.
ite imuroin yhen palomuurin, ja si vastasin palomuurin ikkunas et, en niinku salli mitää (otin ruksit pois) ja et ei mitää kolmansia osapuolia (suomentaminen!!!!) -niin: eikös rontti kysele kaikki esim. joku oskari.pponet.fi kait muka yritti jotain yhteyttä tms.?!? ja hiitsin peli-ikkunoita tuli pilvin pimein kun intern. yritin: ja ruksin ja ruksin....kunnes hävitin sen pmuurin. ehkä asennan sen uudestaan..ja "katson kysymykset .. :#

Vilikki [10.10.2003 19:12:26]

#

Palomuurina toimii molemmilla koneilla zonealarm.

AK [10.10.2003 21:25:09]

#

Palomuurina on kaikille tuttu ZoneAlarm, ja virustentorjuntaa varten on F-Secure Anti-Virus.

Gwaur [10.10.2003 21:47:23]

#

Ennen käytin ZoneAlarmia, mutta se kaatoi windowsin niin, ettei se lähtenyt enää käytniin. Vaihdoin Kerioon.

PS: ainiin, se virusohjelma. "H+BEDX AntiVir Personal Edition - Guard/9x" Tollaista lukee kun siirrän kursorin kellon vieressä olevan kuvakkeen päälle. Jos jollekulle vaikuttaa tutulta, niin kerrompa että tossa kuvakkeessa on punavalkoinen sateenvarjo :D Kannattaa olla vanha käyttis niin ei uudet virukset toimi ;) windows 98

JTJ [10.10.2003 22:26:28]

#

lainaus:

"H+BEDX AntiVir Personal Edition - Guard/9x"

Olisikohan pikemminkin H+BEDV AntiVir Personal edition.
Joka tapauksessa ohjelma löytyy osoitteesta http://www.free-av.com/ Itselläni on ollut vähän kehnonlaisia kokemuksia tuosta ohjelmasta. Se nimittäin jumitti minulla Windows ME:tä ja 98:a yhtenään ja päivitysten lataaminen oli välillä tuskallisen hidasta.
"Palomuurina" toimii D-Link:in DI-604 NAT:aava reititin joka ei päästä liikennettä läpi kuin haluamistani porteista, eli verkossa oleville koneille ei tarvitse asentaa minkäänlaista palomuuriohjelmaa. Tosin nettipelaaminen on vähän tuskallista...

Blaze [10.10.2003 23:31:23]

#

Virustorjuntaohjelmaa en oo jaksanu viime formatin jäljiltä asentaa, palomuurina toimii tämä Windows Server 2003:n sisäänrakennettu mysteerio (vastaava ku XP:ssä).

Olen edelleenki sitä mieltä, että paras virustorjunta on oma terve järki.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta