Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Projektit: Woima

Sivut:

Sivu 2 / 2

Sivun loppuun

MikkoMMM [03.08.2006 22:21:07]

Lainaa #

Jos hopeaa on noin 30000, niin hopeamäärä muuttuu negatiiviseksi. Tosin tuskin kukaan (muu kuin minä äsken) grindaa sellaista määrää rahaa itselleen... Ja toinen juttu, tuossa klassisessa on vähän liian helppo voittaa toisella vuorolla. Tein itse 7 jousimiestä ja lähetin ne kaikki sillä toisella vuorolla vihollisen kimppuun ja voitin tappiotta... Kai tässä ne kaikki löytämäni bugit ja omituisuudet sitten olivatkin...

herponen [10.08.2006 17:17:01]

Lainaa #

MikkoMMM -
Kiitos paljon kommenteistasi.
Voin katsoa josko saisimme vielä yhden hahmoluokan peliin (kuten toivoit). Klassinen pelimuoto oli tosiaan jäänyt vähän vajaaksi, korjaan mainitsemasi bugit ja koetan rukata vaikeusastetta hieman korkeamalle. Klassinen on tosin tarkoitettu lähinnä ystäviä vastaan pelattavaksi pelimuodoksi, joten yksinpeliarvo jää tarkoituksella vähän pienemmäksi kuin Alueruhtinaassa.

Kentti [14.08.2006 12:19:49]

Lainaa #

Ite en tossa voi ainakaan värvätä ketään, enkä myöskään hyökätä. Lähinnä rakentaminen, päivän vaihtaminen ja lopettaminen toimii kunnolla :(
Voi tosin olla, etten tota aivan oikein yrittäny käyttääkkään :P

Muuten kyllä toimi hyvin, joskin hiiren herkkyyttä vois vähän vähentää

MikkoMMM [15.08.2006 18:52:28]

Lainaa #

Minä keksin jännittävän tavan huijata seiväsmiehiä tekemään edestakaista liikehdintää.
..1.
...2
3...
.4..

Eli siis, tässä 1 kuvaa seiväsmiehen aloituspaikkaa. 3 kuvaa oman yksikön (itse kokeilin vain jousimiehellä, en tiedä, toimiiko muilla) aloituspaikkaa. Tässä tilanteessa pelaaja siirtää ruudussa 3 olevan yksikön ruutuun 4 ja lopettaa vuoron. Tietokone siirtää 1:stä 2:een. Pelaaja siirtää 4:stä takaisin kolmeen ja tietokone 2:sta takaisin yhteen. Näin aiheutuu päättymätön taistelu ja samalla menetelmällä voi vaikkapa grindata jokaiselle miehelleen sankaruuden... Kuvankaappauksenkin otin: http://img509.imageshack.us/img509/4127/woimajr3.png Sain muuten "sekosin laskuissa"-arvosanan kampanjasta.

MikkoMMM [22.08.2006 20:55:05]

Lainaa #

Hmm, tietokone hyökkäsi pitäjäni kimppuun ja ruumiita tuli 9 noin kymmenesosasekunnissa, mutta sitten se vaan jumittui siihen. Kaksi kertaa aikaisemmin tietokoneet olivat hyökänneet toistensa kimppuun ja se ehti jumittua jo ennen ensimmäisenkään ruumiin tuloa. Koska tämä ei ennen ole näin jumittunut, CPU on täysissä, eikä komentotulkissa näy mitään virheilmoituksia, niin pistää kyllä miettimään, mistä jumittumiset johtuvat.

MikkoMMM [22.08.2006 21:14:38]

Lainaa #

Kumma juttu, että laitoin 8 keihäsmiestä ja 10 jousimiestä taisteluun, vaikka minulla olisi ollut rahaa vielä kahteen keihäsmieheen. Sitten kun yritin lisätä niitä kahta keihäsmiestä mukaan, niin se sanoi jotain, että "Fleming on jo esittänyt haasteen". Latasin tallennuksen (olin tallentanut sen jälkeen, kun olin laittanut ne taistelemaan), niin taistelussa ei ollut lainkaan keihäsmiehiä, vain 10 jousimiestäni. Mahtaakohan tallennus muistaa niitä keihäsmiehiä, jotka ovat menossa taistelemaan? No, taistelin sitten epätoivoisen taistelun, jossa vihollisella oli 2 kertaa enemmän joukkoja ja minulla ainoastaan jousimiehiä ja hävisin parissa vuorossa.

MikkoMMM [22.08.2006 21:39:14]

Lainaa #

Hmm, minulla oli todella jännittävä taistelu. Aluksi minulla kun oli vain 2 vuoroa, viholliset mättivät noin puolet joukoistani ja jonkin ajan kuluttua minulle jäi vain 4 puiden taakse strategisesti mennyttä yksikköä. Näistä 3 oli jousimiehiä, yksi keihäsmies. Sitten mätin vihulaisia aina, kun niitä tuli ampumaetäisyydelle ja tapoin varmaan 10 vihollista sillä tavalla ja voitin. Jäi vielä 2 jousimiestäkin jäljelle...

MikkoMMM [24.08.2006 16:29:53]

Lainaa #

http://img90.imageshack.us/img90/895/jumissamg4.png
Jumittui tuollaiseen kohtaan. Tuolla ruudun alalaidassa on vihollisen mies, joka ei keksi, minne liikkua.

MikkoMMM [24.08.2006 17:03:08]

Lainaa #

Mitä kimmoa? Nyt se kaatui. Vihollinen oli (jälleen kerran) piirittämässä kaupunkiani ja kymmenisen vuoron kuluttua kaatui...

Virhe: 5
Virheen rivi: 0
Illegal function call!
Virheellinen käskytys!

MikkoMMM [24.08.2006 17:29:23]

Lainaa #

http://img143.imageshack.us/img143/5346/bararumhf6.png
Tietokoneen vuoro -30... Aika outoa. Jumittui tuollaiseen.

herponen [11.09.2006 14:37:53]

Lainaa #

MikkoMMM -
Kiitos jälleen palautteesta.
Uuden hahmoluokan lisäys oli jäänyt vähän puutteelliseksi.
Korjasin koodia tuon osalta, joten nyt taistelujen ei tulisi jumittua.

MikkoMMM [12.09.2006 15:21:46]

Lainaa #

Nyt ainakin ensisilmäyksellä näyttää taas toimivan hyvin. Kehitin uuden strategian puolustukseen: ottaa taisteluun mukaan 19 keihäsmiestä ja yhden jousimiehen ja laittaa kaikki pelialueen ylälaidalle. Keihäsmiehet todennäköisesti mättävät vihollisen jousimiehet heti ensimmäisellä vuorolla ja hyvään paikkaan asetettu jousimies mättää meleetaistelijat suunnilleen yksinkin. Lisäksi keihäsmiehet kestävät paljon paremmin kuin jousimiehet, joten tappiotkin ovat luultavasti todella vähäiset. Itse voitin ilman tappioita 20:n miehen hyökkäyksen. Strategiaa voisi vielä kehittää niin, että vaihtaa ylimääräiset keihäsmiehet jousimiehiksi.

MikkoMMM [12.09.2006 16:23:09]

Lainaa #

No niin, löytyi ensimmäinen ongelma. Kun vihdoin lähdin valtaamaan viimeistä kylää, en pystynytkään lopettamaan vuoroa. Vuorot eivät kuluneet, vaikka painelin sitä lopeta vuoro -painiketta, mutta silti noita arvottuja juttuja tapahtui.

herponen [12.09.2006 19:19:30]

Lainaa #

MikkoMMM - Lisääntyikö päivät tai saitko tuloja?

MikkoMMM [16.09.2006 17:07:23]

Lainaa #

"Vuorot eivät kuluneet" Tuolla tarkoitin juuri sitä, että päivät eivät kuluneet. Ei tulojakaan muistaakseni tullut muita kuin noista arvotuista jutuista tulleet tulot.

herponen [10.10.2006 23:05:21]

Lainaa #

Woima saa jatkoa!

Voineen paljastaa että olen aloittanut uuden projektin joka tulee olemaan epäsuoraa jatkoa Woimalle, mutta nuijasodan kutsuun vastaamme jälleen.

Projekti toteutetaan C++ kielellä käyttäen apuna SDL:n kirjastoja. Projektin speksi alkaa olla jo melkoisen kattava, ja grafiikkamoottorin suunnittelu on työn alla.

mOrienttes [04.11.2006 15:42:25]

Lainaa #

Kun yritän avata ton pelin, se valittaa näin:
Ohjelmatiedoston nimi ei kelpaa. Tarkista PIF-tiedoston asetukset. Sulje Sovellus valitsemalla 'Sulje'.
Mites ton sais toimimaan?

Chaosworm [10.03.2007 11:53:29]

Lainaa #

mOrientes, jos leikkaat ja liität ne tiedostot työpöydälle, niin saattaisi toimia paremmin.

Muuten, voikos tuota peliä päästä millään tavoin läpi?

herponen [12.03.2007 18:42:08]

Lainaa #

Suosittelen käyttämään .EXE -tiedostoa .PIF -tiedoston sijasta. Voitat pelin tuhottuasi vastustajat tai valloitettuasi kaikki pitäjät.

Are0100 [14.06.2007 00:05:44]

Lainaa #

Voisitte tähdä niistä talo-palikoista samankokoisia.
Lisäksi joskus käy niin: ostan esim: tornin, muuta sitä ei voikkaan laittaa kartalle? Silti raha kuluu :(

Dude [04.09.2007 16:22:22]

Lainaa #

ei toimi.

Nettimato [12.03.2010 14:20:12]

Lainaa #

Hienon näköinen

herponen [10.05.2010 13:35:14]

Lainaa #

Kiitos (:

Sivun alkuun

Sivut:

Vastaus