Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Kehitystyökalut

Sivun loppuun

NiKC [16.05.2003 10:42:46]

#

Ihan vain näin galluppimielessä kyselisin mitä työkaluja muut käyttää... sais itelleenkin jonkinlaisia vaihtoehtoja kun ei oo jaksanu yhden löydyttyä aktiivisesti hakea...

Itselläni on käytössä PHPEdit (http://www.phpedit.net) lähinnä siksi kun se on ilmainen ja suht toimiva. (Ja löytyi nopeasti ;)

Olihan kriteereinä myös koodin väritys ja näppärä gui...

NiKC [16.05.2003 11:27:14]

#

...lisäys...

Tuon lisäksi tulee käytettyä SQLyog:ia (http://www.webyog.com/).

Nämä siis vapaalla omiin projekteihin. Töissä tulee hakattua photaria, dreamweaveria, flashia...

Surffailu hoituu parhaiten Mozillalla ja Operalla vaan tuleehan sitä IEtäkin käytettyä...

pistemies [16.05.2003 11:56:28]

#

Käytän ConTEXT ohjelmaa, linkki sen sivuille löytyy toisaalta tältä keskustelupalstalta.

leftover [16.05.2003 14:07:42]

#

Itse paukuttelen koodit Webniacilla, oma kalu paras kalu ;-)

mikaelh [16.05.2003 15:44:35]

#

Itse käytän nykyään lähinnä Bluefishiä.
http://bluefish.openoffice.nl/ (Windows käyttäjien turha vaivautua)
Aikaisemmin käytin myös Zend Studiota.
http://www.zend.com/store/products/zend-studio.php

NiKC [16.05.2003 15:57:35]

#

Vieläks BlueFish kaatuu n+1 kertaa tunnissa?

mikaelh [16.05.2003 16:36:02]

#

Eipä itselläni ole 0.9 version kanssa ainakaan kaatunut vielä kertaakaan.

Teme [18.05.2003 14:22:08]

#

ConTEXT on myös täällä päin käytössä...

IE:llä hoituu surffailu...

trinit [18.05.2003 14:34:08]

#

ConTEXT:iä on tullut käytettyä (http://www.fixedsys.com/context/) alusta asti, tulkkina toimii PHP:n versio 4.2.1 ja palvelimena Abyss Web Server. Surffailu taas 99%:sti Mozilla selaimella ja IE:tä tulee käytettyä lähinnä vain Windows Updaten takia sekä sellaisten sivujen jotka eivät toimi kuin IE:llä...

odys [18.05.2003 19:31:41]

#

Minä käytän muistiota melkein kaikkeen.. PHP, CSS, HTML, JavaScript...

mikaelh [18.05.2003 19:42:01]

#

Ei muistiota kannata oikeastaan käyttää, kun on olemassa parempiakin vaihtoehtoja, joissa on mm. koodin väritys yms.

odys [18.05.2003 20:13:49]

#

Juu no minua ei ole häirinnyt että ei koodia ole väritetty. Noi ConTEXTin väritykset on ihan kauheita. Löytyisipä edes semmoinen väritys PHP:hen, joka tulee show_source() -funktiolla vakiona.

trinit [18.05.2003 20:21:44]

#

lainaus:

Noi ConTEXTin väritykset on ihan kauheita. Löytyisipä edes semmoinen väritys PHP:hen, joka tulee show_source() -funktiolla vakiona

ConTEXT:iin on mahdollista tehdä itse omia higlighter:eita jolloin sen värityksen saisi samanlaiseksi kuin show_shource():lla

odys [18.05.2003 20:23:11]

#

Tiedän, mutta ei just nyt huvita väsätä.
Mielummin muistio. Säästyy vaivalta.

thefox [18.05.2003 20:39:57]

#

Muistio on muistio, helvatta soikoon. Sitä ei ole mitään syytä käyttää mihinkään tekstieditointiin kun ilmaisiakin työkaluja on olemassa. Latvasta laho se joka sitä käyttää.

odys [18.05.2003 20:42:39]

#

No mitä hyötyä noista työkaluista oikeestaan on? En huomannut mitään hyötyä näistä mainituista ohjelmista.
Väritys on kyllä ihan ok, mutta niihinkään ei kovin ole panostettu. En kyllä itsekkään jaksaisi.

Ehkä jossain kunnon ohjelmointikielissä niinkuin C++, Delphi jne työkaluista on hyötyä, mutta PHP ei tarvitse kuin muistion.

mikaelh [18.05.2003 20:53:16]

#

No onhan PHP:nkin kirjoittamisessa rivityksestä hyötyä.
Ainakaan muistiot ennen Windows XP:tä(?) eivät osanneet kertoa mitään rivinumeroista.
Ja onhan niissä muissa ohjelmissa myös kehittyneemmät haku- ja korvausominaisuudet. :-)

Antti Laaksonen [18.05.2003 22:36:23]

#

Itse käytän muistiota siksi, että se käynnistyy ilman viivettä silloin, kun tekstieditoria tarvitsee. En myöskään pidä siitä, että kaikki avatut tiedostot ovat samassa ohjelmassa "ali-ikkunoina". Muistion suurin huono puoli on rivinumeroiden puute - värikoodaus ei ole niinkään tärkeä asia minulle.

Taidanpa taas ottaa ConTEXTin koekäyttöön, ties vaikka jäisin koukkuun...

NiKC [19.05.2003 07:49:39]

#

Tuo PHPEdit on siitä kiva kun se värittää koodit ja vaihtaa väritystä html:n ja php:n välillä.

sen lisäksi ihan ok helpit ja code insight, osaa debugatakin ja sitten siinä on se code browser mikä ei nyt sinänsä kovin tarpeellinen oo mut välillä kätsy.

eihän se mikään märkä uni oo, mut parhaimpia (ilmasia) mitä on tullu kokeiltua. suosittelen kokeilemista.

arcatan [19.05.2003 07:59:17]

#

Minä käytän EditPad Liteä, http://www.editpadlite.com/
Se on vähän kuin paranneltu muistio. En tiedä mikä minua siinä oikein viehättää, se vain on niin hyvä... Ja käynistyy viiveettä.

PHPEditiä kokeilin joskus, mutta kun se käynistyi niin hitaasti ja sitten suurennettuna ikkunana se on vasen yläkulma oli jossain keskellä ruutua ja oikea alakulma tietysti joissain ruudun ulkopuolella, joten jouduin sitä aina siirtämään erillisillä ohjelmilla, niin se ei ollut kauhean mukava käyttää.

thefox [19.05.2003 09:56:13]

#

Värityksen lisäksi pidän ominaisuudesta, että aloittaessa blokki editori automaattisesti sisentää koodia, eli jos kirjoittaa { ja returnia niin iskee tabin seuraavan rivin eteen jne. Toinen mukava juttu yleisesti on juuri se, että jos esim. on pari merkkiä "turhaa" sisennystä rivin alussa tyyliin:

  foo

Niin painettaessa returnia tuon rivin perässä se heittää automaattisesti nuo pari väliä myös seuraavalle riville.

Toki, käytän itsekin Muistiota, mutta vain muistiona.

odys [19.05.2003 12:41:27]

#

Juu onhan tuo auto intend ihan mukava ominaisuus.. en ollut tottunut siihen, mutta ConTEXT ei ainakaan osaa kunnolla sisentää

kun kirjoitin seuraavan koodin ilman, että sisensin itse yhtään ja oli autointend päällä tuli seuraava tulos:

function test ($teksti) {
			 if (strlen($teksti) > 5) {
			                           echo $teksti;
			 } else {
			         echo "Liian lyhyt";
			 }
			 }

Aika kauheaa sisennystä mielestäni. Oikein se olisi:

function test ($teksti) {
  if (strlen($teksti) > 5) {
    echo $teksti;
  } else {
    echo "Liian lyhyt";
  }
}

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta