Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Koodit: QB: Vaeltelevat kirjaimet

Sivun loppuun

Teemu Tiinanen [04.11.2002 18:46:43]

#

Vaeltelevat kirjaimet...

CLS
SCREEN 12
WIDTH 80, 60
a$ = "Made by: Stini"
DIM e(LEN(a$)) AS STRING
DIM x(LEN(a$))
DIM y(LEN(a$))
DIM s(LEN(a$))
DIM d(LEN(a$))
DIM f(LEN(a$))
DIM h AS INTEGER
h = 40 - LEN(a$) / 2


LINE (5, 5)-(635, 460), 1, B
FOR q = 1 TO LEN(a$)
  e(q) = MID$(a$, q, 1)
  f(q) = h + q
NEXT
FOR q = 1 TO LEN(a$)
  x(q) = INT(RND * 78) + 2
  y(q) = INT(RND * 56) + 2
  s(q) = INT(RND * 1) + 1 - INT(RND * 2) + 1
  IF s(q) = 0 THEN s(q) = 2
  d(q) = INT(RND * 1) + 1 - INT(RND * 2) + 1
  IF d(q) = 0 THEN s(q) = 1
  LOCATE y(q), x(q): PRINT e(q)
NEXT
DO
  FOR q = 1 TO LEN(a$)
    LOCATE y(q), x(q): PRINT " "
  NEXT
  FOR q = 1 TO LEN(a$)
    x(q) = x(q) + s(q)
    SELECT CASE x(q)
      CASE IS >= 80
        s(q) = -1 * s(q)
        x(q) = 79
      CASE IS <= 1
        s(q) = -1 * s(q)
        x(q) = 2
      CASE ELSE
    END SELECT
    y(q) = y(q) + d(q)
    SELECT CASE y(q)
      CASE IS >= 58
        d(q) = -1 * d(q)
        y(q) = 57
      CASE IS <= 1
        d(q) = -1 * d(q)
        y(q) = 2
      CASE ELSE
    END SELECT
  NEXT
  FOR q = 1 TO LEN(a$)
    LOCATE y(q), x(q): PRINT e(q)
  NEXT
  PLAY "P40"
LOOP UNTIL INKEY$ <> ""
DO
  FOR q = 1 TO LEN(a$)
    LOCATE y(q), x(q): PRINT " "
  NEXT
  FOR q = 1 TO LEN(a$)
    SELECT CASE x(q)
      CASE IS > f(q)
        x(q) = x(q) - 1
      CASE IS < f(q)
        x(q) = x(q) + 1
      CASE ELSE
    END SELECT
    SELECT CASE y(q)
      CASE IS > 30
        y(q) = y(q) - 1
      CASE IS < 30
        y(q) = y(q) + 1
      CASE ELSE
    END SELECT
  NEXT
  FOR q = 1 TO LEN(a$)
    LOCATE y(q), x(q): PRINT e(q)
  NEXT
PLAY "P40"
LOOP UNTIL INKEY$ = CHR$(27)

snakari [05.11.2002 20:02:06]

#

aika hieno jopa

Antti Laaksonen [05.11.2002 20:13:05]

#

Mikäs tuossa, ainakin hyvä esimerkki seinistä kimpoamisen tekemisestä.

KimmoKM [05.11.2002 20:17:58]

#

Hieno.

Teemu Tiinanen [05.11.2002 20:42:56]

#

Huomasin juuri, että unohdin RANDOMIZE TIMERin. No, ei sillä ole niin hirveesti merkitystä.

Anon [06.11.2002 09:31:29]

#

hyi että mitä kuraa, toi on kaikkea muuta ku hyvä esimerkki. tommosella ei tee MITÄÄN

KimmoKM [06.11.2002 17:56:30]

#

Anon, tuo oli ihan hyvä koodiesimerkki ja sitä voi käyttääkkin johonkin. Esim. Peleissä johonkin otuksiin jos ei osaa tehdä graafisia. Lisäksi se sopii omiin ohjelmiin vaikka alkukuvaksi. (Tosin ei kuvaksi)

Anon [06.11.2002 21:37:31]

#

missä pelissä muka tarvitsisi jotain noin tyhmää? eikä tosiaan sovi alkukuvaksi.

Puhveli [13.03.2004 17:44:41]

#

anon, lähetä meille joku hieno alkukuva mitä käytät omissa peleissäs


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta