Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointiputka: Putkaposti 34: Kukkaruukut

Sivun loppuun

Antti Laaksonen [05.12.2009 22:42:21]

#

Uusi putkaposti tulee tässä:

https://www.ohjelmointiputka.net/postit/tehtava.php?tunnus=kruukut

Metabolix [05.12.2009 23:02:03]

#

Tällainen yksinkertainen matematiikantehtävä ratkeaa varmaan monelta kuvan kanssa hetkessä. Hieman eri tasoa kuin vanha posti nimeltä Kuninkaan hevoset. :)

jlaire [05.12.2009 23:09:37]

#

Jee, eka! =) Voisi varmuuden vuoksi tarkistaa bruteforcella, mutta olen kyllä todella yllättynyt jos 19 ei ole optimaalinen.

Paransin muuten omaa tulostani Kielitieteessä tänään ja olen menossa tuloslistassa Metabolixin ohi, kunhan se päivittyy. :P

Grez [06.12.2009 03:18:34]

#

Kieltämättä poikkeuksellisen helppo tehtävä.

Nysväsin tuossa myös pienen sivun, jolla omaa kaavaa on helppo testata:
http://grez.info/putka/postit/kruukut.html

Eli kaavan voi kirjoittaa tekstilootaan ja onchange -eventillä (kun fokus poistuu lootasta) se päivittää yllä olevan taulukon. (Tuo hyväksyy myös sellaisia laskutoimituksia, joita ei saa tehtävässä käyttää. Eli kannattaa pitää ne säännöt mielessä, kun kirjoittaa kaavaa.)

Jaska [07.12.2009 02:42:28]

#

Hmm.

Fhyxh nhxv e zvvahf lxfv fhyxh xvvaav fhyxh nhxv e wnrgghan xnuqryyn cyhf f zvvahf lxfv fhyxh xvvaav cyhf f fhyxh nhxv f cyhf lxfv fhyxh xvvaav wnrgghan xnuqryyn.

Virhe lähetyksessä:
Kaava ei kelpaa, kun r = 1 ja s = 1!

Tehtäväsivulle

jlaire [07.12.2009 04:01:07]

#

(foo)(bar) --> (foo)*(bar)

Taisit jo huomata itsekin. Tämä olisi ehkä hyvä mainita tehtävässä.

Grez [07.12.2009 05:42:04]

#

Testasin vielä ja ainakaan Firefoxissa ei toimi ilman noita kertomerkkejä myöskään tuossa mun testerissä (eli sikäli vastaa hyvin tehtävää)

Antti Laaksonen [07.12.2009 10:19:37]

#

Tosiaan tarkastaja vaatii, että kaavassa on merkitty kaikki kertolaskut. Nyt tarkastaja pyrkii ilmoittamaan, jos näin ei ole tehty.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta