Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Koodit: QB: 3DPallo

Sivun loppuun

Tatu Peltola [13.09.2002 12:08:06]

#

Tässä on tämmöinen 3DPallo. Saattaa olla virheitä tai huonosti tehty ku oon 10 vuotta vanha. Onkos hieno????

DIM SHARED SMode, SColors, SGWidth, SGHeight, STWidth, STHeight
'3DPALLO: 3D Pallo
'Tekijä: Tatu Peltola (tatu@mbnet.fi)
'JOS TÄMÄ OHJELMA EI TOIMI NIIN ILMOITA SIITÄ TEKIJÄLLE!
'JOS TÄMÄ OHJELMA TEKEE JOTAIN PAHAA (ESIM. RIKKOO KONEEN TAI JOTAIN) NIIN
'ILMOITA SIITÄ TEKIJÄLLE!
'OK?
alku:
SMode = 13
SColors = 256
SGWidth = 320
SGHeight = 200
STWidth = 40
STHeight = 25
MColor = SColors - 1
SCREEN SMode
WIDTH STWidth, STHeight
PALETTE
COLOR NColor
CLS
COLOR 12: INPUT "Punainen (0-1)", Rv
COLOR 10: INPUT "Vihreä (0-1)", Gv
COLOR 9: INPUT "Sininen (0-1)", Bv
GOSUB mkpal
COLOR MColor
CLS
beggi:
PRINT "3D Pallo tai tunelli, näyttää vähän molemmilta! ;-)"
PRINT "Tekijä: Tatu Peltola"
PRINT "Väli pysäyttää piirtämisen."
INPUT "Tarkkuus (0 lopettaa ohjelman):", nRn!
IF nRn! <= 0 THEN GOTO EndP
Rn! = 1 / nRn!
Rn2! = 0 - Rn!
INPUT "Koko (0-1):", CCS!
IF CCS! < 0 THEN GOTO beggi
STF = TIMER
CLS
ST1 = TIMER
FOR cn! = 0 TO 1 STEP Rn!
        k$ = INKEY$
        IF k$ = " " THEN GOTO piirras1
        CX! = cn! * (SGWidth - 2)
        CC& = cn! * MColor
        LINE (CX!, 0)-(CX!, SGHeight - 1), CC&
        PAINT (CX! + 1, 0), CC&, CC&
NEXT
ET1 = TIMER
piirras1:
ST2 = TIMER
FOR cn! = 1 TO 0 STEP Rn2!
        k$ = INKEY$
        IF k$ = " " THEN GOTO piirras2
        '********Laske********
        nCX! = cn! * -.2
        nCY! = cn! * .2
        nCS = cn! * CCS!
        CX! = SGWidth / 2 + nCX * SGWidth / 2
        CY! = SGHeight / 2 + nCY * SGHeight / 2
        CS! = nCS! * SGHeight
        CC& = cn! * -MColor + MColor
        '****************
        CIRCLE (CX!, CY!), CS!, CC&     'Piirrä ympyrä
        PAINT (CX!, CY!), CC&, CC&      'Täytä ympyrä
NEXT
ET2 = TIMER
ETF = TIMER
piirras2:
PRINT "Piirretty!"
WT1 = ET1 - ST1
WT2 = ET2 - ST2
WTF = ETF - STF
PRINT "Taustan piirtoon kului"; WT1; "sekuntia aikaa. Kuvan piirtoon kului"; WT2; "sekuntia. Yhteensä kului"; WTF; "sekuntia."
GOTO beggi
EndP:
FEndP:
FFEndP:
END
mkpal:
' Tee "paletti".
FOR N% = 0 TO MColor
        N2% = INT(N% / 4)
        R2% = Rv * N2%
        G2% = Gv * N2%
        B2% = Bv * N2%
        C& = 0
        '****************
        'C& = C& OR (B2% * &H10000)     'Sininen
        C& = C& OR (G2% * &H100)        'Vihreä
        C& = C& OR R2%                  'Punainen
        '****************
        PALETTE N%, C&
NEXT
RETURN

Tatu Peltola [14.09.2002 13:06:31]

#

Mitä nää DOSin Ä kirjaimet sekolee? Ei tuu mitään erikoismerkkiä vaan tommonen numerosotku??????????

Juuzo [14.09.2002 13:10:12]

#

Mikä toi on ??

Tatu Peltola [14.09.2002 13:11:42]

#

Se on DOSin Ä ... ei Windowsia Ä!!!!

Antti Laaksonen [14.09.2002 13:15:55]

#

Jostain syystä ä:t ja ö:t eivät näy oikein, muissa koodivinkeissä ne kyllä ovat toimineet.

Ja oletko varmasti tehnyt tuon koodin itse?

Tatu Peltola [14.09.2002 13:22:43]

#

Olen tehnyt itse. Miten niin?

Tatu Peltola [14.09.2002 13:27:26]

#

Voisko ä ö vika olla siinä ku ne ei oo Windowsin ää kirjaimia vaan DOSin ää kirjaimia. Windowsissa ja DOSissahan niilä on eri ASCII koodi.

Juuzo [14.09.2002 13:39:13]

#

Ootko tatu syntynyt 91 vai 92?

Tatu Peltola [14.09.2002 13:44:25]

#

Mä oon syntynyt 27.4.1992 .

HtH [14.09.2002 14:43:14]

#

Jaahas... Mikähän tuossa oikein 3D:tä on? :) Tuohan piirtää vain gradient ympyrän, ainakin siltä minusta näytti.

Tatu Peltola [14.09.2002 15:05:18]

#

No ei siinä paljoo mitään 3Dtä oo. Mutta sen ympyrän kyllä pitäisi NÄYTTÄÄ kolmiulotteiselta.
Huono ohjelma :(

shadez [14.09.2002 15:08:34]

#

Minkä ikäsenä ne nykyään opettaa lineaarisen interpoloinnin koulussa? :)

Tatu Peltola [14.09.2002 15:19:17]

#

Hä? Ai mitä shadez? lineaarisen interpoloinnin? Mitä se on?

Vilikki [14.09.2002 16:34:11]

#

Ihan hieno. Minkäikäisenä ne muuten yleensä opettaa lineaarisen interpoloinnin koulussa? Lukiossa?

Vilikki [14.09.2002 16:54:15]

#

"Jostain syystä ä:t ja ö:t eivät näy oikein, muissa koodivinkeissä ne kyllä ovat toimineet."

https://www.ohjelmointiputka.net/koodivinkit/23578-qb-paletin-teko-ja-tallennus-qb-ssä:ssä.

Lare [14.09.2002 17:59:11]

#

Kyllä huomaa, miksi jotkut ohjelmoivat QB:llä!
Se lineaarinen interpolointi on lukion Fysiikan oppimäärää (Luullakseni)

snakari [14.09.2002 21:35:58]

#

tatu on taas päässyt vauhtiin

snakari [14.09.2002 22:44:45]

#

"Saattaa olla virheitä tai huonosti tehty ku oon 10 vuotta vanha. Onkos hieno????"
tässä pari vinkkiä:
- vähennä kysymysmerkkejä
- älä mainostele ikääs
- ja älä kysele onko hieno

toi on nimittäin vähän ärsyttävää

(nimetön) [16.09.2002 14:57:32]

#

Hieno on, en itse taitaisi osta

mikko [16.09.2002 16:00:00]

#

no en mäkään ostas.

Tatu Peltola [21.09.2002 18:01:19]

#

Ohjelmassa on kaksi virhettä:
1. Piti kirjoittaa tunneli niin tulikin vahingossa tunelli.
2. Ohjelma oli aluksi sellainen, että värejä pystyi muuttelemaan vain lisäilemällä / poistelemalla kommenttimerkkejä. Kun muutin ohjelman sellaiseksi, että se kysyy värejä alussa niin sinne jäikin sitten se kommenttimerkki Sininen rivin alkuun. Sen takia sinen ei toimi.

Tatu Peltola [21.09.2002 18:01:57]

#

Näköjään ä jä ö kirjaimet toimii nyt.

Jaakko [29.10.2002 16:38:59]

#

onkohan tatukin osmo happonen-tyylinen pilatyyppi?

Tatu Peltola [22.04.2003 21:07:10]

#

Niin mikä pilatyyppi? Ja poista tämä.. Oli aika huonoa koodia.. Tein joskus tossa syyskuussa noin huonoa koodia.. Ja TURHAA..


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta