Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Koodit: QB: Hienosti esiin tuleva kuva

Sivun loppuun

Tatu Peltola [09.10.2002 20:03:22]

#

Tässä on hienosti esiin tuleva kuva

'Hienosti esiin tuleva kuva
'Tekijä: Tatu Peltola
'Saat käyttää tätä omissa ohjelmissasi.
DECLARE SUB viive ()
'***** Määritään muuttujat *****
DIM kuvankokox AS INTEGER, kuvankokoy AS INTEGER, isox AS INTEGER, isoy AS INTEGER, x AS INTEGER, y AS INTEGER
DIM n%, c$, K$
isox = 319: isoy = 199
kuvankokox = 19: kuvankokoy = 7 'kuvankokox on kuvan leveys miinus 1
                                'kuvankokoy on kuvan korkeus miinus 1
DIM kuva(kuvankokox) AS STRING
DIM naytto(&H1FF&)              'jos suurennat kuvaa niin kannattaa
                                'suurentaa myös tätä.
'**********
SCREEN 7
CLS

RESTORE kuvadata
FOR n% = 0 TO kuvankokox: READ kuva(n%): NEXT   'Luetaan kuvadata
K$ = ""
DO
FOR x = 0 TO kuvankokox
        K$ = INKEY$                             'lue nappi
        IF K$ <> "" THEN GOTO pois              'pois jos painettiin jotain

        GET (1, 0)-(isox, kuvankokoy), naytto   'luetaan näytöllä oleva kuva
        PUT (0, 0), naytto, PSET                'piirretään se eri paikkaan

        LINE (isox, 0)-(isox, kuvankokoy), 0    'tyhjennetään paikka johon
                                                'piirretään uusi kuva
        'Piirretään uusi kuva:
        FOR y = 0 TO kuvankokoy
                c$ = MID$(kuva(x), y + 1, 1)
                IF c$ = "1" THEN PSET (isox, y)
        NEXT
        'Viive:
        viive
        viive
        viive
NEXT

LOOP    'Uudestaan
pois:
END
kuvadata:
'Tässä on kuva joka piirretään. Voit laittaa tähän isommankin kuvan jos
'                                               muutat ohjelman alussa
'                                               olevia tietoja.
DATA 00000000
DATA 01111100
DATA 00010000
DATA 01111100
DATA 00000000
DATA 01111100
DATA 00000000
DATA 01111100
DATA 01010100
DATA 00000000
DATA 01111100
DATA 01000000
DATA 01111100
DATA 00000000
DATA 01111100
DATA 01000100
DATA 01111100
DATA 00000000
DATA 01111010
DATA 00000000

SUB viive
DO: LOOP UNTIL (INP(&H3DA) AND &H8) = 0
DO: LOOP UNTIL (INP(&H3DA) AND &H8) <> 0
END SUB

Tatu Peltola [10.10.2002 16:03:43]

#

taas nää äät ja ööt sekoilee :(

snakari [10.10.2002 16:24:25]

#

jaa toi on kuva ja mitähän hyötyä tästä on?

Jogge [10.10.2002 16:51:20]

#

tulipas se hienosti :O

KimmoKM [10.10.2002 17:16:06]

#

Ihan hieno mutta en näe tuossa mitään kuvaa.

Tatu Peltola [10.10.2002 17:37:53]

#

Niin siis siinä kuvana on se teksti. Siihenhän voi laittaa kuvan :)

Antti Laaksonen [10.10.2002 19:32:45]

#

Kuva tulee esiin tuplasti hienommin, kun vaihdat viive-aliohjelman muotoon: WAIT &H3DA,8

Spede_ [11.10.2002 14:02:22]

#

Tuota, siis ihan oikeastikko joku vielä koodailee qbasikilla? Ollaan kuitenkin jo 2000 luvulla että voisi yrittää unohtaa jo DOS viritelmät.

snakari [11.10.2002 14:51:42]

#

Spede, ihan oikeesti.. ei se siitä oo kiinni et toi on helppoo (ehkä vähän siitkin) mut dos on kova juttu :D

Viisas [11.10.2002 15:56:28]

#

Ja sitä paitsi mitä tekee jollain paremmalla ohjelmalla esim.c++ sillä
ei me mitään mahtavaa peliä kumminkaan jakseta tehdä.Tämä on vain omaksi huviksi ja ehkä pelin pelaajille haitaksi(sillä ei kukaan jaksa pelata pelejä jotka on tehty "nopeesti" vaikka
kielenä olisi c++)

Tumpi [11.10.2002 16:21:10]

#

Eihän qbasikissa mitään vikaa oo niin kauan kuin sitä voi käyttää

Lord Juha [11.10.2002 19:36:53]

#

Joskus tulee pakkomielle tehdä jotain jollain muulla kuin C++ alla!
esim QB:llä

Heikki [11.10.2002 19:39:23]

#

Niin... ei täällä kukaan ole (varmaan) tekemässä peliä jonka toivoo tulevan kauppoihin myyntiin...

Mutta nyt meni vähän offtopickiksi...

snakari [11.10.2002 20:45:59]

#

ei ainakaan qbllä :DD

thefox [11.10.2002 21:09:17]

#

Viisaalle pitänee mainita että C++ ei ole ohjelma.

snakari [12.10.2002 11:00:45]

#

juuh..

Tumpi [18.10.2002 13:15:51]

#

No mutta sehän tuli hinosti sieltä :)

snakari [11.02.2003 17:02:36]

#

Tosin nyt oon opetellu QBasiccia, ja huomasin et toihan tulikin aika rumasti...

Juhisl [11.07.2004 21:17:28]

#

totaha vois kokeilla jossai pelissä. Ja ei sillä vanhuudella oo merkitystä jos vaa toimii hyvin.

Juhko [26.08.2006 13:47:43]

#

KimmoKM kirjoitti:

lainaus:

Ihan hieno mutta en näe tuossa mitään kuvaa.

Sama juttu.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta