Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Väriyhdistelmät

Sivun loppuun

Queq [16.07.2003 08:41:14]

#

Mikä olisi hyvä väriyhdistelmä sivuille jossa asettelu on tämän kaltainen:?

|------------------|
|Logo              |
|------------------|
|Valikko           |
|------------------|
|Kaikki muu tavara |
|------------------|
|Copyrightit       |
|------------------|

Asettelu olisi siis samankaltainen kuin täällä, mutta tuo "kaikki muu tavara" kohta olisi (ehkä) samanlainen kuin php.net:issä.

shovi [16.07.2003 12:38:50]

#

Suosittelisin katsomaan tästä https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/1941-pakettiauto mun viestin.

Queq [16.07.2003 13:55:18]

#

No ongelma on lähinnä "kaikki muu tavara" kohta:

* esim, tässä on ulkoasu jota olen tehnyt, mutta en vain osaa keksiä keskimmäiseen osaan oikeita värejä *:
|----------------------------------------------|
|Logo / vaalea, lähes valkoinen                |
|----------------------------------------------|
|Valikko / Sinisen harmaa                      |
|----------------------------------------------|
|vasen   |Kaikki muu tavara / ????? | oikea    |
|valikko |                          | valikko  |
| / ???  |                          | / ???    |
|----------------------------------------------|
|Copyrightit / Sinisen harmaa                  |
|----------------------------------------------|

T.M. [16.07.2003 14:24:04]

#

- valko-musta logo
- siniharmaa valikko
- musta vasen valikko (teksti keltainen)
- valkoinen sisältö (teksti musta)
- vaaleansiniharmaa oikea valikko
- sinisempi harmaa copyrightit

kai noista jonkinnäköstä voi kehitellä? räikeät saattaa olla.
ei voi olla niin vaikeaa keksiä sopivia värejä sivuilleen.... jos ei sit mitään keksi niin aina voi tehä mustavalkoset sivut, niinkuin ennenWanhaan ;)

k-mikko [17.07.2003 01:37:23]

#

LUOVUUS??? OMATOIMISUUS???

shovi [17.07.2003 18:18:44]

#

lainaus:

LUOVUUS??? OMATOIMISUUS???

Älä tuomitse liian kovasti, saatat joskus joutua itsekin kääntymään putkan puoleen... :D

Mutta Queq, voisitko tehdä jonkinlaisen pohjan vaikkapa ilman värejä, niin olisi paljon helpompi auttaa?

odys [17.07.2003 18:27:26]

#

No mun mielestä on paljon hauskempaa tehdä itse ulkoasu ja värit, mutta sen jälkeen voi kysyä muiden mielipiteitä. En itseasiassa välitä paljoa jos joku ei tykkää kotisivuistani. En halua muuttaa ulkoasua sen takia jos porukka ei pidä siitä koska sivut kuvastaa minua ja omaa persoonallisuuttani.

Voinhan tähän sen verran vastata, että mielestäni sinisävyiset sivut ovat jo ihan loppuunkuluneita(vaikkakin todella hienoja). Voisit kokeilla jotain uutta esim. paskanvihreää tai oranssia(kuten minulla). Harmaa väri(oikealla sävyllä) sopii myös mainiosti melkein minkä värin kanssa vain.

Musta tausta on mielestäni liian tumma. Ei semmoista jaksa välttämättä katsoa pitkiä aikoja.

Noh siitä sitten väsäämään :P

shovi [18.07.2003 12:22:17]

#

Niin, onhan ne siniset aika kuluneita mutta eri sävyjä yhdistelemällä saa aina uutta aikaiseksi.

Tuota mustaa taustaa on todella vaikea hyödyntää. Tarvii olla todella taitava että saa tekstistä luettavaa ja muusta tyylikästä. Mutta mustasta taustasta saa tyylikkään, kun tekee sivun keskelle syvänsinisen taulukon ja taulukon ulkopuolelle (mustalle alueelle) valikon, jossa on samansinisiä bulletteja. Tekstin väri on automaattisesti kyllä valkoinen.

Niin ja pyydän edelleen: tee joku yksinkertainen sivupohja, niin on helpompi neuvoa.

Queq [18.07.2003 15:16:10]

#

Asettelu olisi jota kuinkin tälläinen : http://koti.mbnet.fi/php-m/versio2/ . Eli tuohon olen sitten hakemassa erilaisia väriyhdistelmiä, kun en oikein itse keksi mitään...

k-mikko [18.07.2003 23:50:33]

#

lainaus:

Asettelu olisi jota kuinkin tälläinen : http://koti.mbnet.fi/php-m/versio2/ . Eli tuohon olen sitten hakemassa erilaisia väriyhdistelmiä, kun en oikein itse keksi mitään...

Todella tyylikäs lay-out ja värit ovat tyylikkäät.

Jos tuo on tuotoksesi, (aivoni jumittavat ja se jäi epäselväksi) niin suosittelen pitämään sen noin.

odys [19.07.2003 00:40:04]

#

Tyylikäs on.. ainoa mikä ei oikein sopinut(minun silmään) oli tuo yläpalkin taustakuva. Muuten erinomaista suunnittelua!

T.M. [19.07.2003 01:16:31]

#

juu, hieno on, mutta noi vasemman ja oikean palkin leveydet vois pistää kiinteiksi.. en tiedä miksi, mutta se tuntuu jotenkin "turvallisemmalta" :D

Gwaur [19.07.2003 01:42:06]

#

Hieno on! Olisko tulossa epä-java(script):llistä versioo? kun mun mozillaan ei oo asennettu sitä enkä jaksais asentaa... ja vielä ku kovalevyl on hiton vähä tilaa

k-mikko [19.07.2003 03:12:42]

#

lainaus:

Hieno on! Olisko tulossa epä-java(script):llistä versioo? kun mun mozillaan ei oo asennettu sitä enkä jaksais asentaa... ja vielä ku kovalevyl on hiton vähä tilaa

Sivulla ei ollut riviäkään javascriptiä, ei itseasiassa edes <script> -tageja, mutta EI HÄTÄÄ!
Tarkoitit Flash-animaatioita!

Ja jos jokin jää epäselväksi, pyytäkää minut tutkimaan ja ratkaisu löytyy kalenterivuoden aikana!

Teme [19.07.2003 12:53:30]

#

Joo, on ehkä vähän paremmat kun yhden nimeltä mainitsemattoman käyttäjänimen tekemät sivut!

Hemmetin hienot sivut!

thefox [19.07.2003 21:34:07]

#

Pieni muotoseikka, "parhaat" saundaa paremmalta kuin "parhaimmat". Ok design.

shovi [21.07.2003 15:47:45]

#

Mmm... cool, very cool...

Asettelussa on vielä _hieman_ hiomista, tuo vasen valikko saisi mennä tasan tuon etusivulinkin ja keskustelun välisen viivan kanssa. Tekstin väri voisi olla samaa tyyliä reunan kanssa, mutta aavistuksen tummempi.

Ja fawkz mainitsi jo tuon ainoan kirjoitusvirheen :)


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta