Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB6: VB:n pelihomma

Sivun loppuun

TIC [25.04.2002 15:39:19]

#

Pystyyköhän VBllä tekemään tasohyppelyn joka ei räpi tai töki tai mitään? Ajattelin väsätä sellasen.

Gevil [25.04.2002 16:39:13]

#

Tehdä ilman,
-räpimistä: Kyllä.
-tökkimistä: riippuu jos tarkotat tökkimistä joka johtuu koneen hitaudesta, sama mitä cs:säki voipi toisinaan ilmaantua.. niin hankalaa se on... MUTTA siis KYLLÄ voi tehdä ettei se töki silleen.. =)

thefox [25.04.2002 19:09:32]

#

DirectX:ää käyttämällä tuskin tökkii... :P

TIC [26.04.2002 15:36:04]

#

räpimistä? heh.

Antti Laaksonen [26.04.2002 20:24:16]

#

DirectX on tietty paras vaihtoehto, mutta BitBlt:lläkin pitäisi ihan hyvä tulla, kunhan kuvat eivät ole hirveän suuria.

TIC [27.04.2002 15:40:28]

#

Tuli vaan mieleen idea kun pikkuveli pelas JazzJackRabbit 2:sta. Idea tietysti erinlainen pitäisi olla...

Gevil [27.04.2002 17:13:17]

#

Tuota tuli tässä mieleen että eihän se räpi olleskaa jos sen pistää ihan normaali pictureboxiin...seuraa kysymys:
voiko pictureboxin saada transparentiksi?

thefox [27.04.2002 18:04:48]

#

No kyllähän se räppii ja tökkii enemmän kuin laki sallii jos sinä sen pictureboxiin tunget :>

Gevil [27.04.2002 20:14:07]

#

Räppimistä ei ole.
Tökkimistä on peruskoodilla mut siihen pitää pistää ne lisäykset.

Antti Laaksonen [27.04.2002 22:12:19]

#

PictureBox ei voi olla läpinäkyvä, mutta ImageBox on, jos kuvassa ei ole taustaväriä (eli toimii ainakin GIF-tiedostoissa). Kuva tosii välkkyy ja nykii, ellei se ole todella pieni.

BitBlt:llä saa jo aikaan välkkymätöntä (kaksoispuskuroinnilla) ja melko nopeaa jälkeä, kunhan spritet eivät ole kovin suuria ja niitä ei ole kauheasti.

DirectX:n kanssa kuva ei välky ja nopeuskin riittää käytännössä kaikkiin peleihin.

TIC [27.04.2002 23:01:43]

#

Antti, PictureBoxin saa läpinäkyväksi BitBlt:llä.
Mikseiköhän siitä ole opasta? Itse en jaksa tehä noi koodivinkkejä...

(nimetön) [27.06.2002 13:14:36]

#

miten pystyy tehdä Crash tyyppisen pelin

(nimetön) [27.06.2002 18:18:10]

#

Jos haluu tehdä crash tyyppisen pelin niin menee planet
sourceen & rekistöröityy ja sitten ettii sieltä tutoriaaleja
& sopivan directx 3d enginen


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta