Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Koodit: QB: Muokattava hidastus

Grey [29.12.2002 20:03:08]

#

Olen tässä kehitellyt hidastusta, jota voi itse säätää. Toisinkuin WAIT &H3DA, 8
, niin tämän säätäminen pitäisi olla helppoa. Ainakin heille jotka keksivät miten sitä käytetään. Minä en ole sitä keksinyt, vielä. Koodia ei ole kommentoitu, mutta kerron sen periaatteen tässä. Aluksi ohjelma alkaa laskea kuluvaa aikaa FOR LOOPin suorittamisessa. Sitten se lopettaa ajan laskemisen ja tarkistaa kuluneen ajan. Jos lukema on liian pieni, FOR LOOPia suoritetaan pitemmän aikaa, kunnes arvo on sopiva.

Sitten asetetaan arvo 1 muuttujalle GameSpeed, ja miinustetaan siitä kulunut aika. Mitä olen testannut tätä pätkää, niin se on toimiva, jos sitä osaa käyttää tosiaan. Tätä on testattu kahdessa koneessa, joissa toinen oli AMD Duron 700 Mhz ja toinen AMD Duron 1300 Mhz. 0,8 ja 0,5 tulivat arvoiksi niissä testauksessa. Eli hitaammassa 1 - 0,8 = 0,2 ja nopeammassa 1 - 0,5 = 0,5. Eli koodi on toimiva.

En ole kuitenkaan täysin varma, sopivien testakoneiden puutteen vuoksi, siitä että mitä puutteita tuossa on, ja miten se toimii oikein hitailla koneilla. Koska en itse tätä kykene käyttämään tietämättömyyteni vuoksi, vaikka sainkin tälläisen aikaan, luovutan sen siis näin kaikkien niiden käyttöön, jotka onnistuvat sitä käyttämään. Koodia saa levittää ja muuttaa ihan vapaasti, ilman että minua tarvitsee missään vaiheessa mainita siinä..

-Grey-

PS. Kommentit sallittuja.

PPS. "Minä-olisin-tehnyt-sen-paremmin" - valittajat painukoon koodaamaan parempaa versiota saman tien ^_^

PPPS. Virheistä ja ongelmista voi toki kertoa..

PPPPS. Copy/Paste ja muistio ovat yllättävän hyödyllinen keksintö ^____^

Max! = 100
1 start! = TIMER
FOR Lspeed! = 1 TO Max!
NEXT
finish! = TIMER
SetSpeed! = finish! - start!
IF SetSpeed! <= .1 THEN Max! = Max! * 10: GOTO 1
GameSpeed! = 1 - SetSpeed!
PRINT GameSpeed!

Antti Laaksonen [30.12.2002 22:28:02]

#

Kyllä se jonkun arvon palauttaa (.7734375), mutta olisi tosiaan ihan kiva tietää, mitä sille arvolle tehdä :)

Grey [30.12.2002 22:30:06]

#

Pieni koodi, paljon kommenttia. Toivon mukaan tuo koodi on riittävän selkeä, ja toivon myös että kommenttini ovat riittävän selvät. Tai, noh, mitä väliä kommenteilla. Koodin ymmärrettävyys on varmasti tärkeämpi ^_^

-Grey-

KimmoKM [31.12.2002 10:54:16]

#

Ihan hyvä

eraggo [15.04.2005 22:52:24]

#

hmm... tohon vois laittaa myös aliohjelman joka kattoo että millainen numero ois tohon max!- arvoon... :P´... se toimii niin... kokeilkaa vaikka...

Juhko [12.10.2006 13:04:37]

#

Itse olen tehnyt sellaisen, mitä ei voi säätää, mutta sen pitäisi sopia kaikkiin tietokoneisiin. Laitoin sen koodivinkkeihin, mutta ei sitä vain löydy mistään...

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta