Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: C++: Uuden ohjelmointikielen opiskelu

juhaz [11.05.2002 18:30:15]

#

Minä osaan tällä hetkellä kohtalaisesti ohjelmoida qbasicilla ja visual basicilla, mutta kiinostaisi uusi ohjelmointikieli hommeli. Eniten kiinostaisi c tai c++ (en tiedä onko eroa, mutta c++ taisi olla olio ohjelmointia?), mutta tässä onkin sitten vähän ongelmia. Eli tietääkseni c:n kääntäjä mikä meillä on vaatii toimiakseen dossin eikä XP:ä ole sitä. Eli onko windowsiin sitten c:n ohjelmia (tarvittavia) siis sillaisia mitkä toimisi XP:ä ja tarviiko mitään muuta erikoista? Kertokaa kaikki mahdollinen. Ja mitäs eroa c++:a on tavalliseen C:hen verrattuna? Onko vaikeampi ja kumpaa ajattelisitte paremmaksi ottaa esiin sillaiselle, joka vasta on siirtymässä c:ee alkuiseen? Ja onko c++:aa sillaista mikä toimisi win XP:ä? Ja mitenkä näillä tehdään ohjelmat? Visuaalisesti kuten visual basicilla vai kuten qbasicilla?

juhaz [11.05.2002 19:08:27]

#

Mä löysin netistä sen nimisen jutun kuin Turbo C. Se oli maxcodessa combilers osassa ja no mä sain sen ohjelman tomimaan ja nyt toimii kaikki stdio.h jututkin, mutta kai tuo on ihan sama kieli kuin c? Kyllä varmaan? Tuo Turbo C varmaan on vain nimi?

thefox [12.05.2002 09:59:40]

#

Jup, Turbo C on "vain nimi" Borlandin paskalle C-kääntäjälle ;) No ei.. mutta esim. laamatuttiahan et voi Turbo C:hen kovin helposti soveltaa.
Jos kovalevyllä riittää tilaa niin asenna XP:n rinnalle 98 ja ala käyttämään DJGPP:tä.
Onhan kääntäjiä Windowsillekin toki, etsit vain google:sta ;)
C:llä ja C++:lla on eroja, mutta niitä tuskin aloittelija huomaa, tai edes ajattelee, ennenkuin on syvemmin perehtynyt kieleen. Jesse Libertyn C++-kirja on muuten todella hyvä, kannattaa lainata vaikka kirjastosta.
Tuo visuaalisuuskysymys on aika paha.. esim. DJGPP:llähän koodi "vain kirjoitetaan", mutta VC++:lla voit suoraan editoriin tehdä valikoita jne (koska ulos tulee Wintoosa ohjelma). Vähän vaikea näitä on selittää, kokeilemlla selviää :)

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta