Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Virus koneessa. Apua...

Sivun loppuun

TETRIS [17.07.2003 12:49:55]

#

Kun mä sain jostain mun imuroimasta tiedostosta Evibot. A nimisen wormin. Se kerkes tartuttaa 22 tiedostoa ja sitten AVG virustutka parans niistä 21 eli 1 jäi ja se jäi johonkin windowsin tarvitsemaan WINEXEC.EXE tiedostoon ja virusta ei voida poistaa siitä tiedostosta koska windows luultavasti tarttee sitä? Mikä neuvoksi?

Grey [17.07.2003 13:05:35]

#

Poista vain suosiolla se tiedosto. Vaikuttaa siltä että se on joku viruksen tekemä juttu. Ainakaan minun Windows 98 ei sisällä sitä, eli poista vain rohkeasti, ja jos Windows valittaa siitä käynnistyessään seuraavan kerran, niin kaikki rekisterissä siihen viittaavat jutut pois.

-Grey-

Janezki [17.07.2003 13:18:39]

#

Jos mahdollista niin hanki tuo tiedosto jostain muualta. Toinen vaihtoehto muuta tiedostonimi ja katso toimiiko Windows ilman tuota tiedostoa.

Janezki [17.07.2003 13:34:37]

#

Tuolta saattaa löytyö jotain mielenkiintoista

http://www.computing.net/security/wwwboard/forum/5414.html

T.M. [17.07.2003 15:59:35]

#

mullakin on yks virus koneessa nimeltään "PE_DUPATOR.1503", mutta ei se ole tuhonnut muuta kuin windowsin paskimmat ohjelmat :D mutta niitäkin tarvitsee x)
ainoa vaihtoehto taitaa olla formatointi, jos tuon viruksen aikoo karkoittaa :P

Grey [17.07.2003 16:51:54]

#

Jotkut virukset luovat omia tiedostoja, mitkä voi ihan turvallisesti hävittää. Esim. eräs mato/virus luo sellaisen tiedoston kuin system32.exe, joka ei ole Windowsin tiedosto. Ja tuo tiedosto haiskahtaa sellaiselta, mikä on Tetriksen koneessa.

-Grey-

Sami [17.07.2003 17:43:48]

#

Kakstonnisessakaan ei ole mitään tuonnimistä tiedostoa, joten taitaapi olla poistettavissa aivan hyvin.

odys [17.07.2003 17:48:19]

#

Hankkikaa Norton Antivirus 2003. Se poistaa viruksen kuin viruksen välittömästi jos semmoinen koskaan edes koneelle tulee. Nimdakaan ei edes ehdi leviämään koneelle vaan se poistetaan heti.

k-mikko [17.07.2003 17:59:37]

#

Tietääkseni F-Secure on Nortonia parempi virustentorjuntaohjelma.

Itselläni ei moisista ole tosin mitään kokemusta.

odys [17.07.2003 18:00:24]

#

F-Secure on ihan paska :D
Mulla on sekin.. Nortoni tunnistaa paremmin ja poistaakin paremmin virukset..

Edit: F-Secure ei edes osannut poistaa nimdaa(se iski omalle koneelleni), joten siirryin Nortoniin, joka poisti sen ilman mitään vaikeuksia.

TETRIS [21.07.2003 13:06:19]

#

Eikös F-secure ollu jossain kusessa pari vuotta sitte jos en väärin muista no kumminki kiitos kumminki kaikille hyvistä neuvoista

Toni-S [23.07.2003 19:25:02]

#

Jope, Jos seuraisit F-Securen sivuja niin silloin ku nimda ilmesty, niin sinne tuli heti apuohjelma joka poisti sen (nimim. kokemusta)

vipemype [23.07.2003 19:39:37]

#

lainaus:

Jope, Jos seuraisit F-Securen sivuja niin silloin ku nimda ilmesty, niin sinne tuli heti apuohjelma joka poisti sen (nimim. kokemusta)

Ja poisti samalla pari muutakin tiedostoa? ;)

Viruspäivitykset on suotavia, jotta ohjelma pysyy ajan tasalla uusista viruksista.

lainaus:

F-Secure ei edes osannut poistaa nimdaa(se iski omalle koneelleni), joten siirryin Nortoniin, joka poisti sen ilman mitään vaikeuksia.

Oliko Norton uudempi versio kuin F-Secure? Mikäli oli on siihen voitu laittaa "Nimda-suojaus".

Juippie [24.07.2003 10:58:01]

#

Meilläki o Norton Antivirus ja silti joku tun viirus koneel. Formatointi vois auttaa tähän onkelmaan

Olli Vanhoja [27.07.2003 00:14:47]

#

Mä asensin nyt tälläsen Antivirin ton Trend PC-Cillinin tilalle ja sillä jopa paikansin sellaisen viruksen mitä cillin ei löydä, mutta tämä taas ei löydä kaikkia niitä mitä cillin löytää. Oisaisiko joku sanoa kumpi on loppujen lopuksi parempi toisessa koneessa toinen ja toisessa toinen, mutta en sitten oikein osaa sanoa itse kumpi on parempi?

Blaze [01.08.2003 23:50:53]

#

Terve järki on paras virussuoja (ei mennä availemaan niitä britney_spears_über_HOT_nude_pixXx_pr0n.jpg.vbs -tiedostoja)


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta