Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointiputka: PHP-haaste...

Sivun loppuun

janijohannes [21.05.2010 19:51:53]

#

On aika rasittavaa tälläinen:
Tehtävässä 17, Kirjainmäärät, syötteellä sana=TESTI, skriptini antaa tuloksen

T 2
E 1
S 1
I 1

kun taas haaste hyväksyy vain

E 1
I 1
S 1
T 2

Toivon muutosta tähän, jotta pääsis jatkamaan.

Macro [21.05.2010 20:09:32]

#

Käytä ksort() funktiota, jos tuloksesi on taulukossa ennen tulostusta. Tehtävässä kirjaimet pitää palauttaa aakkosjärjestyksessä.

janijohannes [21.05.2010 20:23:17]

#

Ahaa... selvä ja kiitos! Tämän voinee taas poistaa?

EDIT: Eipä auta ksort, sama tulos...

Macro [21.05.2010 20:41:27]

#

<?php
...

ksort($array);

// Tulosta taulukko

Muokkaus. Sensuroin koodia trilogin kommentin takia. Funktiosta voi lukea php.netistä ja päätellä taulukon rakenteen itse.

trilog [21.05.2010 20:46:32]

#

Mielestäni haasteen idea on, että jokainen (halukas) ratkaisee sen itse. Toki vinkkejä saa kysyä, mutta lähes valmiin ratkaisun jakeleminen ei ole kovinkaan mielekästä.

janijohannes [21.05.2010 21:56:07]

#

Mjuu, tajusin laittaa sen ksortin siihen vastaustaulukkoon, johon se pitikin.

Metabolix [21.05.2010 22:49:08]

#

Se, että joku muu täällä ratkaisee kaikki tehtävät puolestasi, ei ole sinun osaltasi alkuunkaan kunnioitettava saavutus. Mitä jos nyt lopettaisit ylimääräisen kyselemisen ja tekisit tehtävät ihan itse, kuten muutkin? Jos et osaa ratkaista tehtävää ohjeen mukaisesti (eli tässä tapauksessa tulostamalla aakkosjärjestyksessä), oikea ratkaisu ei ole heti tulla kysymään, miten tämä tehdään, vaan etsiä vaikka netistä tietoa taulukoiden järjestämisestä PHP:llä ja tarvittaessa opetella vaikka itse toteuttamaan jokin lajittelualgoritmi. Toisaalta useimpiin tehtäviin on monta ratkaisutapaa: tuossakin olisi voinut käydä kaikki aakkosten kirjaimet järjestyksessä läpi ja tulostaa ne, joiden kohdalle on merkitty esiintymiä, jolloin valmiin taulukon järjestyksellä ei olisi merkitystä.

janijohannes [21.05.2010 23:17:28]

#

Alkuperäinen ongelmahan oli, että en tiennyt järjestystä jota haaste käyttää. Ensimmäinenkään ongelma ei varsinaisesti liittynyt tehtävään.

Jalmari91 [21.05.2010 23:31:01]

#

janijohannes kirjoitti:

Alkuperäinen ongelmahan oli, että en tiennyt järjestystä jota haaste käyttää. Ensimmäinenkään ongelma ei varsinaisesti liittynyt tehtävään.

Tehtävän annossa sanotaan, että kirjaimet täytyy luetella aakkosjärjestyksessä.

Metabolix [21.05.2010 23:41:03]

#

Ja aivan yhtä selvästi tehtävänannossa sanotaan, että tiedot välitetään $_REQUEST-taulukossa. Kannattaa varmaan jatkossa lukea ohjeet kunnolla – tämä taito on oikeassakin ohjelmoinnissa yksi tärkeimmistä.

progo [22.05.2010 18:49:50]

#

PHP-haaste... en ole tehnyt noita, mutta kävipä mielessä, että vaikuttavat melko yleismaailmallisilta. Olisipa herkkua tehdä vastaavia jollain kielellä, jota haluaisi oppia. Noita POSTeja käytellen tietty kieli on vapaa, mutta voisiko tulla ongelmia, jos vaikka Haskellilla haluaisin kokeilla?

jlaire [22.05.2010 19:01:35]

#

Olen ratkaissut Haskellilla muutaman tehtävän eikä ollut mitään ongelmia.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta