Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Koodit: QB: SIN ja COS funktioiden hyötykäyttö

HtH [18.02.2002 20:09:13]

#

Monet voi ajatella, että SIN ja COS funktiot ovat vain nörttejä, ja matemaatikkoja varten. Eikä ole! Siitä on hyötyä esim. autopelissä sillä voi laskea kätevästi kulman, mihin suunta auto menee. Tässä sen käyttö on selitetty kivasti.

SCREEN 13
keskix = 160
keskiy = 100
viivan.pituus = 10 'Kuinka monta pixelia viiva on pitkä
DO
'Et välttämättä muista tätä ensimmäisellä kerralla.
LINE (keskix, keskiy)-(keskix + SIN(kulma) * viivan.pituus, keskiy + COS(kulma) * viivan.pituus), 15
x$ = INKEY$
'Kun painaa oikeaa nuolinäppäintä, niin viiva pyörähtää vähän.
IF x$ = CHR$(0) + "M" THEN kulma = kulma + .1: CLS
'Kun painaa vasenta --||--
IF x$ = CHR$(0) + "K" THEN kulma = kulma - .1: CLS
LOOP

HaRa [19.02.2002 21:51:26]

#

Taas on tullu lainausmerkki kommentin eteen! Ottakaa ne pois, niin ohjelma toimii.

PeeCee [19.02.2002 22:13:15]

#

Kun maalaan ton mustaksi ja painan että kopioi ja meen qbasiciin niin siellä valikossa oleva paste ei toimikaan vaan väittää että en oo mitään kopioinu. missä voi olla vika??

Antti Laaksonen [19.02.2002 22:21:19]

#

Kopioi ennemmin muistioon ja tallenna sitten BAS-tiedostoksi.

(nimetön) [19.02.2002 22:31:15]

#

Täh? Ei oo enää lainausmerkkiä? Siis sillon, ku koodi oon uusissa, niin sillon on kommentin eessä lainausmerkki! Mut sitku sen siirtää johonkii kategoriaan, ni ei oo enää.

Antti Laaksonen [19.02.2002 22:42:50]

#

Nähtävästi ongelma korjaantui itsestään. Turha kysyä, miksi, mutta näinhän on taas hyvä.

HaRa [19.02.2002 22:56:01]

#

Minusta toi ois kyllä kuulunu laskenta kategoriaan!

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta