Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Projektit: TK:Exile

Sivun loppuun

Janezki [02.08.2008 08:00:00]

#

Huomio! Tämä projekti on siirretty automaattisesti vanhasta projektijärjestelmästä. Aloitusviesti on projektin kuvaus sellaisena, kuin se oli 4.1.2009, ja seuraavat viestit siirtoon saakka ovat kommentteja.

Pelin kieli: Englanti
Ohjelmointikieli: Pascal
Ohjelmointialusta: Delphi 6 PE
Kirjastot: Graphics32/GLScene (grafiikka), BASS (äänet)

TK:Exile on faniversio legendaariselle Tapan Kaikki -pelisarjalle. Sarjan orjallisen kloonaamisen sijaan TKE pyrkii loistamaan omalaatuisella totetuksella, laajennettavuudella ja tietenkin pelattavuudella. Projekti olisi tarkoitus loppupuolella kaunistaa nettipeliominaisuudella, joka jäi uupumaan alkuperäisistä tk -versioista.

Lisätietoa, kuten bugit, ToDo ja muuta suunnittelukrääsää löytyy jakelun hakemistosta distrX-XX/Documentary. Kannattaa lukea myös Readme.txt, sieltä löytyy myös beta-versioihin liittyvää tietoa.

Kuvakommentit

Kuva 1 (03.10.2008)
Spawnisuoja. Voi käyttää myös muihin tarkoituksiin, esim. vaikka power-uppeihin.

Kuva 2 (28.09.2008)
Liekinheittimellä voi grillata myös kertaalleen kärähtäneitä raatoja. Laajensin fysiikkaentiteettejä niin että kaiken kentällä näkyvän voi halutessaan asettaa reagoimaan fysiikkaan. On tietysti loogista että veritarhoja ei voi sytyttää tuleen tai potkia, joten ne eivät prosessoi fysiikkaansa.

Julkaisut

29.08.2008
Distr0-15

Uutiset
04.01.2009
Joo kyllä se nyt näyttää siltä että projekti on kuollut. Harmi sinällään, ottaen huomioon kuinka paljon tuli koodattua. Jos syitä lähdetään etsimään niin ensisijaisena asiana oli se että aliarvioin projektin kokoa ja kestoa, toinen etten suunnitellut tarpeeksi ja kolmantena ajan puute. Lisäksi motivaatiota laskee se että peliä tuskin edes pelattaisi paljoa; TK:n idea on jo sinällään loppuunhangattu. Järjettömän tappopelin koodaaminen ei muutenkaan tunnu enää niin glamourilta. Tästä ei auta kuin minulla ja muilla ottaa oppia. Mitä enemmän alussa käyttää aikaa projektin mielekkyyden pohtimiseen ja suunnitteluun, sitä todennäköisemmin projekti valmistuu.

22.12.2008
Kone menee näköjään formatointin kun Explorer heittää kuperkeikkaa lähes aina kun tiedostoja yrittää kopioida tai avata ominaisuusikkunaa. Voisi tässä yhteydessä sitten asentaa sen Delphi 7:n kun sen kerran onnistuin hankkimaan.

tgunner [03.08.2008 00:28:48]

#

Hienoa, että putkaan on alkanut tulla uusia, aktiivisia projekteja. :)

Erityisesti tämä projekti vaikuttaa mielenkiintoiselta, koska olen suuri TK-pelisarjan ystävä. Toivottavasti et raiskaa klassikkoja!

Pollapoju [03.08.2008 10:06:15]

#

Vanhat kuolleet pois ja lisää tälläistä tavaraa.

Kray [03.08.2008 13:19:27]

#

Pollapoju kirjoitti:

Vanhat kuolleet pois ja lisää tälläistä tavaraa.

Miksi ihmeessä vanhat pois? Ne ovat osa putkan historiaa!

Pekka Karjalainen [03.08.2008 16:06:00]

#

Pollapoju: Noissahan on ihan viimeinen päivityspäivämäärä. Taitava Putkan käyttäjä osaa olla klikkaamatta niitä, missä on vanha päivämäärä :)

Sanokaapa joku TK-sarjaa tuntemattomalle, että mikä tuosta pelistä on se kanoninen versio, jota voisi kokeilla Windows XP-koneella tämän version valmistumista odotellessa? Että tietäisi mistä on kyse.

Janezki [03.08.2008 16:10:35]

#

Pekka Karjalainen kirjoitti:

Sanokaapa joku TK-sarjaa tuntemattomalle, että mikä tuosta pelistä on se kanoninen versio, jota voisi kokeilla Windows XP-koneella tämän version valmistumista odotellessa? Että tietäisi mistä on kyse.

Tapan Kaikki 4 a.k.a. Bloodshed on tietääkseni viimeisin virallinen julkaisu (ja myös XP:llä pyörivä). Sen löytää ErrorFreen kotisivuilta: http://www.errorfree.eu.org/index.php?source­=downloads

kayttaja-2791 [03.08.2008 17:47:11]

#

Hyvältä näyttää. Kentistä sen verran, että voiko tekstuureja tehdä kenttiin itse, vai voiko editorissa/kenttäformaatissa käyttää vain valmiita tilejä?

Janezki [03.08.2008 19:03:18]

#

JTS kirjoitti:

Hyvältä näyttää. Kentistä sen verran, että voiko tekstuureja tehdä kenttiin itse, vai voiko editorissa/kenttäformaatissa käyttää vain valmiita tilejä?

Hmm.. tuopa olisikin mielenkiintoinen ominaisuus. Tällä hetkellä ei ole suunnitteilla, mutta en usko että kenttien monotonisuus tulee olemaan ongelma, sillä lunastan lupaukseni laajennettavuudesta: kenttäformaatti tukee 1000 erilaista niin pohjatileä kuin koristetileäkin, eli jos vain innokkaita tilettäjiä löytyy niin he voivat antaa työpanoksensa suoraan projektille.

kayttaja-2791 [05.08.2008 13:25:25]

#

Pitäisikö tuo kulman vaihto toimia ctrl + hiiren napit, vai miten? Ei tunnu toimivan. Shiftillä kyllä voi kyllä liikuttaa kameraa, mutta outo kuvakulma tuntuu vähän härskiltä.

Janezki [05.08.2008 13:48:08]

#

JTS kirjoitti:

Pitäisikö tuo kulman vaihto toimia ctrl + hiiren napit, vai miten? Ei tunnu toimivan. Shiftillä kyllä voi kyllä liikuttaa kameraa, mutta outo kuvakulma tuntuu vähän härskiltä.

Kameraa manipuloidaan shiftillä ja hiiren napeilla. Muistaakseni oikealla hiiren napilla pyöritetään ja vasemmalla liikutetaan kameraa.

kayttaja-2791 [05.08.2008 21:05:25]

#

Janezki kirjoitti:

JTS kirjoitti:

Pitäisikö tuo kulman vaihto toimia ctrl + hiiren napit, vai miten? Ei tunnu toimivan. Shiftillä kyllä voi kyllä liikuttaa kameraa, mutta outo kuvakulma tuntuu vähän härskiltä.

Kameraa manipuloidaan shiftillä ja hiiren napeilla. Muistaakseni oikealla hiiren napilla pyöritetään ja vasemmalla liikutetaan kameraa.

Ahaa, niinpäs näyttää. Hämäsi vain kun helpissä sanottiin että CTRL...

Janezki [05.08.2008 21:44:30]

#

JTS kirjoitti:

Ahaa, niinpäs näyttää. Hämäsi vain kun helpissä sanottiin että CTRL...

CTRL pyörittää nimenomaan tilejä, ei kuvakulmaa. Mutta sillä ei ole enää väliä, koska kontrollit muuttuivat aika totaalisesti kun uudistin moottorin.

kayttaja-2791 [08.08.2008 21:25:33]

#

Projektihan näyttää edistyvän vauhdilla. Mukava seurata edistymistä, vieläkö olisi RSS-feed niin ei tarvitsisi käsin päivystää :)

Janezki [08.08.2008 22:30:05]

#

JTS kirjoitti:

Projektihan näyttää edistyvän vauhdilla. Mukava seurata edistymistä, vieläkö olisi RSS-feed niin ei tarvitsisi käsin päivystää :)

Ei hätää, hidastuu se edistyminen kun yliopistossa vammailu alkaa syyskuussa.

vehkis91 [10.08.2008 13:59:57]

#

Edistyy nopeasti... :P

efteri [10.08.2008 22:08:44]

#

Ainaki pyörii kovilla fps:llä 370

nomic [12.08.2008 22:16:09]

#

Hyvin toimi winen kautta. Windowsia ei ole, joten en tiedä miten pyörisi sillä, mutta nyt fps oli sitä ~100-110 luokkaa.
Hienoa työtä!

Janezki [13.08.2008 08:28:31]

#

nomic kirjoitti:

Hyvin toimi winen kautta. Windowsia ei ole, joten en tiedä miten pyörisi sillä, mutta nyt fps oli sitä ~100-110 luokkaa.
Hienoa työtä!

No mutta sehän on hienoa niin saan linux-käyttäjätkin kohderyhmään. Framerate (tai oikeastaan intervalli) on rajoitettu niin että frameraten ei edes pitäisi nousta kovin paljoa sadan yli. Säästää prosessoria.

Spongi [13.08.2008 20:53:05]

#

Ois tietenki mieluisampaa saada natiivina liinuksille tuo, ainakaan itellä ei toiminut tuo winellä suoraan.

Janezki [14.08.2008 07:38:33]

#

Spongi kirjoitti:

Ois tietenki mieluisampaa saada natiivina liinuksille tuo, ainakaan itellä ei toiminut tuo winellä suoraan.

Minun puolesta linux-versiota ei ainakaan ole luvassa. Vaikka minulla olisi Kylix niin itse 3D-moottorin kehitys on lopetettu eikä sitä ilmeisesti ikinä saatu kehitettyä Kylix-yhteensopivaksi.

kayttaja-2791 [22.08.2008 11:44:02]

#

Itsellä toimii ihan ok Vistalla (tarkistin ohjauspaneelista, se sanoi että koneessa on Windows Vista, eikä vista).

vehkis91 [08.09.2008 19:15:52]

#

homma etenee... :P

vehkis91 [28.10.2008 10:29:55]

#

Minulla lagaa tää peli hullusti (FPS 0.5). koneessa on semptron 64 3000+ ja 512mt keskusmuistia. Onko tämä muka niin raskas ettei pyöri tämän tehoisessa koneessa?. :S:S:S:S

Käyttiksenä XP pro

Janezki [29.10.2008 20:49:52]

#

vehkis91 kirjoitti:

Minulla lagaa tää peli hullusti (FPS 0.5). koneessa on semptron 64 3000+ ja 512mt keskusmuistia. Onko tämä muka niin raskas ettei pyöri tämän tehoisessa koneessa?. :S:S:S:S

Käyttiksenä XP pro

Ei pitäisi olla. Onhan sulla oikea näyttis kuitenkin koneessa? Voi olla että kyseessä on joku optimointiseikka. Peli on vielä hyvin buginen, ja olen tällä hetkellä koodaustauolla. Sitten kun kuume iskee uudestaan niin kattelen mikä siinä voisi olla vikana.

vehkis91 [30.10.2008 10:14:17]

#

No luulisin että on itergroitu, koska on koulun kone. :D kokeilin kotona omalla koneella niin ihan hyvin pyöri. Pitäiskö vihollisten menettää energiaa kun niitä lyö, ku kää löin nii ei tapahtunut mitään.. :S:S:S:S

Janezki [31.10.2008 10:36:54]

#

vehkis91 kirjoitti:

Pitäiskö vihollisten menettää energiaa kun niitä lyö, ku kää löin nii ei tapahtunut mitään.. :S:S:S:S

Lyömisessä on omat ongelmasa koska se käyttää myös instagib-projektileä. Voi olla että olen rassannut damagen siitä liian alas, tai sitten se range taas jökkii. Vilkaisen...

Gaxx [11.11.2008 22:07:12]

#

Tuolla jossain yli kuukauden vanha threade, jossa kysyit, että pelaisiko tätä peliä kukaan, jos se joskus julkaistaan pelattavassa muodossa.

Tottakai sitä pitää vähintään kokeilla ja jos se on pelattava niin kyllähän sitä tulee pelailtua. Pelityyppi on mukavaa mättöä vapaina arki-iltoina. Lisäksi se, että se on putkalaisen tekemä, lisää omalla tavallaan halua pelata sitä :)

tkok [15.11.2008 14:10:49]

#

Kyllä pelataan kuhan tulee valmiiksi, siihen asti kannustetaan ja autetaan ongelmissa :D
Valmistuuhan tämä vielä?

Janezki [16.11.2008 08:06:16]

#

tkok kirjoitti:

Kyllä pelataan kuhan tulee valmiiksi, siihen asti kannustetaan ja autetaan ongelmissa :D
Valmistuuhan tämä vielä?

Projekti on hieman jäätynyt toistaiseksi, muutaman viikon päästä voi tapahtua enemmän kehitystä. Nyt tuo koulu syö niin jumalattomasti aikaa että ei ole voimia eikä halua koodata. Nytkin on 2 kuusipäiväsitä viikkoa takana, perhanan lauantaitentit. Positiivista ainakin se että en ole aloittanut mitään muuta ohjelmointiprojektia, ja kyllä minulla välillä välähtelee ideoita pelin kehitykseen. Olisi haaveena saada tuo ensimmäinen täysin pelattava versio levitykseen ennen joulua.

johncage [17.11.2008 23:37:28]

#

>Positiivista ainakin se että en ole aloittanut mitään
>muuta ohjelmointiprojektia...

Se on aika tärkeä pointti. Omassa päässänikin pyörii kaikenlaista ideaa. Mutta kyllä pitää vaan jostain kaivaa sitä voimaa jatkaa.

Gaxx [04.01.2009 11:59:04]

#

Teeppä nyt sillä tavalla, että annat projektin nukkua rauhassa talviunensa ja sitten, kun aurinko alkaa keväällä lämmittää kunnolla(saat taas motivaatiota koodata tk-tyyppisen pelin) niin huomaat, että arkistossa onkin melko pitkällä oleva projekti, josta saisi vielä hyvän pelin.

Ei ne kaikki projektit kuole, vaikka siltä välillä näyttää — puoli vuotta ei ole tauko eikä mikään :)

Janezki [04.01.2009 13:19:07]

#

Gaxx kirjoitti:

Teeppä nyt sillä tavalla, että annat projektin nukkua rauhassa talviunensa ja sitten, kun aurinko alkaa keväällä lämmittää kunnolla(saat taas motivaatiota koodata tk-tyyppisen pelin) niin huomaat, että arkistossa onkin melko pitkällä oleva projekti, josta saisi vielä hyvän pelin.

Ei ne kaikki projektit kuole, vaikka siltä välillä näyttää — puoli vuotta ei ole tauko eikä mikään :)

Voi olla että vielä innostun jatkamaan, kuka tietää, mutta empä menisi lupailemaan mitään.

E.K.Virtanen [04.01.2009 17:24:19]

#

Tuo on kovin tuttua. Itsekin lyönyt hanskat tiskiin n^c projektin kanssa. Pistä homma jäähylle, mutta älä päätä lopettaa sitä vielä. Pari kk. muita juttuja ja kummasti saattaa löytyä intoa. Oma osBasic projektini oli täysin jäissä varmaan pari kk. kunnes eräänä päivänä innostuin koodaamaan koko roskan lähes kokonaan uudelleen. Tämä ei olisi onnistunut niin helpolla jos vanhaa sorsaa ei olisi ollut tallella.

Et ole ajatellut ketään kaveriksi pyytää?

Janezki [04.01.2009 17:33:38]

#

E.K.Virtanen kirjoitti:

Tuo on kovin tuttua. Itsekin lyönyt hanskat tiskiin n^c projektin kanssa. Pistä homma jäähylle, mutta älä päätä lopettaa sitä vielä. Pari kk. muita juttuja ja kummasti saattaa löytyä intoa. Oma osBasic projektini oli täysin jäissä varmaan pari kk. kunnes eräänä päivänä innostuin koodaamaan koko roskan lähes kokonaan uudelleen. Tämä ei olisi onnistunut niin helpolla jos vanhaa sorsaa ei olisi ollut tallella.

Et ole ajatellut ketään kaveriksi pyytää?

No projekti on ollut jo käytännössä jäissä syyskuun alusta lähtien. Ketään ei kiinnostaa osallistuminen toisen projektiin, Delphi-GLScene -koodareja ei tahdo oikein löytyä mistään eikä itseäkään kiinnosta niin kovasti. Mutta en heitä sorsia menemään, eihän sitä tiedä vaikka ensi kesänä taas innostuisi, mutta lukukauden aikana ei ole juurikaan edes voimavaroja koodata.

vehkis91 [04.01.2009 20:35:25]

#

No höh. :(

kayttaja-2791 [04.02.2009 00:56:17]

#

Projektin antaessa "jäähtyä" asioihin usein saa uuden vinkkelin, ennen niin vaikealta tuntuneet ongelmat menevät kuin vettä vain ja osaa muutenkin paremmin keskittyä olennaiseen.

En allekirjoittaisi että TK:n idea olisi loppuunhangattu, kyllä tuolla konseptilla voi ihan hyvin saada todella mainion pelin. Ajattelee vaikka Slicks'n'sliden yksinkertaista konseptia, joka toimii vielä tänäkin päivänä suosituissa peleissä (mitäs näitä nyt on, Turbo Sliders?)...

Mukava oli sinänsä seurata pelin kehitystä, vaikka siitä nyt ei näillä näkymin koskaan mitään tulekaan :)

Tommittaja [12.06.2009 00:05:33]

#

voitko pistää sen ladattavaksi taas sen vanhan version vaikkapa?

Janezki [10.07.2009 09:59:38]

#

Tommittaja kirjoitti:

voitko pistää sen ladattavaksi taas sen vanhan version vaikkapa?

Minkä vanhan version?


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta