Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Mikä on paras käyttis?

Sivun loppuun

shovi [03.06.2003 12:35:59]

#

Tiedän, että tästä saa kunnon riitelyn aikaiseksi, joten kysyn tätä: mikä on paras käyttöjärjestelmä, ja miksi? Onko Microsoftin (anteeksi törkeä kielenkäyttöni :) uusin tuote ihanan toimiva ja helppokäyttöinen vai viekö nörttirintaman Linux taistelun 10-0? Mielipiteitä!

odys [03.06.2003 13:27:28]

#

No Windows XP on ihan kohtalaisen nopea jne, mutta joku näissä uusissa windowseissa ärsyttää.. Windows on helppokäyttöinen ja helppo asentaa. Linux on taas hieman vaikeampi (ainakin aloittelijalle). Linuxin tietoturva on myös parempi kuin Windowsin.

Tällä hetkellä itselläni on Windows XP Professional.

Vielä yksi offtopic juttu:
Miten saan uninstalloitua ton v***n MSN Messengerin kun se aina hyppii silmille tuolla trayssä.

mikaelh [03.06.2003 14:16:00]

#

Taas sitä näemmä nostetaan vanha riidanaihe Windows vs. Linux esiin.

Kuten aikaisemmin on todettu, niin kummatkin sopivat toista paremmin tiettyihin käyttötarkoituksiin. Esim. Windows sopii vielä tällä hetkellä paremmin pelaamiseen (ja sille on enemmän niitä), mutta Linux vie voiton palvelimien puolella.

Itse käytän tätä viestiä kirjoittaessa Linuxia ja käytän sitä myös suurimman osan ajasta.

leftover [03.06.2003 15:07:22]

#

MS-DOS 6.22 + 4DOS. Oi niitä aikoja... *kuvitelkaa tähän vanha patu natisevassa kiikkustuolissa unelmoimassa kultaisesta nuoruudesta*...

weicco [03.06.2003 15:20:32]

#

load"$",8
list
load"sexgames",8,1
run

Olli Vanhoja [03.06.2003 16:33:31]

#

Linuxilla on kyllä nykyään OpenGL ja DirectX.
FreeDOS pieksee Linuxin ja Windowssin 10-0.
www.freedos.org

tomaattigeeni [03.06.2003 17:20:51]

#

Linuxi niittää aika paljon kunniaa GNU -softan ansiosta, siksi GNU/Linux on osuvampi nimi useimmille Linuxeille. Porukka tuntuu unohtaneen että on olemassa myös muita käyttiksiä, itseäni ainakin kiinnostaisi kokeilla vaikka NetBSD:tä tai FreeBSD:tä.
Tällä hetkellä mulla on ensisijaisessa käytössä RedHat Linux 9.0

Grey [05.06.2003 22:05:18]

#

Linuxin etuna on teoreettisesti parempi tietoturvallisuus kuin Windowsilla. Avoin koodi kuitenkin heikentää sitä, sillä kuka tahansa taidokas voi hyvinkin keksiä jonkun aukon, ja eikä tuo taidokas ole välttämättä rehellinen tapaus. Toimintavakaus kuitenkin tekee Linuxista systeemin, jotka suosittelen pienpalvelinten ylläpitäjille. Muokattavuus tekee siitä taas sellaisen että jos ei kiinnosta koneen käyttö, mutta jatkuva kyhääminen, niin hommatkoon Linuxin.

Windowsissa on aika paljon bugeja ja tietoturva-aukkoja, mutta kyllä palomuuri auttaa siinäkin. Ydin on herkkä virheille, ja jos järjestelmä on liian epävakaa, viallinen muistipalikka tahi sitten lämmöt liian korkeat vaikka prossulla, voi kaatuilu viedä hermot. Käyttäjälle jonka ei tarvitse tietää tietokoneesta mitään, enempää kuin ohjelmistakaan, suosittelen Windowsia. Kaikki kun eivät tarvitse loputtomia säätömahdollisuuksia, vaan systeemin missä on ohjelmien käyttö helppoa.

Kuulun itse tähän ryhmään. Minulle riittää että on alla edes jonkinlainen systeemi, missä ei ole tarvinnut miettiä paljoakaan mitään. Ja että siinä on ohjelmia, joiden asentamisessa ei tarvitse miettiä mitä tekee. Itse vaivan jätän siihen työhön mitä teen. Mieluummin nimittäin näen vaivaa siinä että kun mietin minkä tarinan kirjoittaisin, mitä piirtäisin tai millaisen pelin tekisin.

-Grey-

Olli Vanhoja [05.06.2003 22:19:44]

#

Siis yritätkö jotenkin todistaa, että Windows on parempi, koska sen lisenssi maksaa ja koodi ei ole avoin ???
Luulempa, että Microsoftin parituhatta silmmää eivät löydä niin helposti bugia kun miljoonat Linux käyttäjät :-)

Grey [05.06.2003 23:39:40]

#

lainaus:

Siis yritätkö jotenkin todistaa, että Windows on parempi, koska sen lisenssi maksaa ja koodi ei ole avoin ???
Luulempa, että Microsoftin parituhatta silmmää eivät löydä niin helposti bugia kun miljoonat Linux käyttäjät :-)

Windowsia ei tarvitse niin paljoa säätää. Siksi käytän sitä itse, sillä minua ei kiinnosta asennella kaiken maailman root - oikeuksia ja muuta. Jätän ne mieluummin niiden iloksi, jotka oikeasti pitävät siitä. Jos taas joku, kuten varmaan tuo yllä oleva tapaus, pitää jatkuvasta systeemien viilaamisesta ja muusta, tehkööt niin, kunhan ei yritä saada minua samaan hommaan mukaan. Jos yrittää, niin minulla on vastaisku valmiina, jonka jälkeen henkilön ei pidä enää ikinä puhuakaan Linuxin eduista.

Eli toisin sanoen, voitte käyttää Linuxia, voitte käyttää Windowsia, DOSsia, OS/2, MacOsia ja monia muita, kunhan ette tule niitä tyrkyttämään minunlaisille. Sen kuitenkin sanon että Linux ei tule korvaamaan Windowsia. Ainoa systeemi mikä voisi Windowsin korvata, on MacOs, mutta se on vain Macintosheille. Onhan MacOs yksi vanhimpia graafisia liittymiä ja siten luultavammin vakain. Sitä paitsi se on tavalliselle kotikäyttäjälle paljon parempi kuin Linux.

Jos ette usko sitä, voin todistaa sen helposti. Tarvitsen vain helpoimman Linux - version nimen. Lopun hoitaa vanhempani. Aluksi pistän ne asentamaan ilman apuani Windowsin jollekin kiintolevylle. Sitten Linuxin ja käyttämään sitä. Jos he eivät osaa Linuxia käyttää ilman 1000 sivuisten ohjeiden lukemista, niin entä ne miljoonat muut ihmiset?

Linux on edelleen servereita ja tietokoneharrastajia varten. Esim. eräällä työpaikalla on Linux - serveri, mutta työkoneita pyörittää Windows 2000.

Minä en hauku Linuxia, vaan niitä idiotteja jotka luulevat sen olevan täydellinen. Niin, en koskaan hauku Jumalaa, vaan niitä ääliöitä jotka puhuvat ja puhuvat, mutta eivät tajua sitten yhtään mitään. Haukun siis teitä. Juuri teitä jotka luulette Linuxia ylivertaiseksi, mutta ette tajua että maailmassa on ihmisiä joille se ei sovi. Makuasia josta on turha kiistää, ja kun siitä kiistellään, ärsyynnyn. Jotenka älkää siis koettako muuttaa minun tai toisten mielipiteitä, muuten me tulemme muuttamaan teidän mielipiteet. Olen puhunut ja enempää en sano tässä aiheessa.

-Grey-

weicco [06.06.2003 07:42:19]

#

MacOS:stä puheenollen, eikä BSD olekin hyvä käyttis :P

Olli Vanhoja [06.06.2003 11:56:09]

#

MacOS voi olla vkaa, mutta ei reaaliaikainen kaverilla oli kerran mackki joka loppuenlopuksi sai lekasta kun käyttis jumitti kokoajan ei kaatunut eikä ruksuttanut kiintolevyä se vain jäi esim. 5min jumiin ja toimi sitten taas.
Mikään käyttis ei ole täydellinen, mutta tuo ei kyllä nykyään pidä paikkaansa että Linuxia pitäisi "koko ajan säätää".
Itsekin käytän XP Proota vaikka joka päivä saan repiä hiuksia kun explorer kaatuu tai jotain hämärää tapahtuu. Nyt on vain käytössä sellaisia ohjelmia joista ei ole Linux tai jotain muuta versiota poiselle käyttikselle (BeOs).
Jos olisin joskus 4 vuotta sitten tajunnut valita vanhan Compaqin asennus valikosta jonkun muun käöyttiksen olisin pelastunut, mutta valitsin Windows 98 enkä edes NT:eetä. Nyt jos ostasin vielä merkki koneita valitsisin kyllä suosiolla vaikka Linuxin ja hetkun saan kannettavan hankittua postan varmasti kaiken Mirosofttiin viiittavan samantien.

kala [06.06.2003 17:14:19]

#

> Niin, en koskaan hauku Jumalaa, vaan niitä ääliöitä jotka > puhuvat ja puhuvat, mutta eivät tajua sitten yhtään mitään

Paraskin puhuja.

Kelläs täällä yleensäkin riittääpi näitä ylipitkiä viestejä joiden tietosisältö lähestyy nollaa mitä pidemmälle päästään? ;-)

Vilikki [06.06.2003 18:10:22]

#

lainaus:

Linuxilla on kyllä nykyään OpenGL ja DirectX.

aijaa, itse en tiennytkään, että directx on myös linuxille. Onko ihan varma juttu (kun directx on micro$oftin tekemä käsittääkseni)?

Kumpaakin, sekä windowsia että linuxia tulee käytettyä jonkin verran. Kummassakin on omat hyvät ja huonot puolensa, ehkä enemmän kallistuisin kannattamaan linuxia.

Sami [06.06.2003 18:37:01]

#

Paras käyttis on se, joka on paras... :D
Itse käytän windowsia...

Edit: vaikkei se paras olisikaan.

weicco [06.06.2003 19:28:52]

#

No hmm... Sanotaan nyt jotain

Turvallisuus: asenna OpenBSD ja älä käytä x86 laitteita
Nopeus: asenna Linux (nopea IO) tai FreeBSD (ehkä maailman nopein TCPIP stack)
Haluat OS:n leivänpaahtimeen: asenna NetBSD
HP:n kone: HP-UX
Sunin kone: Solaris
Applen kone: MacOS
Pelit: Windows
Ottaa päähän ainaiset ja typerät OS taistelut: sammuta tietokone ja käynnistä PlayStation, X-Box yms.

j.k [06.06.2003 20:26:03]

#

Olen käyttänyt kaikkia windows käyttiksiä ja parhaaksi nousee windows 2000! Se ei ole kaatunut viellä kertaakaan ja pelit pyörii parhaiten.

Grey [06.06.2003 20:31:08]

#

lainaus:

No hmm... Sanotaan nyt jotain

Turvallisuus: asenna OpenBSD ja älä käytä x86 laitteita
Nopeus: asenna Linux (nopea IO) tai FreeBSD (ehkä maailman nopein TCPIP stack)
Haluat OS:n leivänpaahtimeen: asenna NetBSD
HP:n kone: HP-UX
Sunin kone: Solaris
Applen kone: MacOS
Pelit: Windows
Ottaa päähän ainaiset ja typerät OS taistelut: sammuta tietokone ja käynnistä PlayStation, X-Box yms.

Kerrankin joku jolla on edes vähän järkeä tässä asiassa. On todellakin kyllästyttävää nähdä sellaista, että paras on se ja se systeemi. Osta se ja se. Kaikkein helpoimmalla pääsisi jos sellaiset tapaukset iskisivät lekalla kunnolla konettaan, ja lähtisivät sitten vaikka ulos haukkaamaan happea. Niin, ulkomaailmaan. Siihen kammottavaan paikkaan, joka on liian kirkas, täynnä kaiken maailman mutanttiotuksia (kärpäsiä, hyttysiä, ampiaisia, koiria, ihmisiä, jne. ), joka on sen lisäksi liian realistinen ja eikä mitään asetuksia pysty sieltä säätämään.

-Grey-

thefox [06.06.2003 20:42:31]

#

Grey:

lainaus:

Jos yrittää, niin minulla on vastaisku valmiina, jonka jälkeen henkilön ei pidä enää ikinä puhuakaan Linuxin eduista.

En ota kantaa itse aiheeseen, koska sama tappelu on jo käyty liian monta kertaa liian monessa paikassa. Sen sijaan minua suuresti kiinnostaa mikä ihme on tämä Greyn "vastaisku"? Vai onko ainoa mahdollisuus saada tämä selville yrittää saada arvoisa herra Grey mukaan systeemin viilaukseen?

Aku2 [06.06.2003 20:51:02]

#

Pitäisikö tähän keskusteluun tuoda nyt uutisoinneissa oleva:

http://www.itviikko.fi/uutiset/uutisalue.asp?alue=paiva&UutisID=56320

"Linux-palvelimien hakkerointi moninkertaista Windowsiin verrattuna"

Tai taulukkoa:
http://www.zone-h.org/winvslinux


Jos minulta kysytäisiin, niin työpöytäkäyttöön suosittelisin edelleen Windowsia (XP:tä), mutta palvelimiin Linuxia.
Ja vain siksi Linuxia, että Microsoftin palvelimien lisenssit Callit ja Corecallit saattavat nostaa palvelimen hinnan taivaisiin. Riippuen tietenkin mihin palvelinta käytetään.

Itse tosin käytän myös serverinä Windowsia +apache, mutta vain sen takia, koska minulla ei ole Linuxista niin paljoa osaamista että voisin sillä serveriä ylläpitää ja serverini on vain yksityiskäyttöön tarkoitettu, ei julkinen. Jos julkisen joutuisin pistämään pystyyn, niin kyllä menisi Linuxin opetteluksi.

weicco [06.06.2003 20:57:34]

#

Hmm.. Minuakin kiinnostaisi kuulla "Linuxin vastaiskusta" jos sieltä irtoaisi jotain uutta tietoa, jota en ole vielä kernelin koluamiselta ja asiaa käsitteleviä foorumeita lukemalla ole huomannut :)

mikaelh [06.06.2003 21:21:20]

#

lainaus:

Jos ette usko sitä, voin todistaa sen helposti. Tarvitsen vain helpoimman Linux - version nimen. Lopun hoitaa vanhempani. Aluksi pistän ne asentamaan ilman apuani Windowsin jollekin kiintolevylle. Sitten Linuxin ja käyttämään sitä. Jos he eivät osaa Linuxia käyttää ilman 1000 sivuisten ohjeiden lukemista, niin entä ne miljoonat muut ihmiset?

-Grey-

Linux distroja on monia kymmeniä ja joidenkin asennusohjelmat ovat aivan yhtä helppoja kuin Windowsinkin. Toisessa päässä taas ovat asennusohjelmat, joista ei maallikko ota mitään tolkkua.

Ja onkohan vanhemmillasi mitään aikaisempaa kokemusta tietokoneista. Jos heillä on, niin todennäköisesti Windowsista ja se vääristäisi testin tuloksia. Ja miksi vanhempiesi pitää käyttää Linuxia, mutta ei Windowsia? Kyllä Windowsinkin käyttäminen voi olla vaikeaa, jos ei ole koskaan ennen tehnyt mitään tietokoneilla. ;-)

Edit: Tuli vähän liian nopeasti luettua Greyn viesti, niin pientä korjausta...

vipemype [06.06.2003 21:44:35]

#

lainaus:

Linux distroja on monia kymmeniä ja joidenkin asennusohjelmat ovat aivan yhtä helppoja kuin Windowsinkin.

Jep. Otetaan esimerkiksi IT-Linux niin siinä asennusohjelma on täysin suomenkielinen ja hiirellä klikattava. Debian puolestaan on hiukan vaikeampi, koska asennuksesta pitää valita tarvittavat moduulit ym.

Henkilökohtaisesti tykkään Debianista, sillä apt-gettiä ei voita mikään :) Eikä siinä niin hirveästi konffaamista ole kuin monet luulevat. Olen kokeillut mm. IT-Linuxia, RedHattia ja Debiania.

Enimmäkseen kuitenkin käytän Windowsia. Siirtyminen Windowsista Linuxiin pysyy helppona kunhan vain muistaa pysyä erossa ei toimivasta hardiksesta.

weicco [06.06.2003 21:47:09]

#

Äh.. älkää viitsikö. Windowsin asennusohjelmat on state of the art ja ovat vielä pitkään jos Linux ei pistä kampoihin (jonka toivoisin kyllä Linuxin tekevän). Tämä onkin juuri se mielestäni se isoin ongelma muissa kuin MS:n tuotteissa.

Nimim. moisia asennusohjelmia n+1 kpl tuottaneena.

tomaattigeeni [07.06.2003 18:45:48]

#

lainaus:

"Linux-palvelimien hakkerointi moninkertaista Windowsiin verrattuna"

Tai taulukkoa:
http://www.zone-h.org/winvslinux

Osasyynä voi olla myös se että linux-palvelimia on moninkertaisesti windowseihin verrattuna ;)
lisäksi se kuinka paljon palvelimia hakkeroidaan ei tarkoita sitä että vähemmän hakkeroidulla olisi parempi tietoturva, vaan sitä että vähemmän hakkeroidulla ei ole mitään hakkerien mieltä liikuttavaa ;)

Grey [08.06.2003 01:33:21]

#

Lupauksestani huolimatta taidan vielä yhden kerran kirjoittaa aiheeseen. Tuossa kysytään parasta käyttistä, jollaista ei ole olemassakaan. Sen paremmin Linux, MacOs, Windows tai moni muu on paras tietyllä osa-alueella, mutta jollain muulla sillä on toivoton tehdä mitään. Jokin kelpaa hyvin serverikäyttöön, jokin hyvin kotikäyttöön ja jokin taas pelikäyttöön.

Hyvä niin, sillä jos yksi järjestelmä kelpaisi kaikkeen, sille tulisi monopoliasema ja kilpailu loppuisi lyhyeen. Kun ei olisi enää kilpailua, ei myöskään tapahdu kehitystä. Siksi on siis parempi että yksikään järjestelmistä ei saa pysyvää etuasemaa. Ei ainakaan liian monella osa-alueella. Jos jokin alkaa olla liian vahva, sitä pitää heikentää. Jos jokin on liian heikko, sitä pitää vahvistaa. Eli toisin sanoen myykää se PC:ne ja ostakaa Macintosh.

-Grey-

jcd3nton [11.06.2003 14:57:55]

#

parhaat... win98se ja linux. kummissakin hyvät ja huonot puolet.

Heikki [11.06.2003 23:00:11]

#

XP työpöydälle, Linux palvelimiin.

Itse haluasin ihan mielenkiinnosta joskus kokeilla Linuxia, mutta en usko että sitä jäisin käyttämään. Sen verran silti pelejä pelaan...

Ja vielä lisenssien hinnoista:
Kuka sanoo että esim. WinXP pitää ostaa? ;D

shovi [12.06.2003 14:11:32]

#

lainaus:

Kuka sanoo että esim. WinXP pitää ostaa? ;)

Poliisi? Microsoft?

nomic [22.06.2003 00:07:51]

#

itse pidän vanhasta rumasta win 98 se:stä :D
toimii minun käytössäni hyvin paitsi aina sen maagisen 14:n tunnin jälkeen se voi alkaa temppuila mut eiköhän syynä ole jokin muu kuin käyttis...
itse en pidä kyllä yhtään mistään XP:stä koska ne ei vaan sovellu käyttööni millään tavalla vaikka ovatkin hyviä
mutta kaikilla on oma mielipide ja aattelin laittaa tohon toiselle koneelleni jonkun linuxin en vielä kyllä tiedä minkä täytyy nytten katsoa mitä aion sillä tehdä ja täytyy tutkia taustoja että mikä soveltuu mihinkin...
itse ohjelmoin QB:ta sekä C++:saa ja teen musaa
ja konemusa joka soittaa biisin missä on n.80 raitaa ja jokaisessa efektiä niin kyllä polyphoni määrä nousee ja kone voi alkaa yskiä on itse todennut että win 98 se on parempi kuin win xp he ainakin musan tekemisessä
laitoin saman biisin analogisessa muodossa xp:lle niin kyllä cpu meter nousu ja kone alkoi yskiä
testasin samaa sitten se:llä niin pyöri biisi paljon puhtaammin
ja kyseessä oli sama kone testin toteutin formatoinnin yhteydessä
no ei sen enempää musasta kun se on monelle melko tuntematon ala itse olen kylläkin harrastanu n.9 vuotta
mutta en voi kylläkään sanoa XP:tä huonommaksi kuin se:tä se ei tuntuisi järkevältä (?)
mutta minulle se ei sovi enkä tykkää pastellista winukasta
ja winamp tilttailee joskus biisejä sekä settejä kuunnellessa (jää vain jumiin mouhoamaan...)

ääh mä en jaksa kirjoittaa ku kukaan ei muutenkaa jaksa lukea romaaneja :D

mikko [22.06.2003 10:59:13]

#

lainaus:

mä en jaksa kirjoittaa ku kukaan ei muutenkaa jaksa lukea romaaneja :D

No tuo on kyllä mielestäni täyttä asiaa. Harva jaksaa lukea tekstejä, joissa pisteet ja pilkut korvataan rivinvaihdoilla. Lisäksi isot kirjaimet lauseiden alussa ja jonkinlainen johdonmukaisuus ovat aika tärkeitä asioita.

Krisu [22.06.2003 11:21:31]

#

lainaus:

Siis yritätkö jotenkin todistaa, että Windows on parempi, koska sen lisenssi maksaa ja koodi ei ole avoin ???
Luulempa, että Microsoftin parituhatta silmmää eivät löydä niin helposti bugia kun miljoonat Linux käyttäjät :-)

Eikö muuten ole kummallista, kun microsoftin ulkopuoliset henkilöt löytävät tietoturva-aukkoja ja muita virheitä windows:ista ilman lähdekoodia, mutta microsoft:in työntekijät eivät löydä sen kanssakaan?

odys [22.06.2003 12:58:17]

#

On se aika oudon tuntuista kieltämättä :D
Aika hyvä pointti.

thefox [22.06.2003 13:40:37]

#

Mistäs te tiedätte montako tietoturva-aukkoa Microsoftin® pajoilla on korjattu? :-)

Grey [22.06.2003 13:55:26]

#

lainaus:

Eikö muuten ole kummallista, kun microsoftin ulkopuoliset henkilöt löytävät tietoturva-aukkoja ja muita virheitä windows:ista ilman lähdekoodia, mutta microsoft:in työntekijät eivät löydä sen kanssakaan?

Tiedätkö, tuo kuullostaa pelottavalta, sillä Linuxinhan lähdekoodi on avointa, ja siten kaikkien näkyvillä.

-Grey-

Vilikki [22.06.2003 18:40:35]

#

lainaus:

Mistäs te tiedätte montako tietoturva-aukkoa Microsoftin® pajoilla on korjattu? :-)

Kukaan ei ole varmaan pysynyt laskuissa mukana... xDDD

tomaattigeeni [22.06.2003 23:46:29]

#

lainaus:

Eikö muuten ole kummallista, kun microsoftin ulkopuoliset henkilöt löytävät tietoturva-aukkoja ja muita virheitä windows:ista ilman lähdekoodia, mutta microsoft:in työntekijät eivät löydä sen kanssakaan?

Faktahan on että microsoft ei paljasta itse löytämiään tietoturva-aukkoja, joka on ihan loogista, koska muuten krakkerit ym. peelot hyödyntäisivät niitä heti vaan aukot korjataan ja korjaukset laitetaan service packeihin :)

Olli Vanhoja [22.06.2003 23:46:36]

#

Kyllä se DirectX on tehty siihen Linuxiin epävirallisesti :-)

Nojoo eipä noit kaikkii jaksanu lukee, mut joo käyttäkää vaikka CP/M:ää koneellanne. Se on ihan sama käytän silti sitä käyttöjärjestelmää jonka itse tunnen parhaaksi/tarvitsen työssäni.

Ja Greylle mitä siitä koodin avoimuudesta on haittaakaan? Pelottaako, että joku tutkii sieltä aukon koneellesi. hmm... hyvin epätoden näköistä :-)

Grey [23.06.2003 12:03:06]

#

En minä turva-aukoista vaan siitä että kun Windowsista löytää sen lähdekoodia tietämättömät henkilöt, vaikka sen lähdekoodin tuntijat eivät löydä mitään. Ja tästä voimme päätellä siis että Linuxissa on oltava bugeja, mitä ei ole kukaan vielä löytänyt, koska pystyy tutkimaan sen lähdekoodia. Eikö asia kaiken järjen mukaan ole näin?

-Grey-

Olli Vanhoja [24.06.2003 15:21:42]

#

ööö... no en esim.itse ole tutkinut lähdekoodeja, enkä ole bugeja silti löytänyt :-S

odys [26.06.2003 03:52:18]

#

Ei voi sanoa mikä on 'paras' käyttis. Jokainen käyttää käyttöjärjestelmää, mikä vastaa omia käyttötarpeitaan ja mieltymyksiään.

Itse käytän Windowsia mielelläni ohjelmointiin ja pelaamiseen. Linuxi on sitten enemmän palvelinkone.

Ja huom edelleenkin on minun mielipiteeni eli tästä on aika turha tapella. Niinkuin tuossa heti sanoin; jokainen käyttää käyttöjärjestelmää, mikä vastaa omia käyttötarpeitaan ja mieltymyksiään.

nippe [27.06.2003 22:56:59]

#

Windows 2000Pro.. ainakin ite käytän sitä ja hyvin toimii

Grey [02.07.2003 02:47:05]

#

Jahas, taisin löytää artikkelin, joka saattaa tuoda lisämakua tähän väitettelyyn, eli tälläisen:
http://www.saunalahti.fi/wpoet/fin/os.htm

-Grey-

odys [02.07.2003 03:20:26]

#

Tämä koko aihe on aika mauton mielestäni..
Ei tästä jaksa väitellä.

Olli Vanhoja [02.07.2003 12:21:30]

#

Ehkäpä tähän voisi lisätä näin, että jos ostat linuxin kaupasta saat varmuutta siitä, että se on vakaampi ja parempi jne. vvaikka se on sama kuin netistä ladattava. No tällöinhän Windowssin täyttyy olla parempi kuin Libnuxin -D
No jos nyt ei kuitenkaan olisikaan ihan noin ;-) ja onhan kalliissa softissa ollut bugeja.

j.k [02.07.2003 14:17:52]

#

lainaus:

Windows 2000Pro.. ainakin ite käytän sitä ja hyvin toimii

Sama täälä..

Olli Vanhoja [02.07.2003 23:16:35]

#

Tähän väliin voisikin kysyä, että kuinka monella teistä jolla Windows on laillinen versio? Siis ihan kaupasta ostettu, eikä kaverilta lainattu tai netistä kopioitu tai Mustanmäentorilta ;-)

nomic [12.07.2003 03:45:56]

#

lainaus:

Tähän väliin voisikin kysyä, että kuinka monella teistä jolla Windows on laillinen versio? Siis ihan kaupasta ostettu, eikä kaverilta lainattu tai netistä kopioitu tai Mustanmäentorilta ;-)

noita ei varmaan paljoakaan ole :)
mutta itellä on XP home editionista aito versio ja win98se:stä aito myöskin...
mutta myönnän omistavani muutaman laittoman...mutta niitä käyttelen yleensä jos johonki kaverin koneeseen ei suostu menee mikää winukka taikka linuxi niin sitten pitää kokeilla aina jotain ja onhna toi win me:n kautta laitettu XP toimimaan kaverille...
aika ihmeellistä ku koneessa lukee designed for winXP ja sen mukana tuli XP ja se ei suostunu instaloimaa XP:tä millään siitä sitten kaveri valitti ja sai uuden XP:n ja sekään ei suostunu menee ja silloin oli hyötyä tosta me:stä koska sen päälle laitettiin uudestaan XP ja poistettiin me:n vanhat rippeet jne... ja nytten on toiminu jotenkuten...tai siis ihan hyvin kun ajatellaan että kyseessä on XP...

Olli Vanhoja [15.07.2003 20:11:15]

#

Ite taas en suostu tohon aktivointii ;-)

nomic [15.07.2003 23:42:44]

#

joo no täytyihän kaveria auttaa ja yleensäkin poltan kaikki cd:t mitkä olen myös ostanu esim.tämmöisiä tilanteita varten mutta en muuten pidä siitä että joku ostaa jotain ja lainaa sitä toiselle joka kopioi sen taas itellensä ja se menee kiertoon...
ja joskus aikoinaan adobe photoshop 3 teki ilkeän tempun aluksi se toimi moitteetomasti kunnes eräänä päivänä sitten kun käynnistin sen niin alku oli ihan normaali että se alkoi latailemaan mutta sitten se sulki itsensä latauksen jälkeen...tarkistin että olisko kyseessä vaikkapa virus(ei oikein mahdollista sinänsä :) ) mutta ei ollut ja katoin vähän winukan gonfeja ja kaikki näytti olevan kunnossa että vika ei varmaan ollu winukassa ja unistaloin sitten adobe 3 kun en pystyny sitä käyttämään ja olin myyny oikean version pois adobesta ja onneksi olin polttanu sen itelleni niin instaloin taas ja sen jälkeen toimi hyvin...eli yksityis käyttöön poltan yleensäkin ja jos joku kaveri on pulassa winun asennusten kanssa niinkuin tuossa ylempänä niin silloin joudun tekemään tuon operaation...mutta en muuten pidä mistään tuommoisesta laittomien ohjelmien jakamisesta... no meni vähän off topiciksi mutta kerroinpa tän nytten...

ps.pisteitä en käytä vieläkään oikein :)
kaikilla on oma tyyli kirjoittaa ja arvostan sitä että jaksaa käyttää pilkuja sun muuta...

mutta nytten esitän kysymyksen eli:
kuka pitää winXP:stä?
ja miksi?
eli perusteluja tulemaan
oma mielipiteeni on negatiivinen ja olen sen jo muutamaan otteeseen ehtiny jo kirjoitella jossain...
mutta kyllähän aina löytyy syy...ei pelkkä pastellisuus voi olla syy(vai voiko?)
mutta varmasti siinäkin winukas on hyviä puolia
eli kommentteja tulemaa...


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta