Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Työtarjoukset: Haetaan J2EE-koodaria

walkout_ [08.01.2010 14:48:42]

#

Haetaan J2EE-koodaria, tuotekehitykseen.
Osaamisvaatimukset:
J2EE
JSP
JavaServlet
AJAX
JSON
TRUE License
Eclipse Plug-in and Fragment -project
CSS
XHTML
JavaScript
+ muutaman vuoden työkokemus tai usean vuoden harrastelukokemus näyttöineen
Plussaa:
ExtJS
SCRUM ja XP
Tomcat

Projekti on business plan vaiheessa, joka tehdään Venture Cup -kilpailussa ja mukaan sen laatimiseen tulee Technopolish Ventures ynnä muut tahot. Jos ja kun maaliskuun jälkeen LTS on valmis ja Venture Capital -sijoittajat ja muut tahot uskoo liikeideaan ja antavat rahat hakijan palkkaan niin perustan Oy:n ja projekti voi alkaa. Projektin tekeminen on mahdollista vain minun kannettavalla koska asiaan tarvittava teknologia on sidottu minun koneen MAC-avaimeen ja IP-osoitteeseen.
En voi mitään vielä luvata mutta tekijä ehdokkaat tarvitsen LTS:n vaikka sitten nimettömänä rahoittaja varten että voin tehdä kustannusarvion.
Rahoittajat ovat kontaktoineet minun ulkomailta aivan itse enkä heitä ole asian tiimoilta itse lähestynyt.
Jos kiinnostaa niin emailia tulemaan CV:n ja mahdollisten työnäytteiden kera osoitteeseen: matti dot kiviharju at mattikiviharju dot name
Eli jos rahoittajia ei kiinnosta LTS:n pohjalta niin homman voi unohtaa.
Tavoitteena saatta olla Oyj mutta olen siinä tarkkana, että Oyj muotoon ei muuteta jos ei kannata ja ehkä vasta 5-vuoden kuluttua kun kokemusta on minulla enemmän Tj:n virasta.
Lyhykäsyydessään idea on tuottaa 3. osapuolen tuotteissiin maksullisia plugineita markkinoille joilla on jo valmiiksi asiakkaat.

Hakoulinen [08.01.2010 16:16:06]

#

Tuskin ketään kiinnostaa edes yrittää ottaa selvää kun eivät tajua puolia lauseistasi :)

walkout_ [08.01.2010 17:01:33]

#

Eli puolia lauseesta vai? Vaiko puoliakaan siitä mitä kirjoitan? Eikös se ole vähän hölmöä vastata kysymykseen "Yes, no, meaby" Yes.. kukas sitä tietää saanko rahoitusta mistä maksaa palkkaa ja jos ei saa niin ei voi maksaa ja ei kannata tehdä asialle mitään koska palkallisia paikkoja varmaan on ja eiks se mun duunia ole niin kuin ensin saada rahoitus LTS:llä eli liiketoimintasuunnitelmalla joltakin rahoitajalta. Ei paradoxiin voi vastata "Yes". Mulla on aikas paljon kokemusta siitä että kun yritys on perustamisvaiheessa ja haet siihen tekijää niin kysyvät aina saanko työntekijänä rahaa "Yes" tai "No".. ja kun yritän taas selittää niin sanovat että taas tota samaa.. Kyllä vai Ei saanko rahaa. Kun ei tajuta että vastaus on Ehkä ja et tee muuta kuin laitat vaan hakemuksen ja jäät odottamaan jos minä saa sen budjetin rahoittajalta palkaasi tai sitten teen liikevaihdon mistä maksaa palkaa.. sehän se mun duuni on ei sinun. CV on kaikilla yleensä valmiina ja sen lähetys ei monen minutin homma ole. Ottaa selvää mistä, siis te hakijat vai rahoittaja.. rahoitajat eivät ole yksinkertaisia ja ne auttaa jos vähänkään uskovat vetävän osuuden mun liikevaihdosta siltä osin minkä katsovat järkeväksi.

Mutta joo voin yrittää antaa selvennyksiä. Tietty Googlettamalla saa tietoa kyllä asiasta mitä mm. Venture Capital -tarkoittaa, mutta se ei ole oleellista. Vaan CV:tä tänne niin päästään helpommalla. Minä en niitä 3. osapuolelle tule antamaan ilman lupaa.

Ainoastaan tarvitsen nyt CV:tä ja hakijoiden palkkatoiveita että voin kirjoitella mitäs voisi homma kustantajalle maksamaan. Hakijoista sinäsä en kerro niille mitään. Tiedän että työntekijän ottaminen on kk-hinnaltaan n. 5000-10000 EUR yleensä johtuen yrityksen kuluista palkata joku. Mutta ne menee arvailuiski ilman tarkempaa tutkimusta.

Jos otetaan tämä steppeinä niin eka vuosi on alkuvaiheessa tomittava 6 kk lainarahalla rahoittejilta työn tekijöiden palkaan ja tuotettava rahaa vuoden lopussa niin paljon että lainat on maksettu ja sitten mennään palkan maksu tulorahoituksella ja homma työllistää minut ja paritekijää. Sitten otetaan tavoitteksi kasvattaa liikevaihtoa mm. palkata 30 jamppaa. Loppupeleissä mahdollisimman nopeasti liiketoiminan on tuotettava miljoonia, että riskirahoittajaja ja enkelisijoitaja vetää sitä verotonta osinkoa itselleen yrityksen osakkeista.

Vai meinaakko että "työharjoitelia" tekee sen LTS:n niin että rahoitajaa kiinnostaa? Tämmöiseen ei kannata lähteä enkä sellaista tule tarjoamaan kuin luottohenkilölle joka lähtee osakkaksi johon luotan ja myyn sille osakkeita vaikka 20 %.

Eikä mulla ole just nyt rahaa laittaa joku muu osaavampi näitä ilmoituksia tekemään. Jos ei tajua ei tarvitse tajuta.. mutta kaikella kunnioituksella olisi suotavaa että ette vastaa tähän jos ette tauja. Ja minä en vaan osaavammaksi muutu laatimaan näitä ja ne jotka näitä laittaa on jo toimiva liiketoiminta josta saada rahaa ammatilainen laatimaan näitä ilmoja. Ongelmia ei ole ollut kun laitan vastaavan MOL:lliin MOL:n ohjeilla. Foorumien ongelma on se että näihin voi vastata vaikka mitä nekatiivista toisin kuin MOL:ssa josta saisin jo ensviikolla muutaman hakemuksen.

Viesti on tarkoituksella luotu näin. Koska jos täällä lupailen liikoja niin siitä tulee minulle paskaa. Jos minun toiminta toimisi jo nyt jättäisin tuon kuvauksen lopusta pois ja laatisin ilmon toisin. Jos teen ilmon väärin eli niin kuin oikea toimiva yritys tekee ja lupaukset on minista ilmoista siltikin katteetomia niin kohta on Suomi24.fi Potkut ja Työttömyys -palsta minua haukkumassa vaikka miksi. Ei työpaikka ilmoitukset ole lekin asia jolla vain yritetään mainostaa omaa firmaa tai toimintaa jota ei oikeasti ole olamassa.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta