Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Perustelkaa

Sivun loppuun

shovi [26.08.2003 14:59:28]

#

Voisitteko lyödä viisaat päänne yhteen ja kertoa kavereilleni miksi ohjelmointi on sata kertaa parempi harrastus kuin esim. jalkapallo?

Vilikki [26.08.2003 15:02:56]

#

Sitä voi harrastaa niin kesällä kuin talvellakin.

Gwaur [26.08.2003 15:08:46]

#

Muunmuassa:

- Ohjelmoidessa saa pysyä kotona, ja ei tarvitse huudella kavereille että "koodaa mulle! koodaa mulle!" kun jalkkiksessa huudetaan aina "syötä mulle!".

- Ohjelmoinnissa ei tarvita erinäistä taktiikkaa tai kuviota, vaan jokainen tekee niinkuin itse haluaa, jalkapallossa kaikilla on sama päämäärä ja valmentaja suunnittelee liikkeet etukäteen.

- Ohjelmoidessa voi samalla katsoa telkkaria, mutta jos kattoo telkkaria ja pelaa jalkkista samaan aikaan niin peli häiriintyy pahasti.

- Ohjelmoidessa voi vaikka mennä irciin mut jalkkiksen säännöt kieltää tietokoneen käytön pelatessa :D

- Jalkapallo-ottelun loppuessa väsyttää hirveesti, mutta ohjelmoidessa korkeintaan näpeissä tuntuu jotain...

- Jos on jalkapallossa maalivahtina, on vaarana lyödä pää tolppaan kun torjuu syöksyen. Näyttöhän ei tunnetusto koskaan itsesään minnekään lennä jotenka ei tartte pään lyöntiä pelätä.

- Vielä yksi syy: Ohjelmoinnilla voi tehdä jalkapallopelin, mutta jalkapalloa pelatessa ei voi tehdä ohjelmointipeliä!

Meitsi [26.08.2003 17:26:45]

#

ohjelmointi on paljo kivempaa ku juosta pallon perässä

tejeez [26.08.2003 19:07:00]

#

Niin on =)

Jogge [26.08.2003 20:05:11]

#

Ohjelmointi kehittää älyä :)
Ohjelmoinnissa ei ole paljoa sääntöjä, koodaa mitä haluat.

Tulilintu [26.08.2003 20:10:40]

#

Saasta, kuinka oikein osaat olla noin vitsikäs?

- Ehdottomasti ohjelmointi on hauskempaa, koska ohjelmoinnissa ei ole ärsyttäviä valmentajia, jotka suosivat osaa.

- Ohjelmoida voi yksilöpelinä tai vaihtuvien ihmisten kanssa, eikä tarvitse aina katsella samojen ihmisten pärstää.

- Ohjelmoidessa voi esiintyä salanimellä, mutta jalkapallossa täytyy esiintyä oikealla nimellä.

saarioinen [26.08.2003 20:30:33]

#

Auts! Hei! Ei se ihan noin mene tai no... Pelaan jalkapalloa välkillä koulussa harrastinkin, mutta yks urpo hieman vähän alko urputtaa ja halusin vetää sitä turpaan ÄRRRINMURRIN! Olin vasta 5 vuotias kylläkin :D.

saarioinen [26.08.2003 20:32:03]

#

Ja vielä se että ohjelmoidessa "paksuuntuu", mutta kyllä ohjelmointi on minunkin pää harrastuksen jalkkiksen ja piirtelyn ohella.

AK [26.08.2003 20:43:45]

#

Ohjelmointia harrastaessa voi yleensäkin pysyä melko paikallaan, (lukuun ottamatta matkaa koneen ja jääkaapin välillä). Jalkapallossa valmentaja potkisi tuollaisen pelaajan pois.

leftover [26.08.2003 22:14:42]

#

Joitakin syitä miksi jalkapallo on parempaa kuin koodaus:

- Jalkapalloa pelattaessa ei tarvitse lipittää litratolkulla kahvia
- Useammankaan tunnin jalkapallotreeni ei aiheuta päänsärkyä (ellei ole käsi maalivahti joka diggaa tolppaa)
- Jalkapallossa opittuaan säännöt niitä ei tarvitse ennen joka peliä päivittää uusimpien speksien mukaan
- Jalkapallossa saa raitista ilmaa. Koodatessa vain jos tupakoi, tällöinkin filtterin läpi suodatettuna
- Jalkapallo ei tosta noin vaan "leviä" kesken parhaimman pelisession (ainakaan ilman näkyvää syytä)
- Jalkapallossa annetaan rehdisti keltainen tai punainen kortti. Koodatessa saa tulkita heksalaskimen kanssa mystisiä "memory leak in 0x0F44FFeD33CF" virheitä

Kuitenkin koodaus on kivaa. Sun kaverit mahtanee olla palikoita kun eivät nauti haasteista ;-)

tejeez [26.08.2003 22:48:57]

#

jalkapallo on ihan turhaa.. koodaus on kivempaa :DD

ctrl+alt+del [27.08.2003 10:53:23]

#

Tehkää molempia! Tai käykää edes pari kertaa viikkoon jossain lenkillä tai talvella hiihtämässä. Pari vuosikymmentä kun istutte koneen ääressä ensin kotona, sitten töissä ja kotona, niin eiköhän se ole selkä siinä kunnossa että sen jälkeen viedään leikkaussalista toiseen.

Ja miksi? No siksi kun "koodaus on paljon kivempata kun urheilu, ja siinä saa nököttää yksin kotona eikä tarvitse jutella kenenkään kanssa"

Jopa koodari tarvitsee fyysistä kuntoa, jota ei näppiksen hakkaamisella saa. Istuminen on pidemmän päälle kovaa työtä. Koodaus on kivaa, tiedän, ja joskus meinaa urheilu jäädä, mutta aina sen muistaa jossain vaiheessa ja sitten vaan tennarit jalkaan ja pururadalle!

Gwaur [27.08.2003 17:56:43]

#

Niin mut täähän on semmoinen mielipidekysymys. Jotkut tykkää laiskotella koko ajan (jopa nukkuakin suurimman osan päivästä!) ja jotkut on hirmuisia urheiluhulluja, mutta jotkut tykkää molemmista.

tejeez [27.08.2003 18:03:36]

#

lainaus:

- Jalkapallossa annetaan rehdisti keltainen tai punainen kortti. Koodatessa saa tulkita heksalaskimen kanssa mystisiä "memory leak in 0x0F44FFeD33CF" virheitä

Kyl QB antaa ihan selvät virheilmotukset eikä mitään w80x59203919238@0x39190a

leftover [27.08.2003 20:05:05]

#

QB Ei ookaan koodausta (vitsi vitsi, en halua QB-fanaatikkoja oven taakse odottamaan lynkkaustani :-)

AK [27.08.2003 20:27:22]

#

lainaus:

Tehkää molempia! Tai käykää edes pari kertaa viikkoon jossain lenkillä tai talvella hiihtämässä. Pari vuosikymmentä kun istutte koneen ääressä ensin kotona, sitten töissä ja kotona, niin eiköhän se ole selkä siinä kunnossa että sen jälkeen viedään leikkaussalista toiseen.

Niin, en ainakaan minä jaksa kokoajan sisällä nyhjöttää, sen takia käynkin omalla "punttisalillani" ohjelmoinnin välillä :)

Pekka Kauppila [27.08.2003 20:55:00]

#

lainaus:

Voisitteko lyödä viisaat päänne yhteen ja kertoa kavereilleni miksi ohjelmointi on sata kertaa parempi harrastus kuin esim. jalkapallo?

No empä minä sitä ainakaan niille sun kavereille kerro. Mielestäni kumpikin on ihan hyvä harrastus omalla tavallaan. Kummassakin on hyviä ja huonoja puolia. Tosi on että sitä kuntoilua kannattaa välillä harrastaa. Ne jotka sitä mahaa vaan siellä kotona kasvattaa ovat ehkä vanhempina jonkin sortin viisaita, mutta ne ei mun mielestä tajua oikeasta elämästä mitään...

juhaz [27.08.2003 21:03:57]

#

Jokainen harrastakoon mitä haluaa ja pitäköön siitä mistä itse pitää. Olisi tylsää jos kaikki pitäisivät vain yhdestä asiasta ja jos nyt totta puhutaan niin vaikka itse pidän ohjelmoinnista niin silti minusta liikunta eli tässä tilanteessa jalkapallo olisi järkevämpää oman kehonsa vuoksi, kun ohjelmoidessa ainoat työtä tekevät lihakset taitavat olla sormet ja aivot, mutta jalkapalloa pelatessa olisi miltein koko keho ja se olisi jotakuinkin ehkä sosiaalisempaakin kuin yksinään huoneessaan ohjelmoidessa, mutta itse en aio siltikään alkaa harrastamaan mitään jalkapalloa :)

polestar [31.08.2003 19:34:21]

#

Liikunta on tärkeämpää kuin ohjelmointi, nörtit on läskejä, pahan hajuisia, epämiellyttäviä, pitkähiuksisia, outoja, eläimellisiä sekä eristäytyneitä. Jos katoitte sen yhen ohjelman missä kerrottiin "hikikomoreista" niin tiedätte minkälaisia teistä saattaa, huom SAATTAA tulla!!! Jotkut vaan mähöttää oman huoneen nurkassa tietokoneen äärellä ja käy suihkussa korkeintaan kerran vuodessa... pah... mihin maailma onkaan menossa.

tejeez [31.08.2003 19:37:41]

#

lainaus:

Liikunta on tärkeämpää kuin ohjelmointi, nörtit on läskejä, pahan hajuisia, epämiellyttäviä, pitkähiuksisia, outoja, eläimellisiä sekä eristäytyneitä. Jos katoitte sen yhen ohjelman missä kerrottiin "hikikomoreista" niin tiedätte minkälaisia teistä saattaa, huom SAATTAA tulla!!! Jotkut vaan mähöttää oman huoneen nurkassa tietokoneen äärellä ja käy suihkussa korkeintaan kerran vuodessa... pah... mihin maailma onkaan menossa.

:\

Ämppi [31.08.2003 19:56:39]

#

Voi sinua Polestar, juutuit näköjään tuohon ainaiseeen nörtti luuloon ! Omakohtaisesti tunnen itseni nörtiksi vaikkei yksikään kaverini suostu myöntämään sitä, vaikka sen näkee jo kaukaa.

Jos jotain yhtäläisyyksiä pitää sanoa, nin tuo liikunnavähäisyys on tietenkin paikkaansa pitävää, mutta monet muut väitteet johtuvat siitä miten ja missä elää. Itse käyn 2 kertaa päivässä suihkussa, johtuen kylläkin pitkistä hiuksistani. Mutta ystäväni ei käy kuin 5 kertaa viikossa, joka johtuu ettei kotona ole opastettu tuohon tapaan. Olen kyllä omasta mielestäni lihava, mutta terveudenhoitaja toitottaa alipainosta.

edit:

lainaus:

Ne jotka sitä mahaa vaan siellä kotona kasvattaa ovat ehkä vanhempina jonkin sortin viisaita, mutta ne ei mun mielestä tajua oikeasta elämästä mitään...

Oikeassa, paitsi että tuokin vaihtelee kotikasvatuksen määrästä. Olen huomannut ( tai sitten kouluni on täynnä kusipäitä ) että jostain syystä me nörtinkaltaiset olemme jotenkin.. sanoisinko järkeviä. Nörtit ovat omalaatuisia mutta oikeasti ihmisiä. Syy miksi nötit ovat aina kotona johtuu siitä että tulee laiskaksi, tylsän tullessa menee ensimmäisenä leikkimään koneella, ja ...

Tuli ihan mieli surulliseks kun miettii miksi ollemme tälläisiä.

edit2: tein tämän muokkauksen tahallaan, sillä huomasin että on olemassa 2 eri tyyppiä: nerdoja ja nörttejä. Muistakaas se, sillä on niitä jotka ovat vain vähän höynähtäneitä ja niitä joista ei ota selvää. (hyviä esimerkkejä ovat: 0L0L ja OMG! )

Heikki [31.08.2003 20:08:09]

#

Itse harrastan sekä jalkapalloa että ohjelmointia (ja talvisni jääkiekkoa). Ei sitä jaksaisi koodata joka päivä...

Kyllähän ohjelmointikin on jollain tavalla sosiaalista... itse irccaan oikeastaan aina samaan aikaan... :D

Henkilö, jonka ainoa harrastus on tietokoneet&ohjelmointi, eikä muuta tee on kyllä kunnon nolife...

Janezki [31.08.2003 20:15:58]

#

lainaus:

Jos katoitte sen yhen ohjelman missä kerrottiin "hikikomoreista" niin tiedätte minkälaisia teistä saattaa, huom SAATTAA tulla!!! Jotkut vaan mähöttää oman huoneen nurkassa tietokoneen äärellä ja käy suihkussa korkeintaan kerran vuodessa... pah... mihin maailma onkaan menossa.

Eikö hikikomorot olleet niitä jotka väsyivät Japanin tiukkaan 24h opiskeluun ja asettuivat huoneisiinsa vuosikausiksi pelaamaan, mutta heistä EI TULLUT erakkoja pelaamisen ja koodaamisen takia, katsoin kyllä dokumentin. Varmaan hirveä haju niiden huoneissa :(


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta